تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱ تیر ۱۴۰۲ - ۹:۲۴

پیــام رییس کل دادگستری استان ایلام به مناسبت فرا رسیدن هفته قوه قضاییه

پیــام رییس کل دادگستری استان ایلام به مناسبت فرا رسیدن  هفته قوه قضاییه
نگاه اقتصاد - دکتر عمران علی‌محمدی، رئیس کل دادگستری استان ایلام طی پیامی فرارسیدن هفته قوه قضائیه را تبریک گفت.

 

در متن این پیام آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران به عنوان قوه ای مستقل که پشتیبان حقوق فردی و اجتماعی و مسئول تحقق بخشیدن به عدالت در جامعه اسلامی است با پاسداری از قانون اساسی و سرلوحه قرار دادن رهنمودها و ارشادات مقام عظمای ولایت به عنوان رکن اساسی نظام ، مسئولیت خطیر وحساسی را در پشتیبانی از حقوق فردی و اجتماعی و تحقق بخشیدن به عدالت عهده دار است.

هفته قوه قضاییه، فرصتی برای تجلی عملکرد دستگاه قضایی و مجال ارتباط بیشتر و خدمت مضاعف به مردم است.این ایام زمان مغتنمی است برای یادکردن از تلاشگران عرصه عدل و داد، تکریم تلاش خالصانه قشر خدوم قوه قضائیه و تجلیل از مقام شامخ مجتهد متفکر شهید مظلوم دکتر بهشتی و سایر شهدای این مجموعه تا به نوعی خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی درنهاد قوه قضائیه پاس داشته شود.

عدالت مهم ترین رکن بیانیه گام دوم انقلاب است که از سوی رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) تبیین شده است. اخلاق و عدالت شاخص های اساسی حکومت اسلامی است و دستگاه قضایی نیز در مسیر تحقق این مهم قدم برمیدارد. درواقع بیانیه گام دوم انقلاب ،منشور و پیمان نامه دستگاه قضاء برای توسعه عدالت طلبی در سطح جامعه و خدمت رسانی به مردم است.از راهبرد های اساسی طرح تحول دستگاه قضایی برای حل مشکلات موجود ،کاهش حجم فزاینده پرونده های ورودی ومانده دستگاه قضایی،تقویت مدیریت عمومی با تأکید بر برنامه ریزی، سازماندهی ، هدایت ونظارت سازمانی، تقویت کیفیت رسیدگی قضائی باتأکید براتقان آراء، تقویت منابع مالی وسرمایه انسانی واستقلال نسبی مالی واداری قوه قضائیه، ارتقاء سلامت اداری قوه قضائیه ومبارزه بافساد،ارتقاءسرمایه اجتماعی وافزایش رضایت مندی مردم واعتماد عمومی به قوه قضائیه می باشد.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید گرانقدر دکتر بهشتی (ره) و یاران باوفایش، هفته قوه قضاییه را به محضر رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای(مد ظله العالی)، ریاست محترم قوه قضاییه آیت الله محسنی اژه ای و مجموعه متعهد و خدوم این قوه و بالاخص کلیه قضات و کارمندان دادگستری و سازمان های تابعه در استان ایلام تبریک و تهنیت عرض نموده و موفقیت و تاییدات الهی در مسیر خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را برای همه این عزیزان آرزومندم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.