تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸

سه گروه به جمع همیاران زنان و دختران ایلام اضافه شد

سه گروه به جمع همیاران زنان و دختران ایلام اضافه شد
ایلام - همزمان با بزرگداشت هفته بهزیستی سه گروه همیار زنان و دختران در شهرستان‌های دهلران، ملکشاهی و ایوان با حضور جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی به جمع گروه‌های همیار استان ایلام اضافه شد.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی ایلام روز چهارشنبه در حاشیه این آیین بیان کرد: گروه‌های همیار یکی از برنامه‌های بهزیستی برای توانمند سازی زنان سرپرست خانوار و دختران خود سرپرست بوده که امکان دریافت سرمایه کار و وام خوداشتغالی را ندارند و با عضویت در این گروه‌ها می‌توانند زمینه اشتغال خود را فراهم کند.

علی محمودی به اشاره به اینکه هم اکنون بیش از ۶۰ گروه همیار زنان و دختران در استان ایلام تشکیل شده است؛ افزود: گروه های همیار با هدف ارتقا سطح توانمندی، حرفه آموزی و اشتغال، حل و رفع مشکلات مادی، استقلال مالی و خودباوری تشکیل و تاکنون بیش از ۵۰۰ نفر از زنان سرپرست خانوار و دختران خود سرپرست مددجوی زیر پوشش به عضویت این گروه ها درآمده اند.

وی ادامه داد: زنان و دختران مددجوی ساکن در مناطق روستایی و شهری استان که توانمندی شغلی خاصی داشته در این طرح پس از تشکیل گروه با دریافت کمک بلاعوض از بهزیستی بصورت گروهی اقدام به فعالیت شغلی می کنند.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی ایلام با ذکر اینکه هر یک از گروه های همیاری که امروز افتتاح می شوند بین پنج تا هفت نفر عضویت داشته و به این گروه ها در مجموع کمک بلاعوض اولیه یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال پرداخت شده است، گفت: کمک بلاعوض هریک از این گروه ها تا سقف یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تا پایان سال در راستای تقویت و توسعه و تثبیت گروه و فعالیت شان افزایش خواهد یافت.

به گفته محمودی، این گروه ها در زمینه خیاطی و تولیدی پوشاک فعالیت دارند و با احتساب آنها تعداد گروه های همیار این استان به بیش از ۶۰ گروه افزایش یافت.

۲۴ الی ۳۰ تیرماه هفته بهزیستی با شعار برای مردم، برای به زیستن نامگذاری شده است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.