تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۱

آبرسانی به ۱۰ هزار روستای کشور با همکاری سپاه و وزارت نیرو در حال انجام است

آبرسانی به ۱۰ هزار روستای کشور با همکاری سپاه و وزارت نیرو در حال انجام است
ایلام - جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه آبرسانی به ۱۰ هزار روستای کشور با همکاری سپاه و وزارت نیرو در حال انجام است، گفت: پیشرفت این پروژه ها به طور میانگین ۵۰ درصد است.

 

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار علی فدوی روز شنبه در بازدید از طرح های ملی چشمه کوثر و آب بند خوشادول از طرح های محرومیت زدایی سپاه پاسداران در شهرستان ملکشاهی، اظهار کرد: سپاه پاسداران با همکاری وزارت نیرو درصدد اجرای طرح های آبرسانی به روستاها و مناطق محروم کشور است، در همین زمینه آبرسانی به ۱۰ هزار روستا با میانگین پیشرفت ۵۰ درصد در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه این طرح ها زودتر از موعد مقرر به بهره برداری می رسند، بیان کرد: در فاز بعدی هشت هزار روستای دیگر بر اساس پیش بینی وزارت نیرو و همکاران ما در سپاه پاسداران در کشور در طرح آبرسانی به مناطق محروم گنجانده شده است که امید است به همه این روستاها آبرسانی انجام شود.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به تشکیل قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) افزود: قرارگاه زیادی در سپاه مثل قرارگاه پیشرفت و آبادانی، محرومیت زدایی، بسیج سازندگی و … در حال فعالیت هستند ولی با تشکیل قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) با دستور مقام معظم رهبری قرار است کارهای بزرگی برای تکمیل طرح های نیمه تمام در مناطق محروم و روستایی کشور صورت گیرد.

سردار فدوی تاکید کرد: یکی از برنامه مهم قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) توجه به طرح های آبخیزداری در سراسر کشور از جمله مناطق محروم و روستایی استان ایلام است.
وی گفت: هدف اصلی از اجرای طرح های آبخیزداری در کشور توسط قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) جلوگیری از خسارت سیلاب به مردم و ذخیره روان آب ها برای استفاده در زمین های کشاورزی مردم است.

وی عنوان کرد: تمامی هدف قرارگاه های سپاه از جمله قرارگاه امام حسن مجتبی(ع)، توسعه خدمات رسانی در مناطق محروم و روستایی کشور و به سرانجام رساندن طرح های نیمه تمام مردم است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی(ع) علاوه بر آبرسانی، در زمینه مسکن، راه روستایی، بهداشت و درمان مناطق محروم نیز ورود کرده است.

سردار فدوی با بیان اینکه طرح های آبخیزداری و آبرسانی به مناطق محروم در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی انجام می شود و ادامه پیدا خواهد کرد تا طرح آبخیزداری که برای کل کشور تدوین شده است، به پایان برسد و این کار بسیار بزرگی است که برکات زیادی برای تامین آب کشاورزی در مناطق محروم کشور به همراه خواهد داشت.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به با تلاش و کار جهادی قرارگاه های مختلفی که در حوزه آبرسانی و محرومیت زدایی در سپاه تشکیل شده است، انتظار می رود که مشکلات مناطق محروم رفع شود، گفت:در خصوص پروژه راه محور ملکشاهی به مهران برای ایام اربعین حسینی نیز مقرر شده است که با وزیر راه و شهرسازی در این خصوص گفت و گو شود که این طرح که برای مردم خیر و برکت دارد، گفت و گو شود.

وی با اشاره به فعالیت های قرارگاه پیشرفت و آبادانی، ابراز کرد: قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) رسالت تکمیل طرح های باقی مانده را برعهده دارد که امید است که کارهای بزرگی در مناطق محروم کشور انجام شود و مردم از خبر و برکت تکمیل این طرح ها، برخوردار شوند.

به گزارش ایرنا، سردار فدوی به همراه سردار شاکرمی فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام، فرماندار ملکشاهی و جمعی از مسئولان استانی، بعدازظهر امروز از طرح های ملی چشمه کوثر و آب بند خوشادول از طرح های محرومیت زدایی سپاه پاسداران در شهرستان ملکشاهی که منجر به آبیاری ۴۰۰ هکتار از اراضی دیم مناطق محروم این شهرستان می شود، بازدید کرد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.