تاریخ انتشار : دوشنبه ۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۲

اعتبارات شهرداری‌های استان ایلام در حوزه اربعین پنج برابر شد

اعتبارات شهرداری‌های استان ایلام در حوزه اربعین پنج برابر شد
ایلام - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام گفت: در سال جاری اعتبارات شهرداری‌های استان در حوزه اربعین پنج برابر افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سعید هژبری روز دوشنبه در نشست با شهرداران استان ایلام، اظهار کرد: در سال گذشته ۴۰ میلیارد تومان در قالب اعتبار اربعین در بین شهرداری‌های استان توزیع شد که این اعتبار امسال به بیش از پنج برابر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه خداوند اربعین را ارمغان توسعه اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و عمرانی استان ایلام قرار داده است، ادامه داد: برای ایجاد تحول در سیما و منظر شهری در استان، نیازمند همکاری، همراهی و اقدامات جهادی شهرداری‌های استان هستیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام بر استفاده حداکثری شهرداری‌ها از فرصت اربعین تاکید کرد و گفت: اعتباراتی که به منظور اربعین به شهرداری‌ها اختصاص می یابد، باید بلافاصله پس از دریافت به پروژه تبدیل شوند.

وی، اعتبارات ماده ۵۸ را صرفا مربوط به اربعین و انجام پروژه‌های این حوزه دانست و عنوان کرد: در ماده ۳۹ ردیف تملک، اعتبارات خوبی تزریق شده که دست شهرداری‌ها را برای اجرای پروژه باز گذاشته است.

هژبری، اعلام کرد: برنامه و اعتبارات امسال با برنامه سال‌های گذشته متفاوت است زیرا مدیریت حوزه خدمات شهری اربعین بر عهده سازمان شهرداری های کشور است که در این شرایط شهرداری‌ها می توانند خارج از محدوده مسئولیت خود هم پروژه اجرا کنند.

وی ادامه داد: اعتباراتی که به شهرداری‌ها داده می شود بر اساس خدمات، امکانات و تعداد پروژه هایی است که ستاد اربعین برای آنها در نظر می گیرد و به همین منظور اعتبارات شهرداری های استان با یکدیگر تفاوت دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام تصریح کرد: حتی شهرداری‌هایی که در مسیر اربعین نیستند هم از اعتبارات اربعین استفاده می کنند اما باید در قبال آن خدمات و برنامه گ‌هایی که برای آنها در نظر می گیریم را اجرا کنند.

وی، توزیع مرحله دوم اعتبارات اربعین را مرتبط با عملکرد شهرداری ها عنوان و تاکید کرد: پرداخت اعتبارات حوزه اربعین به شهرداری ها منوط به تعریف پروژه و اجرای تعهدات در مرحله اول است.

هژبری خواستار حذف بروکراسی های زائد اداری در ایام اربعین شد و گفت: در جریان پیمان سپاری پروژه های عمرانی، نارضایتی هایی در حوزه بروکراسی اداری وجود داشت که باید آنها را برای اربعین امسال رفع کرد تا این اعتبارات به صورت روزانه به دست پیمانکاران برسد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام از شهرداران خواست تا برنامه های خود در حوزه احداث سایت اسکان اضطراری، نمازخانه، حمام، سرویس بهداشتی، سایه بان، زیباسازی شهری و… را برای ایام اربعین تدوین و به استانداری ایلام ارسال کنند، وی تاکید کرد: شهرداری‌ها علاوه بر حوزه های مذکور، برنامه‌های خود را در زمینه کنترل ترافیک، پایش تصویری، ایجاد فضای سبز و احداث پارک اعلام کنند.

وی در پایان با بیان اینکه تسریع در اجرای پروژه ها به معنای حذف نظارت ها و یا کاهش کیفیت کار نیست، خاطرنشان کرد: پروژه ها با رعایت استانداردها و افزایش شیفت های کاری و با اقدامات جهادی و انقلابی باید برای استفاده زوار اربعین آماده بهره برداری باشند./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.