تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۷

استاندار ایلام: خروجی عملکرد دستگاه‌های اجرایی باید رضایت‌مندی مردم باشد

استاندار ایلام: خروجی عملکرد دستگاه‌های اجرایی باید رضایت‌مندی مردم باشد
ایلام -  استاندار ایلام با اشاره به اینکه خروجی عملکرد دستگاه های اجرایی باید رضایت مندی مردم باشد، گفت: سرآمد خدمات نظام بویژه در زمینه رفع محرومیت از نقاط کمتر توسعه یافته در دولت سیزدهم نمود پیدا کرده است.

حسن بهرام‌نیا روز سه شنبه در دیدار با رییس و اعضا شورای هماهنگی مدیران تابعه وزارت رفاه در ایلام به مناسبت هفته بهزیستی و تامین اجتماعی بیان اینکه خدمات مختلفی در بخش‌های مختلف دولت سیزدهم به مردم ارایه می‌شود، اظهار داشت: با وجود همه‌ محدودیت‌ها و مشکلات، خدمات دولت سیزدهم روز به روز در حال ارتقا است.

وی ادامه داد: امیدواریم همه‌ ما در راستای اعتلای فرهنگ امر به معروف و نهیاز منکر دریغ نورزیم و با همه‌ وجود پای‌کار باشیم.

استاندار ایلام با اشاره به تلاش دشمنان در ابعاد مختلف برای تضعیف نظام، تاکید کرد: دشمنان قسم خورده‌ انقلاب با حربه‌ کمرنگ کردن ارزش‌های دینی و پر رنگ کردن منکرها، سعی در تضعیف نظام اسلامی دارند که به لطف خدا ناکام شده اند.

بهرام نیا ادامه داد: بهترین آینه برای ما تاریخ است، روزگاری که اندلس اسلامی یک تمدن قوی بود؛ با اشاعه‌ منکرات، این امپراتوری متلاشی شد، بنابراین ما باید از تاریخ درس عبرت بگیریم.

وی اضافه کرد: باید در راستای اشاعه‌ معروفات و نهی از منکرات، همه‌ی تلاش خود را به‌کار گیریم و ادامه دهنده‌ی نهضت عاشورا باشیم.

استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن تبریک هفته‌ی بهزیستی یا اشاره به سخنان مقام معظم‌رهبری در خصوص خدمات سازمان بهزیستی با اشاره به اقدامات وسیع وزارتخانه‌ تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی در کشور و خدمات‌دهی به طیف عظیمی از جامعه توسط این وزارتخانه، خاطرنشان کرد: خدمات بهزیستی در استان و کشور به جامعه‌ هدف، بسیار ارزشمند است.

بهرام‌نیا با اشاره به گستردگی خدمت در دولت سیزدهم با وجود تمام محدودیت‌ها، افزود: خدمات سازمان تامین‌اجتماعی در این دولت از ۳۰ به ۵۷ خدمت غیرحضوری ارتقا یافته است.

وی ادامه داد: با عنایت به گزارش‌های ارایه شده، ۳۱۴ هزار تحت پوشش تامین اجتماعی هستند که این مهم نشان‌گر این است که طیف عظیمی از جامعه وابسته و خدمات گیرنده از تامین‌اجتماعی است.

وی اضافه کرد: دولت سیزدهم برآمده از بطن مردم است و خود را از مردم می‌داند و با همه‌ی وجود برای برطرف کردن مشکلات مردم پای کار است.

نماینده‌ی عالی دولت در استان ایلام اضافه کرد: دولت سیزدهم دولت مسئله‌محور است و هدف این دولت، حل هر مسئله و مشکلی بوده که پیش روی مردم است.

استاندار ایلام اضافه کرد: خروجی عملکرد دستگاه‌های اجرایی باید رضایت‌مندی باشد و خدمت بی‌وقفه به مردم باید نصب‌العین همه‌ی مدیران باشد و فرایند پاسخگویی مدیران به مردم باید کوتاه‌تر شود.

مدیر کل بهزیستی ایلام نیز در این دیدار گفت: سیر تحولی بهزیستی طی ۴۳ سال گذشته از تاسیس تاکنون صعودی بوده و این‌ مجموعه را از یک نهاد حمایتی صرف به سازمانی تخصصی، حمایتی تبدیل و به افراد در تمام مراحل زندگی خدمت ارایه می کند.

حسین نورعلیوند بیان کرد: اگرچه جامعه هدف آماری این اداره کل ۴۷ هزار نفر بوده اما اجرای طرح هایی نظیر تنبلی چشم کودکان ۳ تا ۶ ساله، غربالگری شنوایی نوزادان و آموزش‌های پیش از ازدواج و ژنتیک موجب شده تمامی‌ مردم بنوعی جامعه بهزیستی باشند.

وی اظهار کرد: این اداره کل با ایجاد مراکز مثبت زندگی در نقاط مختلف استان خدمات دهی به جامعه هدف را گسترش و توسعه داده است.

مدیرکل بهزیستی ایلام با اشاره به ارائه خدمات این سازمان در دولت مردمی سیزدهم که برای نخستین بار به مردم ارایه شده ادامه داد: رایگان شدن تعرفه آب، برق و گاز ۲۹ هزار خانوار مددجو، افزایش ۲ برابری سهم کمک هزینه مسکن خانواده های دارای ۲ عضو معلول به بالا، برقراری مستمری تمامی خانوارهای پشت نوبت حوزه اجتماعی و توانبخشی و حذف دهک درآمدی خانواده های دارای فرزند چندقلو برای برقراری مستمری از جمله این خدمات است.

نورعلیوند افزایش سه مرحله مستمری مددجویان، بالا رفتن سرانه تسهیلات اشتغال جامعه هدف، برقراری حق پرستاری و حق نگهداری در منزل معلولان و بیماران ضایعه نخاعی و برداشتن سقف بیمه بازنشستگی معلولان را از دیگر خدمات این مجموعه به جامعه هدف برای نخستین بار در دولت سیزدهم برشمرد.

۲۴ الی ۳۰ تیرماه، هفته‌ بهزیستی و تامین‌اجتماعی است.

منبع: ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.