تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۱

معاون استاندار:

۶۰ میلیارد تومان برای ساماندهی ورودی و خروجی های شهر ایلام مصوب شد

۶۰ میلیارد تومان برای ساماندهی ورودی و خروجی های شهر ایلام مصوب شد
ایلام - معاون عمرانی استاندار ایلام گفت: دریافت مطالبات شهرداری ایلام از دستگاه های مختلف به مبلغ ۳۵۰ میلیارد تومان در حال پیگیری است.

 

سعید هژبری روز دوشنبه در آیین تودیع و معارفه شهرداران جدید و قدیم شهر ایلام اظهار داشت: ۶۰ میلیارد تومان برای ساماندهی ورودی و خروجی های شهر ایلام و ۱۲ میلیارد تومان نیز برای پایش تصویری ترافیک شهری و جایگزینی این سامانه های الکترونیکی تصویری با سرعت گیرهای سنتی غیراستاندارد برای شهرداری ایلام مصوب شده است.

وی افزود: ساخت و سازهای غیرمجاز بدون در نظر گرفتن استانداردهای فنی و سیمای شهری طی سال های اخیر در شهر ایلام به عنوان پیشانی استان، باعث ایجاد عدم توازن در تعادل در منظر و سیمای شهری شده که این موضوع مهم از سوی شهرداری و شورای شهر نیازمند بازنگری است.

معاون استاندار ایلام ادامه داد: ورودی و خروجی های شهر ایلام، سیستم پسماند، استفاده از سیستم های هوشمند ترافیک به جای سرعت گیرهای غیراستاندارد سنتی، ایجاد پارکینگ به ویژه در هسته مرکزی شهر، عدم توازن در و تعادل در سیما و منظر شهری به علت ساخت و سازهای غیراصولی و نبود مبلمان شهری زیبا و استاندارد از جمله مسائل مهمی است که باید توسط مجموعه شهرداری و شورای شهر مورد توجه ویژه قرار گیرد.

هژبری یادآور شد: مردم با رعایت قوانین شهروند مداری، شورای شهر با حمایت از طرح ها و مصوبه های مدنظر شهرداری و همراهی مجموعه دستگاه ها و ادارات از جمله استانداری به عنوان سه ضلع اصلی بازوی شهردار در راستای دستیابی به شهری زیبا و پاکیزه هستند.

فرماندار ایلام نیز گفت: ایلام نیازمند توزیع عدالت اجتماعی در همه مناطق است و تاخیر در توزیع عدالت اجتماعی باعث ایجاد ساخت و سازهای غیرمجاز به ویژه در مناطق حاشیه شهر می شود و شهردار جدید باید برای نقاط حاشیه شهر دارای تراکم جمعیتی، عدالت اجتماعی را مانند دیگر مناطق داخل شهر رعایت کند.

عبدالصاحب نادری افزود: خدمات شهری باید در خور شان مردم ایلام باشد که البته در این راستا فرهنگ سازی های عمومی و گسترده نیز باید مورد توجه قرار بگیرد به عنوان مثال فرهنگ ترویج استفاده گسترده مردم از ناوگان حمل و نقل عمومی به تدریج باعث کاهش بار ترافیکی درون شهری می شود.

رییس شورای شهر ایلام نیز اظهار داشت: انتظار مردم و مسوولان از شهردار جدید اینکه ظرفیت های ایلام را شناسایی و بر اساس این پتانسیل ها و طبق نیازسنجی های شهر اقدام کند و در اجرای خدمات شهری خود ضمن رعایت عدالت اجتماعی، نگاه ویزه ای به ساکنان مناطق حاشیه شهر نیز داشته باشد.

سعید انوری پور ادامه داد: خواسته دیگر از شهردار رسیدگی به وضعیت معیشت و پرداختی نیروهای بدنه شهرداری است که با استفاده از ظرفیت شورای شهر و دیگر نهادها و دستگاه ها نسبت به بهبود وضعیت این نیروها اقدام کند.

وی به شهردار جدید ایلام توصیه کرد: حضور مستقیم و بدون واسطه در مناطق مختلف شهر ایلام به خصوص نقاط حاشیه شهر را در دستور کار خود داشته باشد تا از این طریق به عمق نیازها و مطالبات عموم مردم شهر اشراف پیدا کند.

به گزارش ایرنا، در این آیین که با حضور جمعی از مسوولان نظامی و اجرایی و کارکنان بخش های مختلف شهرداری برگزار شد بابک محمدی آوندی به عنوان شهردار جدید ایلام جای طالب صادقیان شهردار پیشین ایلام را گرفت.

طی ماه های اخیر شهر ایلام توسط خالق منصوری و حمداله نصرت پور به عنوان سرپرست شهرداری اداره شد.

پیش از محمدی آوندی شهر ایلام ۲۹ شهردار را ( بدون احتساب سرپرستان موقت) به خود دیده است.

بابک محمدی آوندی دارای مدرک دکترای جغرافیای شهری و سابقه شهردار بودن مناطقی از مناطق چندگانه اهواز و همچنین معاونت خدمات شهرداری اهواز را دارد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.