تاریخ انتشار : پنجشنبه ۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۸:۳۶

مدیرکل میراث فرهنگی:

۸۰ صنعتگر ایلامی تسهیلات اشتغال خانگی دریافت کردند

۸۰ صنعتگر ایلامی تسهیلات اشتغال خانگی دریافت کردند
ایلام - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: سال گذشته ۸۰ صنعتگر در بخش صنایع‌دستی این استان تسهیلات مشاغل خانگی دریافت کردند.

به‌گزارش روابط‌عمومی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام، عبدالمالک شنبه‌زاده اظهار داشت: برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی در حوزه پشتیبان ۱۳ کارگاه و در حوزه مستقل ۶۷ نفر از فعالان عرصه صنایع‌دستی در سال ۹۹ به بانک های عامل معرفی شده اند.

وی افزود: صنایع‌دستی همواره به عنوان یک منبع درآمد برای خانواده‌ها یکی از اولویت‌های این اداره‌کل است چرا که صنعت دستی می تواند تأثیر بسزایی در ایجاد مشاغل خانگی و تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی داشته باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام تصریح کرد: در همین راستا طی یک‌سال گذشته برای فعالان حوزه صنایع‌دستی و جویای کار که متقاضی دریافت تسهیلات برای ایجاد خوداشتغالی بودند پرونده تشکیل و این افراد از طرف اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی به بانک‌های عامل معرفی شدند.

شنبه زاده یادآور شد: برای تحقق اهداف و برنامه‌های دولت در گسترش پوشش نظام تامین اجتماعی، شاغلان صنایع‌دستی در مناطق روستایی عشایری نیز بیمه می‌شوند.

وی ادامه داد: سالانه تعداد زیادی از علاقه‌مندان به رشته‌های مختلف صنایع‌دستی در کلاس‌های آموزشی مربوط به صنایع‌دستی شرکت می‌کنند و در پایان دوره به آن‌ها گواهینامه آموزشی اعطا می‌شود.

۹ پروانه بهره برداری دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در ایلام صادر شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: سال گذشته تعداد ۹ دفتر خدماتی مسافرتی و گردشگری با دریافت مجوز بند ب از سوی این اداره‌کل به صورت رسمی فعالیت خود را در استان آغاز کردند.

شنبه‌زاده با بیان اینکه مجوز فعالیت این دفاتر در بازه زمانی یک سال صادر شده است، افزود: با صدور این مجوزها تعداد دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری دارای مجوز استان به ۵۲ دفتر افزایش یافت که از این تعداد، ۶ دفتر تبدیل به شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری شده‌اند.

وی تصریح کرد: این دفاتر با دریافت مجوز بند ب می‌توانند به ارائه خدمات در حوزه‌های تنظیم و انجام مسافرت‌های گروهی داخلی و خارجی، ذخیره مکان و هرگونه خدمات ایران‌گردی و جهان‌گردی با رعایت قوانین وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همچنین مشاوره به گردشگران بپردازند.

به گزارش ایرنا،۳۳ رشته صنایع‌دستی در قالب ۱۲۲ کارگاه تولیدی در استان وجود دارد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.