تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۷

استاندار ایلام: بیش از ۶۰ درصد متقاضیان سفر اربعین مرز مهران را برای تردد انتخاب کرده‌اند

استاندار ایلام: بیش از ۶۰ درصد متقاضیان سفر اربعین مرز مهران را برای تردد انتخاب کرده‌اند
ایلام - استاندار ایلام با بیان اینکه ارائه خدمات به زوار اربعین حسینی در سالجاری، سازماندهی شده انجام می‌شود، گفت: ۶۶ درصد متقاضیان سفر اربعین مرز مهران را برای تردد انتخاب کرده‌اند.

حسن بهرام نیا روز سه شنبه در جلسه ستاد اربعین حسینی این استان، اظهارکرد: امسال با توجه به پیش بینی تراکم جمعیت، جانمایی مواکب برای خدمات رسانی در استان ایلام و مرز مهران صورت می گیرد.

وی بیان کرد: مسوولان راهداری و حمل و نقل جاده ای و راه و شهرسازی استان ایلام تور رسانه ای برای اطلاع رسانی از اقدامات صورت گرفته برای زیرساخت‌های اربعین برگزار کنند.

استاندار ایلام افزود: اقدامات خوبی برای توسعه زیرساخت‌های اربعین به ویژه در حوزه راهداری توسط دولت سیزدهم صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه امسال ستاد بازسازی عتبات عالیات استان ایلام به عنوان کمیته اسکان، تغذیه و مشارکت های مردمی ستاد اربعین حسینی استان خوب برنامه ریزی کرده است، افزود:همه امکانات، تجهیزات و هر نوع اقلامی که از سوی دستگاه ها و نهادها و خیران و سایر موارد به استان وارد می شود برای ارائه خدمات بهتر به زوار اربعین حسینی باید به استانداری اعلام شود.

بهمرام نیا با اشاره به اینکه استان ایلام استانی اربعینی است و مهران پیشانی اربعین حسینی در استان است، گفت: باید قبل از ایام اربعین حسینی نسبت به فضاسازی متناسب با ایام اربعین حسینی اقدام لازم انجام و ستاد اربعین در سطح یازده شهرستان استان ایلام برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه ۶۶ درصد زوار اربعین امسال فعلا مرز مهران را برای خروج از کشور انتخاب کرده‌اند، گفت: پیش بینی شده امسال حجم تردد زوار اربعین از مرز مهران افزایش پیدا کند، بنابراین همه دستگاه های اجرایی زیرساخت های لازم را فراهم کنند.

استاندار ایلام گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام اربعین، دستگاه های اجرایی استان ایلام هر چه سریعتر نسبت به استقرار امکانات در پایانه مرزی مهران برای سهولت در تردد زوار اقدام کنند.

وی تصریح کرد: برای آمادگی هرچه بیشتر دستگاه‌های اجرایی ایلام برای اربعین، در روزهای آینده یک مانور آمادگی اربعین در استان اجرایی می شود.

بهرام نیا افزود: برای نظم و انضباط ترافیکی در داخل شهر مهران در ایام اربعین، باید از ورود خودروهای غیربومی به داخل شهر جلوگیری شود.

وی بیان کرد: شهرداری مهران در خصوص زیباسازی، پاکسازی و فضاسازی شهر تمامی اقدامات لازم را برای پذیرایی از زوار اربعین انجام دهند.

استاندار ایلام یادآور شد: سایر فرمانداران شهرستان استان که در مسیر زائران اربعین هستند، بحث زیباسازی و فضاسازی را در دستور کار خود قرار دهند و آماده خدمات رسانی به زوار اربعین داشته باشند.

وی عنوان کرد: قرارگاه آب اربعین نسبت به نصب آب سردکن ها در مسیر پل زائر تا پایانه مرزی مهران هرچه سریعتر اقدام کنند.

بهرام نیا با اشاره به اینکه سه دستگاه لیفتراک در مرز مهران مستقر می شود، گفت: ۱۸ دستگاه تریلی یخچال دار در مرز مهران تاکنون قطعی شده است.

وی گفت: استقرار موکب و سایر دستگاه های خدمات رسانی در پایانه مرزی مهران باید با هماهنگی ستاد اربعین باشد.

به گزارش ایرنا، مرز بین المللی مهران یکی از کانون های اصلی تردد زوار عتبات عالیات و اربعین حسینی است که در چند سال اخیر، بیش از ۶۰ درصد تردد زوار اربعین حسینی از طریق مرز مهران صورت گرفته است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.