تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶

موزع پرتلاش پست ایلام

تلاش های شبانه روزی کارکنان پست مدال پرافتخار و خوش رنگ و نگاری است بر پیکره شبکه پستی کشور

تلاش های شبانه روزی کارکنان پست مدال پرافتخار و خوش رنگ و نگاری است بر پیکره شبکه پستی کشور
،

 

امروزه شرایط کنونی میدان مبارزه با کرونا به کارزار بزرگی مبدل گردیده که هر کس به فراخور حال خود در آن میدان به مبارزه و جهاد مشغول است، کادر درمان که پیشانی و خط مقدم این جبهه بوده و نیروهای خدوم شرکت ملی پست ایران بویژه موزعین پرتلاش و خستگی ناپذیر که در این شرایط بحرانی از ترددهای غیرضرور و حضور بی مورد مردم در اماکن و تجمعات جلوگیری می کنند.

آنان بی پروا هر روز سوار بر موتورهای زرد رنگ خود در فصول مختلف سال برای بهتر شدن وضعیت موجود بی وقفه تلاش می کنند زیرا یقین دارند که این نوع خدمات رسانی به مردم اقدامی موثر و خداپسندانه در راستای مبارزه جدی با ویروس کرونا در کشور است.

در این میان مسئولیت سختی بر عهده کارکنان و موزعین پست است، کاری که در این شرایط خاص، طاقت‌فرسا شده ‌است. شاید بتوان گفت شرکت ملی پست در ایام شیوع ویروس کرونا، بعد از مجموعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تنها نهاد و سازمانی است که برای حفظ سلامت جامعه در پیشخوان و خط مقدم این مبارزه قرار گرفته و بی پروا از مخاطرات موجود، به آحاد مردم خدمات‌رسانی می‌کند.

شیوع و گسترش کرونا در کشور و دنیا سبک و سیاق و شیوه زندگی مردم را عموماً برهم زده است طوریکه بسیاری از مشاغل را تعطیل و بازار برخی کسب و کارها را نیز کساد نموده، اما در این میان برخی را هم به سمت فعالیت و ایجاد کسب و کار در فضای مجازی سوق داده است که در این رابطه برخی مشاغل حساس و پرخطر مانند پستچی های شرکت ملی پست که به نوعی خادمان بی نام و نشان تلقی می گردند راه فعالیت بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی و مجازی را بخوبی هرچه تمام هموار کرده اند.

بدون شک این روزها پست‌چی‌ها انگشت شمار شاغلانی هستند که در روزگار سخت کرونایی دورکاری و تعطیلی ندارند و ایثارگرانه در کنار مدافعان سلامت در رویارویی با این ویروس خطرناک دست و پنجه نرم نموده و در خط مقدم خدمت رسانی به مردم حاضر هستند.

کارکنان پست در تمام چندین سال اخیر و ماههای گذشته با وجود همه مخاطرات ابتلا به ویروس کرونا حتی یک روز تعطیل نبودند و با خدمت‌رسانی خود این فرصت و شرایط را برای بسیاری از هموطنان فراهم کردند که در خانه بمانند تا از شیوع بیشتر این ویروس جلوگیری کنند، هرچند که در این میان تعداد زیادی از همکاران موزع، این سفیران ارتباطی جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و با نثار جان خود، سلامتی را به آحاد هموطنان ارزانی نمودند.

از اینرو و در ادامه سلسله گفت و گوهای واحدهای اجرایی کشور این بار به سراغ احمد باویر یکی از موزعین پرتلاش و سختکوش اداره کل پست استان ایلام آمده ایم تا بیشتر از سختی کار موزعین در این روزهای نفس گیر کرونایی در کشور مطلع شویم.

در ادامه، مشروح این گفت و گو را می خوانید:

– همکار گرامی ضمن تشکر از زحمات شما لطفا به اختصار بیوگرافی و شرایط کاری خود را توضیح بفرمایید؟ اینجانب احمد باویر فرزند یعقوب دارای مدرک تحصیلی کارشناسی شیمی محض با بیش از۱۰ سال سابقه خدمت در حوزه تجزیه و توزیع استان به عنوان موزع پستی(پستچی) مشغول ارائه خدمت و انجام وظیفه به آحاد همشهریان عزیز می باشم و باعث افتخار و غرور اینجانب بوده که هر چند اندک توانسته ام نقش موثری در ارائه خدمت به همشهریان عزیزم بویژه در اداره کل پست استان ایلام را داشته باشم.

