تاریخ انتشار : شنبه ۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۴

مجازات های جایگزین حبس در دادگستری ایلام ۲۱ درصد افزایش یافت

مجازات های جایگزین حبس در دادگستری ایلام ۲۱ درصد افزایش یافت
ایلام - رئیس دادگستری ایلام با اشاره به اینکه سال گذشته مجازات های جایگزین حبس در دادگستری ایلام ۲۱ درصد افزایش یافته است، گفت: اولویت دستگاه قضایی در سال جاری بسته شدن پرونده های معوقه است.

 

به گزارش خبرنگار ایرنا، عمران علیمحمدی روز شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، اظهار کرد: سال گذشته برای یک هزار و ۷۷۷ نفر در دادگستری استان ایلام مجازات جایگزین حبس اجرا شده که نسبت به سال ۱۴۰۰، بیش از ۲۱ درصد افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: سال گذشته ۱۷ جلسه شورای رهنمون های قضایی در دادگستری استان ایلام تشکیل و در این جلسات بیش از ۹۰ موضوع مختلف مورد بررسی قرار گرفته است.

وی با اشاره اینکه سال گذشته تعداد پرونده های قضایی معوقه از هشت هزار پرونده به پنج هزار و ۵۰ پرونده رسیده است، افزود: یکی از اقدامات دستگاه قضایی در سال گذشته استفاده از پابند الکترونیکی برای ۹۳ نفر بوده است.

علیمحمدی بیان کرد: برای استیفای حقوق مردم و حقوق عامه کوتاه نخواهیم آمد، اقدامات صورت گرفته در دادگستری باعث جلب رضایت ۸۵ درصدی مراجعان به دستگاه قضایی استان شده است.

رئیس دادگستری ایلام عنوان کرد: سال گذشته در مجموع موجودی پرونده ها در دستگاه قضایی استان ۵۱ درصد کاهش یافته است، طبق بررسی های صورت گرفته ۴۵ درصد پرونده ها منجر به صلح و سازش می شود.

وی عنوان کرد: بیش از ۱۴۳ هزار پرونده در دستگاه قضایی استان سال گذشته بررسی شده است، در سال جاری اولویت دستگاه قضایی استان پایان یافتن پرونده های قضایی طولانی مدت در استان است.

فعال شدن واحدهای تولیدی مشکل دار

علیمحمدی اضافه کرد: برای ارتقای زندان های استان اقدامات خوبی صورت گرفته است، مسئله آموزش های فنی و حرفه ای برای زندانیان استان بیشتر مورد توجه قرار گرفته و کارهای خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

وی گفت: افزایش استفاده از درگاه های الکترونیک برای کاهش دادرسی‌های کاغذی از دیگر اقدامات دادگستری استان طی سال گذشته بوده که به صورت قابل ملاحظه‌ای مدت زمان رسیدگی به دعاوی کاسته و به روند بررسی پرونده‌ها و احقاق حق سرعت داده است.

رئیس کل دادگستری ایلام عنوان کرد: تقویت زیرساخت و توسعه دادرسی الکترونیک، ارتقای فرهنگ عمومی نسبت به صلح و سازش و روش های جایگزین قضایی، به ثمر رساندن تمامی پرونده‌های قاضی، توجه به مسئله حقوق عامه، رضایت‌مندی کارکنان و تکریم ارباب رجوع از اهداف مهم دادگستری استان در سال جاری است.

علیمحمدی خاطرنشان کرد: فعال شدن واحدهای تولیدی مشکل دار در شورای اقتصاد مقاومتی دادگستری استان از دیگر کارهایی است که سال گذشته اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته و در سال جاری این بخش نیز مورد توجه جدی قرار خواهد گرفت./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.