تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۲

پورمحمدی: مشارکت و رقابت انتخاباتی عامل افزایش اقتدار کشور است

پورمحمدی: مشارکت و رقابت انتخاباتی عامل افزایش اقتدار کشور است
تهران- رئیس هیأت عالی شورای وحدت اصولگرایان، مشارکت و رقابت در انتخابات را نیاز جامعه و عامل انسجام و اقتدار کشور دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیاز کشور را اقتدار و انسجام ملی و بهترین نماد انسجام ملی را انتخابات اعلام کردند.

 

حجت‌الاسلام «مصطفی پورمحمدی» روز دوشنبه در نخستین گردهمایی مشترک روسای شورای وحدت سراسر کشور و هیأت عالی شورای وحدت در حسینیه سیدالشهدا(ع) با تسلیت ایام محرم و شهادت امام حسین(ع) گفت: شرایط کشور خطیر و از جهات مختلف نیازمند، دقت، مراقبت و هماهنگی و پشتیبانی است و باید از این مرحله به صورت موفق عبور و برای جامعه امیدآفرین باشیم.

رئیس هیأت عالی شورای وحدت با قرائت بخشی از عهدنامه امیرالمؤمنین(ع) در نهج‌البلاغه گفت: مودت، همراهی و همبستگی و نیک‌خواهی در جامعه از مهمترین تاکیدات مولای متقین(ع) است و این در گرو نزدیکی و صمیمیت مردمان با حاکمان است.

حجت‌الاسلام پورمحمدی افزود: بر اساس این عهدنامه امیرالمؤمنین (ع) معتقد بودند هزینه زندگی در جامعه نباید روی دوش مردمان سنگینی کند و تحمل اجتماعی در برابر حکومت آسان باشد.

وی همه را نیازمند توجه به این تعابیر دانست و گفت: این عهدنامه‌ها در حوزه امامت و امارت تعریف می‌شود و در عرصه مدیریت و ساماندهی امور باید به این ویژگی‌ها توجه کرد.

دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیاز کشور را اقتدار ملی از طریق انسجام برای دفع خطر دشمن و بهترین نماد انسجام ملی را انتخابات اعلام کردند.

حجت‌الاسلام پورمحمدی تصریح کرد: امروز مشارکت و رقابت انتخاباتی نیاز و ضرورت جامعه برای انسجام و اقتدار کشور است که هم تاریخ و هم فرمایشات امام علی (ع) و هم رهنمودهای رهبر معظم انقلاب بر این نیاز تأکید دارند.

وی با بیان اینکه هر حرکت سیاسی باید برای هدفی شکل گیرد، گفت: اهداف باید مناسب و متناسب با وضع و حال و موقعیت‌ کشور باشد و این هوشمندی و فراست باید در کنشگران سیاسی شکل گیرد که بتوانند هدف گذاری، تبیین درست و بسیج صحیح داشته باشند تا بتوانند عواطف و فکر و ذکر مردم را جذب کرده و به درک مشترک اجتماعی با مردم برسند.

پورمحمدی افزود: این اقدامات منجر به شکل‌گیری اتفاق مطلوب یعنی مشارکت گسترده مردم در انتخابات و رسیدن به هدف‌های خوب و دستاوردهای جهت‌دار رو به جلو و تحولات آفرین خواهد بود.

وی با اشاره به بیانات ابتدای سال رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: رهبر انقلاب تصریح کردند که ما نیاز به تحول داریم. ایشان به شورای انقلاب فرهنگی هم فرموده بودند که ما به یک بازسازی انقلابی در فضای فرهنگی نیاز داریم. این‌ها کلیدواژه‌های بسیار تعیین کننده هستند و اگر درپی تغییر مسیر و راه هستیم این کلید واژه‌ها بسیار می‌توانند کمک کنند.

پورمحمدی، جامعه را نیازمند هدفگذاری‌های دقیق و روشن دانست و گفت: امروز با نقایص جدی در کشور روبرو هستیم و تقریباً به این درک مشترک رسیده‌ایم که نظام اداری و اقتصادی با مشکلات زیادی مواجه است که فشارهای خارجی هم آن را تشدید می‌کند. مردم ما از نظر اقتصادی و اداری با مشکلات زیادی روبرو هستند و بزرگوارانه آن را تحمل می‌کنند و هوشمندی ملی و انقلابی و دینی خود را نشان می‌دهند اما شرایط بسیار سخت است.

رئیس جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: باید تحول اتفاق بیفتد و اگر بخواهیم در فضای سیاسی تحولی صورت بگیرد ابتدا باید در نظام اقتصادی صورت گیرد، نظامات اداره کشور نیاز به جراحی و ساماندهی دارد و این سازماندهی با شکل‌گیری یک مجلس کارآمد و متعهد انجام خواهد شد.

وی افزود: مجلس متخصص، دانشمند، مجرب و انقلابی و مومن با علقه شدید به اصلاح در نظامات کشور باید موجب حرکت روبه جلو در جامعه شود. مردم مطالبه جدی اقتصادی دارند و هر کسی که به فکر اصلاح امور کشور است و می‌خواهد در این عرصه گام بردارد باید در این راستا جهت‌گیری و تلاش کند.

حجت‌الاسلام پورمحمدی ضمن قدردانی از تمام تلاش‌های صورت گرفته در کشور، تصریح کرد: باید تعارفات و ملاحظات را کنار گذاشت. مردم به مجلسی نیاز دارند که بتواند پاسخگوی نیازها به طور جدی باشد.

رییس هیات عالی شورای وحدت با تاکید بر نیاز جامعه برای تحول و رشد و تعالی، گفت: نیازمند یک همفکری، هوشیاری و هم افزایی، تلاش مومنانه هستیم که باید در مجموعه‌های مومن متعهد انقلابی شکل گیرد.

به گزارش ایرنا، شورای وحدت اصولگرایان، آبان ماه سال ۹۹ با محوریت جامعه روحانیت مبارز، احزاب اصولگرا و اقشار اجتماعی، با هدف تقویت هم‌گرایی و هم‌افزایی جریان اصولگرایی در کشور تشکیل شد.

در حال حاضر ریاست این شورا برعهده آیت‌الله «محمدعلی موحدی کرمانی» است. حجت‌الاسلام پورمحمدی رئیس هیأت عالی و منوچهر متکی مسئول اجرایی و سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.