تاریخ انتشار : جمعه ۳۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹

امام جمعه ایلام: هدف دشمنان، خاموش کردن نور نهضت انسان ساز عاشوراست

امام جمعه ایلام: هدف دشمنان، خاموش کردن نور نهضت انسان ساز عاشوراست
ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: دشمن سرمایه گذاری فکری، رسانه ای و تبلیغاتی گسترده ای کرده تا نور عاشورا و نهضت اباعبدالله را خاموش کند اما همه ساله با فرا رسیدن ماه محرم، فطرت های پاک افراد به ویژه جوانان و نوجوانان به سمت هیات های عزاداری امام حسین (ع) کشیده می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار در خطبه های نماز جمعه شهر ایلام اظهار کرد: عزاداری برای امام حسین (ع) و شهدای قیام کربلا و حضور پرشور جوانان و نوجوانان در هیات ها نوعی سرمایه گذاری و نقشه های شوم دشمنان را بر باد می دهد.

وی افزود: به فرموده امام معصوم علاقه و حب امام حسین (ع) یکی از نشانه های شیعه بودن است و والدین باید در مراسم های عزای سالار شهیدان با فرزندان خود حضور یابند تا حسینی بزرگ شوند.

خطیب جمعه ایلام با بیان اینکه قیام امام حسین(ع) یک حادثه دینی صرف نیست، تاکید کرد: فلسفه و هدف اصلی قیام ایشان اشاعه فرایض امر به معروف و نهی از منکر بود و شهدای کربلا در واقع شهید امر به معروف و نهی از منکر هستند و نباید قیام عاشورا را فقط به یک واقعه دینی تعدیل کرد.

کریمی تبار ادامه داد: اکنون نیز احیا و اهتمام به فرایض امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باعث کم شدن منکرات و ناهنجاری ها می شود و رذائل کاهش پیدا می کند.

وی به برگزاری اجتماع بزرگ شیرخوارگان حسینی اشاره کرد و یادآور شد: این همایش بین المللی در اقصی نقاط جهان برگزار می‌شود و این امر بیانگر رویش سربازان کوچک امام زمان (عج) است و مادران با حضور در این مراسم شیرخورگان خود را با اهل بیت (ع) پیوند می دهند.

امام جمعه ایلام به عمل شنیع غرب در مورد اهانت به قرآن کریم پرداخت و گفت: دشمنان در تلاشند نور قرآن را خاموش کنند و در کشوری که مدعی آزادی است به اسم آزادی به مقدس ترین کتاب الهی هتک حرمت می کنند که این اقدام مذبوحانه نشان دهنده استیصال دشمن در برابر روند رو به رشد اسلام است.

حجت‌الاسلام کریمی تبار تاکید کرد: دشمنان برای خاموشی عقده و ناتوانی خود قران کریم را به آتش می کشند و در داخل هم وابستگان داخلی نیز آنها برای رواج عفت زدایی و برهنگی تلاش می کنند و اکنون نیز با فرا رسیدن ماه محرم تلاش سازمان های جاسوسی غرب در داخل کشور کشاندن سازماندهی شده زنان نیمه عریان در مجالس عزا و در مکان های مقدس با هدف حرمت شکنی و قبح زدایی از دین است.

وی با بیان اینکه حرمت شکنی دین از هیچ فردی پذیرفتنی نیست، افزود: در دوران رژیم منحوس پهلوی کشف حجاب، عریانی و برهنگی زنان را نشانه تمدن و پیشرفت می دانستند، اما زنان ایرانی بعد از انقلاب در حوزه های مختلف با حجاب و عفاف در سطح بین المللی به رشد و موفقیت رسیدند و جایگاه و شان واقعی زنان ایرانی را به جهانیان نشان دادند.

خطیب نماز جمعه ایلام در مورد سفر اخیر رییس جمهوری به قاره آفریقا بعد از ١١ سال یادآور شد: قاره آفریقا دارای فرصت و ظرفیت های ارزشمند و غنی برای بی اثر کردن تحریم ها و سرمایه گذاری است و دشمنان با اشراف به این پتانسیل ارتباطی ایران و آفریقا دچار خشم و لجن پراکنی شده اند.

حجت السلام والمسلمین کریمی تبار به پنجم مردادماه سالروز برگزاری اولین نماز جمعه انقلاب اسلامی اشاره اظهار کرد: با توجه به اهمیت و نقش نماز جمعه برای مردم متدین ایران اسلامی، دشمنان از برپایی و اقامه نماز جمعه وحشت دارند و در این راستا تعداد زیادی از مردم نمازگذار و ائمه جمعه و جماعات را به شهادت رساندند.

به گزارش ایرنا، در حاشیه نماز جمعه امروز ایلام میز خدمت توسط برخی ادارات برگزار، نمایشگاه نقاشی مروارید با ٧٠ اثر توسط هنرمندان نوجوان عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مناسبت هفته امر به معروف و نهی از منکر برپا و راهپیمایی اعتراضی علیه هتک حرمت قرآن کریم در کشور سوئد برگزار شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.