تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۸

پایگاه انتقال خون ایلام نیازمند دستگاه غربالگری خون است

پایگاه انتقال خون ایلام نیازمند دستگاه غربالگری خون است
ایلام - مدیرکل انتقال خون استان ایلام با بیان اینکه تامین و نصب دستگاه الایزا (غربالگری) یکی از مهمترین نیازهای این نهاد در استان است، گفت: استقرار این دستگاه در مرکز انتقال خون ایلام موجب کاهش هزینه ها و زمان پاسخگویی به مراجعان خواهد شد.

 

 

دکتر لیلی عاصم‌آبادی اظهار کرد: با توجه به اینکه پایگاه انتقال خون استان ایلام فاقد دستگاه الایزا است، خون نمونه گیری شده برای آزمایش به استان کرمانشاه ارسال می شود.

وی افزود: باتوجه به اینکه ارسال خون برای آزمایش به استان کرمانشاه همه روزه انجام می گیرد، این روند هزینه های زیادی را در طول ماه به اداره کل انتقال خون استان تحمیل می کند.

عاصم آبادی یادآور شد: تامین و نصب این دستگاه در داخل استان موجب کاهش هزینه ها و زمان در این پایگاه خدمات رسان می شود.

وی با بیان اینکه نصب دستگاه الایزا از مرکز درخواست شده است، توضیح داد: سازمان انتقال خون مرکزی اقدام به تهیه این دستگاه برای مراکز استانی فاقد آن، کرده است اما به علت تشریفات گمرکی روند تحویل دستگاه به کندی پیش می رود.

مدیرکل انتقال خون استان ایلام ابراز کرد: امید است این دستگاه در سال جاری از گمرک ترخیص و در مرکز استان نصب و پایگاه انتقال خون ایلام از ارسال نمونه ها برای آزمایش و غربالگری به استان کرمانشاه بی نیاز شود.

عاصم آبادی خاطرنشان کرد: همچنین باتوجه به اینکه ساختمان کنونی انتقال خون ایلام فرسوده و قدیمی است، در صورت تامین زمین پایگاه انتقال خون استان توسعه و تجهیز خواهد شد.

وی در پایان با تقدیر از اقشار مختلف مردم استان در راستای اهدای خون، گفت: همراهی و مشارکت همیشگی مردم استان در یاری رساندن به بیماران و نیازمندان به خون و فرآورده‌های خونی جای تقدیر و تشکر دارد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.