تاریخ انتشار : دوشنبه ۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳

یک هزار و ۵۰۶ میلیارد تومان به مستمری بگیران تامین اجتماعی ایلام پرداخت شد

یک هزار و ۵۰۶ میلیارد تومان به مستمری بگیران تامین اجتماعی ایلام پرداخت شد
ایلام - مدیرکل بیمه تامین اجتماعی ایلام با اشاره به پرداخت تعهدات تامین اجتماعی برای مستمری بگیران، گفت: یک هزار و ۵۰۶ میلیارد تومان سال گذشته به مستمری بگیران تامین اجتماعی ایلام پرداخت شده است.

علی اشرف تابانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: سال ۱۴۰۰ بیش از ۹۳۹ میلیارد تومان از تعهدات تامین اجتماعی به مستمری بگیران شامل بازنشسته‌ها، بیمه بیکاری، استعلاجی و… پرداخت شده است.

وی گفت: میزان پرداختی تعهدات تامین اجتماعی استان در سال گذشته نیز یک هزار و ۵۰۶ میلیارد تومان بوده است، این سازمان فقط ماهانه به طور میانگین ۱۴۰ میلیارد تومان به بازنشسته‌ها پرداخت می‌کند.

مدیرکل بیمه تامین اجتماعی ایلام با اشاره به اینکه تعداد بازنشسته‌های استان ایلام در سال ۱۴۰۰، تعداد ۱۶ هزار و ۸۳۹ نفر بوده است، افزود: تعداد بازنشسته‌ها در استان طی سال گذشته به ۱۹ هزار و ۷۲۶ نفر رسیده که از رشد ۱۳ درصدی برخوردار است.

تابانی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۰ تعداد راننده‌های بیمه شده ۶ هزار و ۶۰۰ نفر بوده که این تعداد در سال گذشته به ۶ هزار و ۴۵۰ نفر کاهش پیدا کرده است.

وی گفت: ۹ هزار و ۴۹۵ کارگر ساختمانی در استان ایلام تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند و قرار است به زودی با سهمیه‌های ابلاغی تمامی کارگران ساختمانی در استان بیمه شوند.

تابانی بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ تعداد ۶۰۰ نفر کمک هزینه ازدواج تامین اجتماعی را دریافت کردند، همچنین این تعداد در سال ۱۴۰۱ به ۷۳۹ نفر رسیده است.

مدیرکل بیمه تامین استان ایلام با اشاره به آغاز طرح بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارگاه‌های زیر ۱۰۰ نفر، افزود: این طرح فرصت بی نظیری برای مشکلات بیمه‌ای کارگاه زیر ۱۰۰ نفر در استان است چراکه در صورت پرداخت اصل بدهی، مشمول ۱۰۰ درصد بخشودگی می‌شوند.

به گزارش ایرنا، در مجموع از جمعیت ۵۸۰ هزار نفری استان ایلام، ۳۱۱ هزار نفر معادل ۵۲.۵ درصد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.