تاریخ انتشار : پنجشنبه ۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲

در رثای شهدای پدافند هوایی آبدانان/ تبادل آتش و عشق بر بام بلند دینارکوه

در رثای شهدای پدافند هوایی آبدانان/ تبادل آتش و عشق بر بام بلند دینارکوه
ایلام - در هشتمین روز از چهارمین ماه سال ۶۵ آسمان سایت پدافند هوایی آبدانان صحنه نمایش و عرصه ایثار کارکنان گروه پدافند هوایی شهید ملکی بر بلندای بلند دینارکوه و پرواز ۱۷ کبوتر خونین بال به عرش اعلا توسط عفریت های آهنین رژیم بعث عراق بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این روز رحمانی پاسداران آسمان ایران با چشم چالاک ، دریچه دیانت ، آتش اعتماد و پدال پختگی در دفاع از مُلک و میهن به مصاف طیاره های تجاوزگر صدامیان رفتند و فضای فاتح و آسمان آبدانان را به یک غوغای غرورانگیز و صحنه ای سهمگین تبدیل کردند.

این مردان مدافع و سربازان سربلند وطن با کوله کرامت و ماشه ماندگاری ، دریچه دوربین را متوجه غول‌های غربی نموده ، زه را زوم و کمان آرشی را به انتهای عظمت فرا خواندند و تیر تقاص و آتش آریایی خود را نصیب متجاوزان کردند تا آوازه مجاهدت مدافعان مقتدر ارتش اسلام بر صحفه سبز درختان دینارکوه ثبت گردد.

در این تبادل آتش و عشق ، غرش و غربت و خشم خروشان مدافعان امنیت آمیخته با دشنه و دود نثار متجاوزان گردید.

نبرد نورانی و شلیک شکوهمند دلاورمردان گروه پدافند هوایی آبدانان پرندگان پاک ، فاختگان فخر ، گنجشکان گُل آرا، وحوش وفادار و طوطیان طاهر دینارکوه را به تماشا وا داشته تا جدال جهادگران جان بر کف با کرکسان کوردل را در آسمان آبدانان به تماشا بنشینند.

در این کشاکش ایمان و ایثار و آوردگاه حق و باطل ، ۱۷ سَروِ سرافراز فانی فی الله شدند تا باقی بالله بمانند .

این جویندگان جسور و صادقان صبور هستی خویش را فدای عزت ایران کردند تا به یمن خون سرخشان رخسار درختان بلوط و بنه و کهور و کیکم برای همیشه سبز بمانند.

آری شهیدان؛ مجید عسگری ، علی شجاعی ، هیبت اله الیاسی ، امیر الیاسی ، صفدر مرادی ، محمود گودرزی ، محمدتقی کریمیان ، شاه میرزا دارابی ، شیخ صبوری ، علی مرادی ، محمدرضا امانی ، بهروز یوسفی ، سید عباس موسوی ، حسین عرب یارمحمدی ، مالک مرادی ، ایوب رستگار و علی حسینی بر پای میثاق با خدا و ایمان به اهداف خود ماندند و با ایثار جان از امتحان خالق کردگار پیروزمندانه عبور کردند و با شاهکار خارق العاده خویش ، ملت ایران و مردم استان ایلام بخصوص مدیون خود و خانواده های شریفشان کردند.

در نگاه نافذ حضرت امام خمینی (ره) جایگاه و جلالت شهیدان و خاندان معزز آنان به قدری رفیع و با کرامت است که آنان را چشم و چراغ ملت دانسته و خدمت به این قشر با فضیلت را خدمت به خدا می داند.

والدین شهدا ، زارعان زمین و عاشقان آسمانند که با دست دعا و نور نجابت شمیم شهادت را بر رخ زمانه می نشانند تا در بازار خدا و معامله با معبود پذیرفته شوند.

آنان با کرامت نفس و سلامت روح ، بذر برکت را در صحرای دل غرس و با آب بصر سیراب کرده تا گل لاله بر تارک تاریخ ببار آید و عطر شهادت سرزمین جان را معطر کند.

آنان چون منصور حلاج سیمای خود را با خون آراستند تا ایران بزرگ در معرض هیچ خطری قرار نگیرد و صحیفه با صفای ایرانیان خدشه دار نشود.

پدران پاک سرشت و مادران مکرم شهدا گل باغ وجود خود را به آتش عدو سپردند تا استقلال و آزادی ملت ایران و انقلاب اسلامی از دست نرود و عزت و اکرام آرش تباران عاشق پیشه تداوم یابد.

با آغاز دفاع مقدس و در آن هنگامه هولناک که صف صالحان و سایه سفلگان در تقابل هم قرار گرفت ، عده ای چون مور در خرابه های خفت پنهان شده و با فرزندان نازپرورده خود در آشیانه های اروپایی مشغول نشخوار نان نامردی شدند ، اما این والدین شهدا بودند که دست جگر گوشه های خود را گرفته و در پایگاه های بسیج و سپاه ثبت نام و در یگان های نظامی مشغول خدمت نموده و آنها را با آب ایثار و فانوس فداکاری به میادین خون و حماسه بدرقه کردند و به حرمت وطن و عشق به اعتقادات دینی پلاکی پاک و اندکی خاک از آنان در آغوش گرفتند.

شهیدان گلگون کفن سایت راداری آبدانان مسافران مهاجری که حین دفاع از امنیت ملی موطن خود در اوج فداکاری با عبور از جان و نان و نام و نشان فدایی این آب و خاک شدند و در چنین روزی مظلومانه و غریبانه در سنگر شرف و شهامت توسط هواپیماهای متجاوز بعثی به درجه رفیع شهادت نائل و هر کدام تباری را برای همیشه عزادار کردند.

سربازان سربداری که غم عروجشان تا قیام قیامت بر دل و جان ما ایلامیان میهمان نواز و آبدانانی های سرافراز ماندگار است.

آری؛ آنان از زادگاه خود به میدان مخاصمه دشمن آمده بودند تا آبدانان و ایلام و ایران از گزند مهاجمان در امان باشند و بر عهد خود پای فشرده و با خون خویش طومار عزت و وفاداری را امضاء کردند تا امروز خاندان شریفشان سترگ و سربلند در جامعه حضور یابند و به فرزندان و پدران و همسران خویش بنازند و ببالند.

هشتم تیرماه سال ۱۳۶۵ در اثر بمباران سایت هوایی شهید ملکی شهرستان آبدانان توسط هواپیماهای متجاوز رژیم بعث عراق ۱۷ نفر از نیروهای این سایت به درجه رفیع شهادت نائل آمده و جمع دیگری از همرزمانشان نیز مجروح و ردای فاخر جانبازی بر تن کردند./ایرنا – نگارش: سیدحرمت الله موسوی مقدم

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.