تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱ تیر ۱۴۰۲ - ۸:۳۹

۱۵۰ هزار تن پروپیلن تولیدی پتروشیمی ایلام به پلیمر با ارزش پلی پروپیلن تبدیل می شود

۱۵۰ هزار تن پروپیلن تولیدی پتروشیمی ایلام به پلیمر با ارزش پلی پروپیلن تبدیل می شود
ایلام - معاون برنامه‌ریزی و توسعه کسب و کار گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس با بیان اینکه پروژه ارغوان گستر (واحد پلی پروپیلن) در راستای تکمیل زنجیره ارزش در پتروشیمی ایلام احداث شده است، گفت: با تکمیل ظرفیت، ۱۵۰ هزار تن پروپیلن تولیدی پتروشیمی ایلام به پلیمر با ارزش پلی پروپیلن تبدیل می شود.

حسن نشان زاده عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در جریان بازدید از پروژه شرکت پتروشیمی ارغوان گستر ایلام اظهار داشت: پروژه ارغوان گستر ایلام(واحد پلی پروپیلن) در راستای تکمیل زنجیره ارزش در پتروشیمی ایلام احداث شده است که با تکمیل ظرفیت، ۱۵۰ هزار تن پروپیلن تولیدی پتروشیمی ایلام به پلیمر با ارزش پلی پروپیلن تبدیل شود.

وی با بیان اینکه مهمترین حسن اجرای این پروژه در این جغرافیا با توجه به محرومیت استان نگاه اشتغالزایی است، افزود: خوشبختانه از زمان احداث پروژه تا کنون بالغ بر دوهزار و ۵۰۰ نفر در مجتمع پتروشیمی و پروژه ارغوان مشغول به کار هستند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه کسب و کار گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس تاکید کرد: سیاست راهبردی مجموعه هلدینگ بر این بوده که نیروی کار هر مجتمع بومی باشد ولی با توجه به نیاز به بعضی تخصص ها و شغل ها ممکن است به اندازه کافی در آن منطقه نباشد و نیاز به نیروی متخصص در جاهای دیگر می باشد که شامل ایلام نبوده و هر جا صنعت باشد این موضوع را در برمی‌گیرد.

نشان زاده با تاکید بر اینکه وجود شرکت ها و صنعت علاوه بر ایجاد اشتغال و درآمد و گردش مالی و پولی در بانک های استان می شود تصریح کرد: همچنین باعث ایجادصنایع تکمیلی مرتبط با آن در حوزه‌ی خدمات اعم از پیمانکار فضای سبز، خدمات، غذا و تعمیرات در سطح شهرستان می شود.

وی با بیان اینکه امیدواریم بخش صنعت در حوزه مسکن، درمان و بهداشت منشأ خدمات و ایجاد رفاه در استان می باشد، گفت: در مدیریت جدید گروه خلیج فارس یک تحرک و پویایی در تمام ارکان پروژه ها و مجتمع ها ایجاد شد و پروژه ی ایلام از نظر تامین نیازهای مجتمع، تامین مالی و پیشرفت برابر با پنج سال گذشته می باشد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه کسب و کار گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس بیان کرد: انتظار می رود باتوجه به تحرک وسرعت پروژه به خوبی جهت تزریق امید به جامعه اطلاع رسانی شود.

نشان زاده اضافه کرد: در حوزه ی محیط زیست و ایمنی تلاش شده که حداکثر سازگاری صنعت با طبیعت ایجاد شود و با سازگاری و در کنار هم سبب رونق و عمران و آبادی و رفاه در منطقه شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به مسئولیت های اجتماعی در بخش صنعت پتروشیمی افزود: به فراخور در آمد شرکت ها، تکمیل پروژه ها و به تولید رساندن شرکت که بتوانند حداقل هزینه های خود را کسب کنند در حوزه های مختلفی چون زیست محیطی، آموزشی، رفاهی و غیره در سطح کلان تصمیماتی گرفته می شود.

وی ادامه داد: مهمترین موضوع در مسئولیت های اجتماعی اتفاق خوبی افتاده است و سیستم های اندازه گیری آلودگی هوا راه اندازی شده که اطمینان خاطر برای مردم ایجاد شود که هیچ گونه آلایندگی متوجه منطقه نخواهد شد.

مدیرعامل پترول نیز در این بازدید گفت: پروژه ارغوان گستر ایلام هم اکنون بالای ۸۴ درصد پیشرفت دارد و تا پایان سال‌جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

رشید قانعی با بیان اینکه پروژه ارغوان گستر ایلام از سال ۱۳۹۶ کلید خورده و در این مدت نوسانات متعددی داشته است، اظهار داشت: از اوایل سال گذشته و با تعیین مدیرعاملی توانمند و هیئت مدیره ای خوب، خوشبختانه همه مسائل و مشکلات یکی پس از دیگری مرتفع شده اند.

وی تصریح کرد: حجم سرمایه گذاری این پروژه قریب ۱۲۰ میلیون دلار است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.