تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰

امین دوست محمدی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام:

منابع درآمدی استان ۴۴/۸ درصد رشد داشته است

منابع درآمدی استان ۴۴/۸ درصد رشد داشته است
نگاه اقتصاد

 

امین دوست محمدی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام در نشست خبری با اصحاب رسانه و روابط عمومی های دستگاه های اجرایی استان از رشد ۴۴/۸ درصدی منابع درآمدی استان در سال ۱۴۰۲ نسبت به مصوب سال ۱۴۰۱ سخن گفت و افزود: این رشد نسبت به عملکرد سال ۱۴۰۱ معادل ۷.۵ درصد افزایش داشته است.

دوست محمدی با اشاره به این که کل منابع درآمدی استان در سال ۱۴۰۲ معادل یک هزار و ۶۲ میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: از این میزان، مبلغ یک هزار و ۵۱ میلیارد تومان از محل درآمد مالیاتی است.

ایشان در ادامه اعتبارات هزینه ای مصوب سال ۱۴۰۲ را به مبلغ ۸۴۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: این میزان نسبت به عملکرد اعتبارات هزینه ای سال ۱۴۰۱ معادل ۱۴/۹ درصد رشد نشان می دهد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام تصریح کرد: متوسط سرانه اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان های کشور برای هر نفر یک میلیون و ۷۸ هزار تومان و به ازای هر ایلامی مبلغ سه میلیون و ۲۹۰ هزار تومان است. ایشان یادآورشد: استان ایلام بعد از بوشهر در رتبه دوم کشوری در این مورد قرار دارد.

دوست محمدی در ادامه عمده دلایل بالا بودن تورم را ضعف فرهنگ کار، عدم سرمایه گذاری اقتصادی منطبق بر ملاحظات آمایشی، سهم پایین درآمد مشاغل آزاد، پایین بودن نرخ مشارکت اقتصادی، بالا بودن سطح تقاضا در تهیه مواد خوارکی، ناقص بودن سیکل زنجیره ارزش در بخش های مختلف اقتصادی استان و مغفول ماندن حوزه های مختلف اقتصادی نظیر کشاورزی، دامپروری و گردشگری عنوان کرد.

این مسئول از عدم برخورداری از راه های ارتباطی مناسب، ناقص بودن زنجیره تولید در بخش های مختلف، کم رغبت بودن سرمایه گذاران بخش خصوصی به سرمایه گذاری، پروژه های نیمه تمام آب و خاک از جمله سامانه گرمسیری، سدها و دور ماندن از روند کلی توسعه به دلیل مرزی بودن و آسیب های مستقیم از جنگ و کاهش نرخ مشارکت اقتصادی به عنوان مهمترین چالش‎ها و تنگناهای توسعه ای استان سخن به میان آورد.

دوست محمدی با اشاره به وجود ذخائر مناسب نفت و گاز و بهره مندی از موقعیت مناسب مرزی و نزدیکی به عتبات عالیات سایر مزیت ها برای توسعه استان را دارا بودن جاذبه های گردشگری و طرح سامانه گرمسیری و مهار آبهای مرزی ذکر کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.