تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹

نقش بی بدیل رسانه ها در گسترش سنت حسنه کاشت درخت

نقش بی بدیل رسانه ها در گسترش سنت حسنه کاشت درخت
نگاه اقتصاد

دکتر احمدی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام در جمع اصحاب رسانه به مناسبت سومین روز هفته منابع طبیعی با نام منابع طبیعی و رسانه با بیان این که رسانه ها و مطبوعات در حفظ منابع طبیعی و ترویج سنت حسنه درختکاری و فرهنگ سازی در سطح جامعه همواره پیشرو هستند، خاطرنشان کرد: فرهنگ کاشت نهال و حفظ طبیعت باید در جامعه نهادینه شود تا این منابع خدادادی برای آیندگان حفظ شود.

 

رضا احمدی از توزیع یک میلیون اصله نهال در هفته منابع طبیعی در سطح استان سخن به میان آورد و افزود: همه مردم استان ایلام برای دریافت نهال رایگان از تاریخ ۱۵ تا ۲۱ اسفندماه به محل چغاسبز و یا ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری مراجعه کنند.

 

این مسئول ادامه داد: اصحاب مطبوعات باید در جهت فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی وارد شوند تا فرهنگ مجاهدت برای حراست از عرصه های طبیعی در جامعه نهادینه شود.

 

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری ایلام با اشاره به افزایش گرایش مردم به مشارکت در طرح های منابع طبیعی افزود: مردم به صورت خودجوش در حوزه نهالکاری و حفاظت از عرصه های طبیعی حضور دارند و این موضوع نشان می دهد که خبرنگاران در فرهنگ سازی برای حفظ طبیعت وظیفه ذاتی خود را انجام داده اند.

 

احمدی یادآور شد: هفته منابع طبیعی و درختکاری فرصتی برای تکریم از کسانی است که در امر حفاظت و حراست از عرصه های طبیعی مشارکت دارند. ایشان اضافه کرد: در هفته منابع طبیعی ۱۴ کیلومتر از دو طرف حاشیه کمربند شرقی ارغوان با حضور انجمن های مردم نهاد همیار طبیعت نهال کاری می شود و در این طرح کودکان و نونهالان، میانسالان به صورت خودجوش شرکت دارند تا حاشیه این مسیر را با درختان غیرمثمر سازگار با منطقه نهالکاری کنند.

 

این مسئول خاطر نشان ساخت: در این طرح از گونه های جنگلی که دارای عمر زیاد و سازگار با آب و هوای استان همانند ارغوان، داغداغان و بلوط استفاده شده است.

 

احمدی افزود: طبق برنامه ریزی های انجام گرفته در هفته بزرگداشت طبیعت یک میلیون اصله نهال مثمر و غیرمثمر با همکاری نهادها، ارگان ها و تشکل های مردمی در نقاط مختلف استان کاشته می شود.

 

در ادامه این مراسم حجت الاسلام هواسی مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در اداره کل منابع طبیعی استان گفت:طبیعت و منابع طبیعی به صورت خدادادی در اختیار همگان قرار دارد، هر گونه که با مادر طبیعت رفتار کنیم به خود ما بر می گردد، پس باید همواره به دیده احترام به طبیعت بنگریم تا از نعمت های خدادادی آن بهره مند شویم.

وی افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری باید نگاه به محیط زیست امروزی نگاه انقلابی، دینی و مذهبی باشد و به گفته بزرگان دینی ما کاشت درخت بزرگترین عبادت محسوب می شود.

 

حجت الاسلام هواسی با تاکید بر این که مردم استان در حفظ منابع طبیعی کوشا باشند، افزود:اگردرختی نباشد حیاتی هم وجود ندارد و حفاظت از منابع طبیعی و عمل به درختکاری صدقه جاریه است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.