تاریخ انتشار : یکشنبه ۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵

مدیرعامل راه‌آهن:

۱۰۶ کیلومتر از خط دوم راه‌آهن قزوین- زنجان تا پایان سال آماده بهره برداری است

۱۰۶ کیلومتر از خط دوم راه‌آهن قزوین- زنجان تا پایان سال آماده بهره برداری است
تهران- مدیرعامل شرکت راه‌آهن گفت: با تکمیل منابع مصوب در سفر اول رییس جمهور به استان زنجان، ۱۰۶ کیلومتر از خط دوم راه‌‍آهن قزوین - زنجان تا پایان امسال بهره برداری می‌شود.

به گزارش راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، «سید میعاد صالحی» درباره پروژه احداث خط دوم راه‌آهن قزوین – زنجان، گفت: هرچند در مرداد ماه سال ۱۴۰۰ و در روزهای پایانی دولت قبل، ۱۰۶ کیلومتر از این پروژه به صورت ناقص افتتاح شد اما این افتتاح در واقع یک افتتاح نمایشی بوده و با استانداردهای لازم برای بهره برداری فاصله زیادی داشت و به همین خاطر در این سال‌ها هیچ استفاده ای از این خط ریلی نشد.

صالحی افزود: در دور اول سفر استانی رییس جمهوری به استان زنجان، مبلغ ۸۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل نهایی ۱۰۶ کیلومتر از خط دوم راه‌آهن قزوین- زنجان تخصیص پیدا کرد. در نتیجه با تزریق حدود ۴۰۰ میلیارد از اعتبار مصوب، اکنون پیشرفت پروژه به بالای ۹۰ درصد رسیده است.

مدیرعامل راه‌آهن افزود: تکمیل این بخش ۱۰۶ کیلومتری مستلزم تزریق الباقی اعتبار مصوب سفر رییس جمهوری به استان زنجان است و معاون اجرایی ریس جمهور نیز در بازدیدی که داشتند دستور لازم را به سازمان برنامه و همچنین استانداری زنجان برای تامین این اعتبار دادند که در این صورت ۱۰۶ کیلومتر از این پروژه ان شاءالله تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین درباره احداث الباقی این پروژه به طول ۷۵ کیلومتر گفت: طول کل این پروژه ۱۸۱ کیلومتر است که برای ۷۵ کیلومتر باقی مانده نیز بنا به دستور معاون اجرایی رییس جمهور، مقرر شد با مشارکت سازمان برنامه و بودجه، راه‌آهن، استانداری زنجان و سایر بخش‌ها، ۱۳۰۰ میلیارد تومان تامین اعتبار انجام شود که در این صورت، پروژه خط دوم راه‌آهن قزوین- زنجان تا هفته دولت سال آینده به بهره برداری کامل می‌رسد.

به گزارش ایرنا استان زنجان بزرگترین ظرفیت را برای تبدیل شدن به مرکز لجستیک شمال غرب کشور دارد، ۲ خطه شدن راه آهن زنجان- قزوین یکی از زیر ساخت‌های مورد نیاز در این خصوص است که م از سال ۱۳۹۵ به دلیل وجود مشکلات و موانع اعتباری به پایان نرسیده است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.