تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۸:۲۹

رئیس کل بیمه مرکزی در نشست با نمایندگان شبکه فروش:

برخورد با تخلفات کارگزاری های برخط نباید به اصل نوآوری در صنعت بیمه آسیب وارد کند

برخورد با تخلفات کارگزاری های برخط نباید به اصل نوآوری در صنعت بیمه آسیب وارد کند
نگاه اقتصاد - هر یک از ارکان صنعت بیمه باید در چارچوب فنی و تخصصی به ایفای نقش و ماموریت حرفه ای خود بپردازد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، مهندس مجید بهزادپور که در جمع نمایندگان شوراهای نمایندگان و کارگزاران شبکه فروش سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود: صنعت بیمه، شخص محور نیست و با تکیه بر خرد جمعی و بهره گیری از ظرفیت تمام بازیگران این صنعت جایگاه خود را در اقتصاد کلان کشور بازیابی خواهد کرد.
رئیس کل بیمه مرکزی با تاکید بر اهمیت مطالبات بر حق شبکه متعارف فروش بیمه، خاطرنشان کرد: احقاق حقوق فعالان صنعت بیمه به عزم صنفی و کارِ گروهی نیاز جدی دارد و نهاد ناظر صنعت بیمه برای هر نوع تعامل با شبکه فروش، آمادگی کامل دارد.
مهندس مجید بهزادپور با تشریح ابعاد نظارتی سامانه سوئیچ و کیفیت عملکرد آن تصریح کرد: سامانه سوئیچ از زیرساخت های اساسی نظارت هوشمند است و باید مراقبت کنیم که در کنار کنترل تخلفات به اصل نوآوری و تحولات دیجیتالی آسیبی وارد نشود.ضمن آنکه ناآشنایی با کارکرد سوئیچ باعث بروز برخی از ابهامات شده است.
وی در همین رابطه افزود؛ اجرای سوئیچ بیمه ای گام نخست برای عملیاتی شدن پروژه های بزرگ است و بیمه مرکزی در اجرای این پروژه به دنبال اصلاح و تقویت سیستم های نظارتی است و دراین رابطه منفعت مالی نیز برای بیمه مرکزی متصور نیست.
رئیس شورای عالی بیمه با بیان این مطلب که صنعت بیمه باید پاسخگوی نیازهای آینده باشد، اظهار داشت: با گسترده تر شدن فعالیت سامانه های برخط عرضه محصولات بیمه ای، نظارت آنلاین و کارآمد را گسترش خواهیم داد.
وی از ورود بیمه مرکزی به تخلفات فردی مدیران و گردانندگان کارگزاران برخط نیز خبر داد و گفت: با هر تخلفی که به تضعیف شبکه فروش و زیان فعالان این صنعت منجر شود با جدیت و بدون مماشات برخورد خواهد شد هرچند این برخوردها نباید به توقف کسب و کار اینترنتی منجرشود.
رئیس کل بیمه مرکزی در پایان نشست ضمن تبریک روز خبرنگار از اهالی رسانه دعوت کرد تا با طرح و تحلیل مباحث بیمه ای در چارچوب تخصصی به رشد و شکوفایی این صنعت کمک کنند.
 در این نشست،معاون نظارت بیمه مرکزی ، مدیر عامل شرکت سنحاب( فنحاب)، برخی از مقامهای این نهاد و نمایندگان تشکل های صنفی به طرح دیدگاه های خود پرداختند.
*علی استاد هاشمی معاون نظارت بیمه مرکزی* با اشاره به این نکته که باید به مشکلات بصورت واقع بینانه نگریست گفت ؛ ۷۷درصد فروش صنعت بیمه توسط نمایندگان انجام می شود بر این مبنا بیمه مرکزی به دنبال تقویت فضای نمایندگی از جنبه های مختلف است.
*میثم عسگری مدیرعامل شرکت فنحاب* هم در این جلسه با تشریح جزئیات کسب و کار در فضای اینترنتی و مجازی گفت ؛ شرایط کسب و کاری باید برای همه فعالان حوزه یکسان باشد.
وی افزود؛با ترتیبات اتخاذ شده در آینده ای نزدیک هرکسی از سامانه سوئیچ استفاده نکند، ضرر می کند.
عسگری از ” استعلام” ، ” نرخ دهی و مقایسه “، ” صدور بیمه نامه ” و ” پرداخت خسارت” به عنوان مراحل راه اندازی سوئیچ بیمه ای یاد کرد و گفت ؛ خدمات سوئیچ بصورت یکپارچه برای بهره برداری همه فعالان عرصه فروش بیمه ارائه خواهدشد.
گفتنی است در این جلسه چهارساعت نمایندگان شبکه فروش هم به طرح دیدگاه‌ها و مطالبات خود پرداختند.
” جلوگیری از استمرار تخلفات کارگزاران برخط” ، ” اجرای سریع سوئیچ بیمه” ، ” دسترسی همه فعالان شبکه فروش به ابزارهای فناورانه ” و.. از جمله مهم ترین نظرات ارائه شده توسط نمایندگان بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.