تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹

برخورداری ۴۵ هزار دهلرانی از خدمات بیمه سلامت

برخورداری ۴۵ هزار دهلرانی از خدمات بیمه سلامت
ایلام - معاون استاندار و فرماندار ویژه دهلران گفت: ۴۵ هزار نفر در این شهرستان از خدمات بیمه سلامت بهره مند هستند.

 

مجید عسگری روز چهارشنبه در نشست ستاد هماهنگی پزشک خانواده بمناسبت هفته بیمه سلامت اظهار داشت: از این تعداد جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت در شهرستان ۷۷ درصد آن یعنی بیش از ۲۸ هزار نفر بیمه شده صندوق روستایی هستند.

وی افزود: ۶ هزار و ۶۲۴ نفر نیز بیمه شده صندوق همگانی هستند که بصورت رایگان و بدون پرداخت حق بیمه تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

فرماندار ویژه دهلران به خدمات الکترونیک بیمه سلامت هم اشاره و تاکید کرد: رفع مشکلات زیرساختی خدمات الکترونیک در برخی مناطق ضروری است.

عسگری یادآور شد: ۳۰ میلیارد ریال برای خرید تجهیزات درمانی با پیگیری های نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در شهرستان اختصاص یافته که می تواند در رفع برخی مشکلات و دغدغه های مردم ، بیمه سلامت و بهداشت و درمان موثر باشد.

مدیر بیمه سلامت دهلران نیز در این دیدار گفت: بیمه سلامت در سطح شهرستان دهلران با ۱۸ مرکز درمانی شهری و ۶ مرکز روستایی قرارداد همکاری دارد.

فروزان عبدالهی اضافه کرد: همچنین در راستای انجام امور بیمه گری بیمه شدگان با سه دفتر پیشخوان در شهرستان قرارداد داریم و  سال جاری سامانه های شهروندی غیرحضوری برای کاهش بار مراجعه حضوری به دفاتر پیشخوان و رفاه عمومی بیمه شدگان راه اندازی شده است.

وی یادآور شد: بیمه سلامت ۹۰ درصد هزینه های بستری، ۷۰ درصد هزینه بستری موقت و سرپایی از قبیل ویزیت، آزمایش، دارو ، فیزیوتراپی، تصویربرداری و … را مطابق تعرفه دولتی تحت پوشش قرار می دهد.

مدیر بیمه سلامت دهلران با اشاره به اینکه پنجم آبانماه به عنوان “بیمه سلامت، سازمان الکترونیک و هوشمندسازی”، نامگذاری شده است، گفت: امسال توسعه اهداف الکترونیک سازمان و نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک مدنظر قرار گرفته است ، به طوریکه هم اکنون تمام مراکز طرف قرارداد شهری دهلران خدمات خود را به طور کاملا الکترونیک ارائه و مشکلات مراکز بصورت شبانه روز توسط همکاران شهرستان و استانی بیمه سلامت پیگیری می شود.

عبدالهی اظهار داشت: این سازمان با تمرکز بر سطح بندی خدمات و رعایت نظام ارجاع تلاش دارد پوشش بیمه سلامت همگانی را در کشور تکمیل و در این راستا از تیرماه سال جاری با پزشکان دارای مطب فعال سطح شهر، قرارداد همکاری پزشک خانواده جهت راه اندازی پزشک خانواده و نظام ارجاع منعقد شده است.

وی تاکید کرد: بیش از ۵۰ درصد بیمه شدگان صندوق همگانی همانند بیمه‌شدگان نظام ارجاع یک (کمیته) و روستاییان از خدمات پزشکان خانواده بهره مند شده و بدین ترتیب بیمه شدگان صندوق همگانی با پرداخت حداقل ویزیت (۶۰ هزار ریال) از خدمات پزشکان عمومی باستفاده و در صورت نیاز به دریافت خدمات تخصصی، بیماران به سطوح بالاتر ارجاع داده می شوند.

سوم تا نهم آبان ماه بنام هفته بیمه سلامت نامگذاری شده است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

***

#نه_به_ملاقات_بیماران_کرونایی

***

#من_ماسک_می_زنم

***

#نه_به_مراسمات_پرازدحام

***

#من_پروتکل_های_بهداشتی_را_رعایت_میکنم

***
#ما_کرونا_را_شکست_میدهیم

***

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.