تاریخ انتشار : پنجشنبه ۸ تیر ۱۴۰۲ - ۸:۴۷

عضو کمیسیون انرژی مجلس:

برنامه هفتم به حل مشکلات اقتصادی کشور توجه ویژه‌ای دارد

برنامه هفتم به حل مشکلات اقتصادی کشور توجه ویژه‌ای دارد
تهران- عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه توسعه هفتم مسأله محور است و با توجه به مشکلات کنونیِ اقتصادی کشور، سیاست خوبی برای حل مبانیِ و معضلات اقتصادی کشور دارد.

علیرضا ورناصری قندعلی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ما در خصوص لایحه برنامه هفتم اظهار داشت: در طی روندِ بررسی و تصویب برنامه هفتم، اگر ضعفی احتمالی هم وجود داشته باشد، قطعا اصلاح خواهد شد و در این باره مشکلی وجود نخواهد داشت.

وی افزود: بنا بود ایران اسلامی در افق ۱۴۰۴، رتبه اول منطقه باشد، اما علی‌رغم تمام پیشرفت‌های چشمگیر، با چالش برنامه‌های اجرا نشده یا انحراف ازسیاست‌هایِ برنامه های توسعه پیشین مواجه‌ایم که قاعدتأ برخی راهکارهای کلاسیک قادر به رفع این چالش‌ها نخواهند بود، لذا به رویکردهای جدی جهت تغییرات تحول آفرین نیاز داریم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: برنامه هفتم با اتکا به اسناد بالادستی دارای ۷ بخش در زمینه‌های فرهنگی، اقتصادی، زیربنایی، علمی، اجتماعی، فناوری، آموزشی، سیاست خارجی، دفاعی و امنیتی، اداری، حقوقی و قضایی است که این بخش‌ها در مجموع ۲۲ فصل دارند.

ورناصری بیان کرد: اهداف کمّی برنامه توسعه هفتم از جمله رشد اقتصادی واقع بینانه و این برنامه مسأله محور است که با توجه به مشکلات کنونیِ اقتصادی کشور، سیاست خوبی برای حل مبانیِ و معضلات اقتصادی و پولی مالی کشور و تحققِ ضروریاتی همچون رشد تولید، کنترل و تثبیت نرخ ارز، هدایت نقدینگی، عمق دادن به بازار سرمایه وتقویت ارزش پول ملی دارد.

نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: جهت تحقق مواردی همچون رشد اشتغال سالانه و اصلاح نظام مالیات سِتانی و نظام بانکی راهبردهای مفیدی در این برنامه خواهیم داشت.

وی گفت: در مجلس یازدهم تلاش خواهیم کرد که تا تصویب برنامه هفتم توسعه منجر به تحقق یکی از برنامه‌های پیش رونده، تحول گرایانه و برطرف کننده بخش قابل توجهی از مشکلات و چالش‌های کنونیِ مردم شریف ایران شود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.