تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۴

امام جمعه ایلام:

تامین مسکن از محل وجوهات زکات در اولویت قرار گیرد

تامین مسکن از محل وجوهات زکات در اولویت قرار گیرد
ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: تامین مسکن از محل وجوهات زکات در اولویت هزینه کرد این فریضه الهی قرار گیرد.

حجت الاسلام الله نور کریمی تبار روز چهارشنبه در آیین افتتاح منازل مسکونی شماری از مددجویان کمیته امداد در سیروان افزود: احداث مسکن در شرایط فعلی که مردم با مشکلات اقتصادی مواجه هستند بهترین خدمت به جامعه مددجویی و نیازمندان استان است.

وی ادامه داد: کمیته امداد در کنار ارائه خدمات متنوع مسکن به نیازمندان این استان برای نخستین بار این ظرفیت را فراهم کرده است که از وجوهات زکات در ساخت مسکن نیازمندان استفاده کند که بدون شک اقدامی قابل تقدیر است.

وی افزود: اختصاص بخشی از زکات برای مسکن مددجویان از بهترین اقدامات بوده و امید است این اقدام در دیگر شهرستان های استان نیز الگو شود.

حجت الاسلام کریمی تبار با قدردانی از اقدام های کمیته امداد در زمینه ساخت مسکن برای مددجویان و نیازمندان تصریح کرد: رسیدن نیاز مسکن مددجویان کمیته امداد در برخی شهرستان های استان از جمله سیروان به صفر اقدامی ماندگار و امیدوارکننده است.

وی با عنوان اینکه زکات سرمایه ای ارزشمند است که باعث رشد و توسعه در جوامع اسلامی خواهد شد افزود: زکات سهمی است که خداوند متعال آنرا برای فقرا در دل ثروتمندان قرار داده است.

وی افزود: اگر این ثروت به موقع و توسط همه واجدان شرایط پرداخت شود و مصرف آن هم به درستی مدیریت شود می توان با آن بسیاری از مشکلات نیازمندان را برطرف کرد.

امام جمعه ایلام به استفاده از وجوهات زکات برای نخستین بار در استان ایلام در ساخت مسکن مددجویان کمیته امداد اشاره کرد و گفت: با خدمات بسیاری که کمیته امداد در سطح این استان به خانواده های مددجو ارائه می دهد امیدواریم در آینده نزدیک شاهدتامین مسکن تمامی نیازمندان استان باشیم.

در این برنامه با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ومسوولان سیروان نخستین واحد مسکونی که از محل وجوهات زکات ساخته شده است در شهر لومار شهرستان سیروان به مددجوی کمیته امداد این شهر تحویل شد.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام در آیین افتتاح و واگذاری این واحد مسکونی گفت: برای این واحد مسکونی به متراژ ۸۰ متر، بیش از یک‌میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال از محل وجوهات زکات و کمک های خیرین سیروانی هزینه شده است.

قنبر موسی نژاد تصریح کرد: در استان ایلام برای نخستین بار است که وجوهات زکات در زمینه ساخت مسکن نیازمندان مصرف می شود و تلاش می شود چنین اقدامی در آینده در ردیف فعالیت های امداد استان قرار گیرد.

وی با اعلام اینکه جمع آوری وجوهات زکات امسال دوبرابر سال گذشته است، ادامه داد: وجوهات زکات امسال علاوه بر مصرف آن در زمینه کمک به نیازمندان و ساخت مسکن، در زمینه ایجاد اشتغال برای نیازمندان نیز استفاده شده که اتفاق مهمی در راستای توانمندسازی مددجویان است.

در ادامه سفر نماینده ولی فقیه در استان ایلام و مدیرکل کمیته امداد به شهرستان سیروان از عملیات ساخت چهار واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد که با مشارکت این نهاد و تعدادی از خیرین سیروانی در حال ساخت هستند بازدید شد.

به گفته قنبر موسی نژاد مدیرکل امداد ایلام،خیرین سیروانی مبلغ چهار میلیارد ریال برای مشارکت در ساخت این واحدهای مسکونی اختصاص داده اند.

مدیرکل کمیته امداد ایلام در پایان سفر نماینده ولی فقیه در این استان به سیروان در یک گفتگوی خبری گفت: با تلاشهای در حال انجام توسط این نهاد و با مشارکت خیرین نیاز مسکن مددجویان کمیته امداد شهرستان سیروان تا پایان امسال به صفر می رسد.

موسی نژاد افزود: از سال گذشته تا کنون ۲۵ میلیارد ریال صرف تامین مسکن مددجویان شهرستان سیروان شده است.

۷۰ هزار نفر در استان ایلام زیر پوشش خدمات کمیته امداد قرار دارند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.