– آیا شرایط موجود ناشی از شیوع ویروس کرونا توانسته است در روند فعالیت های کاری شما خللی بوجود آورد؟ طبیعتاً ساختار و نوع فعالیت کاری موزعین شرکت ملی پست از زمان قبل از شیوع ویروس کرونا همچنان سخت و طاقت فرسا بوده است اما گسترش این بیماری در جامعه شرایط را به گونه ای رقم زد که عموم مردم در جهت جلوگیری از ابتلای به این بیماری بعلت عدم حضور در اماکن خرید کالا و خدمات و پرهیز از هرگونه تجمعات بیشتر اقلام مورد نیاز و مایحتاج ضروری خود را امروزه در بستر الکترونیک و بصورت خریدهای اینترنتی انجام می دهند که این مساله ترافیک کاری، حجم، دامنه و گستره فعالیت های پست را در امر توزیع انواع مرسولات پستی بویژه خریدهای اینترنتی را برای ما موزعین به مرور افزایش داده است.اما موزعین و کارکنان سختکوش پست همچون سنوات گذشته برای انجام و اجرای طرح های کلان در کشور با همت و تلاش مضاعف انجام وظیفه نموده اند تا هیچگونه خللی در روند ارائه خدمات به مردم پیش نیاید هرچند که در میانه این راه پرتلاطم بسیاری از همکاران عزیز موزع و پستچی خودمان را در مواجهه و ابتلای به این بیماری مهلک در سطح کشور از دست دادیم که در این رابطه ضمن تسلیت مجدد به خانواده های داغدار این عزیزان و مسئولین و سایر همکاران شرکت ملی پست از درگاه خداوند منان صبر و بردباری همه این عزیزان را مسالت می نمایم.

– از خدماتی که به همنوعان و همشهریان خود در این وضعیت کنونی ارایه می نمایید چه احساسی دارید؟ خداوند متعال را شکر گزاریم که همچون کادر پرتلاش درمان در کشور توفیق خدمت رسانی در این شرایط سخت را به همکاران شبکه پست کشور بخصوص موزعین پرتلاش عطا نموده است که ما هم بتوانیم با ارائه اندک خدمت خود به هموطنانمان دین مان را به خوبی در جامعه ادا نماییم چرا که تلاش های بی وقفه و شبانه روزی کارکنان پست مدال پرافتخار و خوش رنگ و نگاری است بر پیکره شبکه پستی و ایران عزیز ما که با وجود سختی ها و مشقات بسیار همچنان محکم و استوار و با صلابت متکی به عوامل داخلی و مجموعه همکاران و دلسوزان نظام بوده و تحت هیچ شرایطی دست یاری را به بیگانگان و دشمنان این مرز و بوم نداده است و این موضوع باعث افتخار و غرور ملی همه ما ایرانیان و خادمان به ملت شریف ایران است. لذا ما هم همچون سایر حافظان سلامت کشور به خود می بالیم و خرسند از این هستیم که خدمات ما علاوه بر موجبات جلب رضای پروردگار زمینه حفظ سلامت جسمی هموطنانمان را به دنبال خواهد داشت.

– اهمیت و رضایت شغلی کارکنان و موزعین در یک مجموعه از نظر شما کدامند؟

رضایت شغلی یکی از عوامل مهم در موفقیت و انگیزش شغلی کارکنان یک مجموعه و سازمان است که بر نحوه کارایی مطلوب و اثرگذار آنها دلالت میکند و منجر به احساس رضایت افراد می گردد. از مهمترین موارد انگیزشی در بین کارکنان میتوان به مواردی از قبیل عنوان شغل-۲-حقوق و مزایا-۳-فرصت های ایجاد ارتقاء و پیشرفت برای پرسنل در سطوح کاری و مدیریت -۴-توجه ویژه به معیشت و رفاهیات پرسنل اشاره کرد.

