تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۸:۵۱

‍ وسایل نقلیه زیاندیده در حوادث رانندگی تا مبلغ ۱۱ میلیون تومان نیاز به کروکی تصادفات ندارند

‍ وسایل نقلیه زیاندیده در حوادث رانندگی تا مبلغ ۱۱ میلیون تومان نیاز به کروکی تصادفات ندارند
ایلام - نگاه اقتصاد - رئیس پلیس راه استان گفت: وسایل نقلیه زیاندیده در حوادث ترافیکی تا مبلغ 11 میلیون تومان خسارت نیاز به ترسیم کروکی کارشناس پلیس راه ندارند.

سرهنگ”رضا همتی زاده” در گفت وگو با خبرنگار کانال خبری پلیس اظهار داشت: بر اساس ماده ۴۰ قانون بیمه، شرکت های بیمه مکلفند در صورتی که وسایل نقلیه مسبب و زیاندیده در زمان حادثه دارای بیمه نامه معتبر بوده و بین طرفین اختلافی وجود نداشته باشد، خسارت مالی وسیله نقلیه ناشی از حوادث رانندگی در سال جاری را تا سقف ۱۱میلیون تومان بدون اخذ گزارش مقامات قضائی پرداخت کنند.

وی افزود: در صورتی که طرفین تصادف در خصوص تقصیر در تصادف با هم اختلاف داشته باشند با برقراری تماس با مرکز ۱۱۰ درخواست کارشناس کنند که در این حالت برابر نظریه کارشناس هر کدام از راننده ها مقصر حادثه تشخیص داده شود و نظریه شفاهی کارشناس را بپذیرند با رفع اختلاف بین آنها نیاز به ترسیم کروکی نمی باشد.

وی ادامه داد : چنانچه راننده مقصر به نظر شفاهی کارشناس پلیس راه اعتراض داشت در این حالت کارشناس نسبت به ترسیم کروکی غیر سازشی اقدام می کند و مراتب اعتراض با انضمام مدارک راننده مقصر جهت تشکیل پرونده بیمه، تحویل راننده غیر مقصر می شود و اقدامات بعدی آن از طریق شرکت بیمه و مقام قضائی صورت می گیرد.

وی در پایان گفت : چنانچه رانندگان درگیر در تصادف ، فاقد مدارک لازم (گواهینامه ،بیمه نامه معتبر شخص ثالث ) باشند وسیله نقلیه آنان برابر مقررات به پارکینگ منتقل و پس از ترسیم کروکی غیر سازشی جهت سیر مراحل قانونی و قضائی تحویل عوامل انتظامی خواهد شد.

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.