– برای ارتقای بیش از پیش فعالیت های کاری و ایجاد انگیزه مضاعف در بین همکاران موزع چه انتظاری از مسئولین شرکت ملی پست در این برهه زمانی دارید؟ درواقع مهمترین انتظاری که شاید دیگر همنوعان و همکاران بنده هم از مدیران و مسئولین ارشد شبکه داشته باشند توجه ویژه و جدی به این قشر پرتلاش و زحمتکش پست هست که این روزها با آغوش باز به استقبال خطر رفته و هیچگونه واهمه ای از خدمت به هموطنان در این شرایط سخت کرونایی را ندارند بلکه با جان و دل تا آنجایی که در حد توان دارند انجام وظیفه نموده و از خدمت به خلق مضایقه نمی نمایند. اما نکات و مواردی مهم از جمله تجهیز کامل موزعین به ابزار و وسایل کار، بکارگیری و استفاده از خودرو وانت پراید بجای موتورسیکلت در جهت حمل بسته های پستی، توجه ویژه به مقوله پرداخت های مالی و رفاهی و در حد امکان تزریق نیروی انسانی به این بخش علاوه بر سهولت بیشتر در انجام کار و تسریع در روند توزیع مراسلات پستی میتواند انگیزه کارکنان را به مراتب مضاعف کند.

– سلامتی، حضور و یا عدم حضور بموقع شما جهت ارائه خدمت به مردم بعنوان موزع پستی چه اثرات مثبت و یا منفی میتواند بدنبال داشته باشد؟ بدون شک برخورداری از سلامت کامل جسمانی برای یک موزع که از صبح تا پاسی از شب مشغول توزیع پست نامه ها، پاکات و بسته های شهروندان می باشد بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد چرا که اگر آن سلامت فیزیکی و جسمانی را نداشته باشیم طبیعتا آن گونه که باید کیفیت کار مطلوب نخواهد بود و راندمان کار در این حوزه به مرور کاهش پیدا خواهد کرد که این مساله خود دستخوش بسیاری از مشکلات دیگر شامل سردر گمی گیرندگان مرسولات پستی، تاخیر در روند توزیع مرسولات، ایجاد نارضایتی و …می گردد و حضور بموقع کارکنان این بخش در محل کار مسلما مواردی از جمله عدم بروز هر گونه نارضایتی مراجعین و توزیع بموقع در موعد مقرر را بدنبال خواهد داشت که موارد یاد شده برای کار این حوزه بسیار مهم و ضروری می باشد.

– در پایان اگر خاطراتی شیرین و یا تلخ از دوران خدمت خود در حوزه فعالیت کاری دارین ارائه بفرمایید؟خاطرات تلخ و شیرین در طول دوران زندگی برای هر کسی به مراتب به وجود خواهد آمد و ما هم از این مساله مستثنی نبوده و نمی باشیم، با وجود سختی کار و مشقات بسیار برای ما موزعین هم در طول روز طبیعتا خاطراتی از جنس تلخ و شیرین در مواجهه با افراد جامعه رقم خواهد خورد، اما در این شرایط و برهه زمانی شیرین ترین خاطره ای که به ذهنم میرسد نشاندن لبخند رضایت بر لبان گیرنده های مرسولات پستی است که وقتی بموقع و یا حتی زودتر از حد انتظارشان مرسوله به دستشان میرسد دچار شعف و شادمانی می گردند و اگر خاطره تلخی در طول دوران پرفراز و نشیب خدمتم بتوانم عنوان کنم و بر زبان بیاورم ضمن تسلیت مجدد به تمامی خانواده های داغدار و مصیبت دیده همکاران موزعم و سایر همکاران شبکه پستی در سراسر کشور، از دست دادن جمع کثیری از این زرد پوشان و راست قامتان بی ادعای موزع پستی را میتوانم نام ببرم که از جان و مال و زن و فرزند خودشون در جهت حفظ سلامتی آحاد هموطنان و همشهریان گذشتند و به دیدار حق نایل آمدند. روحشون غریق رحمت الهی باد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.