تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۴

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام:

حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان ایلام ۶۵ درصد کاهش داشته است

حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان ایلام ۶۵ درصد کاهش داشته است
ایلام - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام با بیان اینکه ۱۸ شورای اسلامی کار در سطح این استان فعالیت دارند، گفت: حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان این استان ۶۵درصد کاهش داشته است.

 

” نورالدین الیاسی” روز چهارشنبه در جلسه هم اندیشی نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت در مراجع حل اختلاف شهرستان ایلام، اظهار کرد: اعضای مراجع حل اختلاف و تشخیص در اطاله دادرسی به عنوان نمایندگان کارگران و کارفرمایان تاثیرگذار است که این امر با افرایش تعداد مراجع حل اختلاف و تشخیص و با اقدام جهادی در عمل باعث شد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته زمان اطاله دادرسی از ۱۲۶ روز به کمتر از ۳۰ روز رسیده است، گفت: میانگین مدت زمان رسیدگی به اطاله دادرسی در چهار ماهه اول به ۱۹ روز رسیده است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام افزود: در چهار ماهه اول ۹۵۵ دادخواست بدوی، ۲۶۴ دادخواست تجدیدنظر در این استان به ثبت رسیده و کل آرای صادره تشخیص ۷۹۰ و در مراجع حل اختلاف ۱۸۳ مورد رسیدگی قرار گرفته است.

 

الیاسی با بیان اینکه حوادث ناشی از کار در سال گذشته ۶۰درصد کاهش یافته است، ابراز کرد: این میزان در بخش ساختمان، کاهش ۶۵ درصدی نشان می دهد.

 

وی یادآور شد: قبل از فعالیت دولت سیزدهم استان ایلام فاقد کانون هماهنگی شورای های اسلامی کار بود و عدم فعالیت این تشکل قانونی مهم کارگری از سال ۹۶ باعث عدم انسجام و هماهنگی بین شوراهای اسلامی کار استان برای رفع موانع و مشکلات کارگران شده بود که با پیگیری شورای های اسلامی کار استان و واحد تشکل‌های کارگری و کارفرمایی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان در خردادماه سال جاری این کانون در استان تشکیل شد.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام ابراز کرد: ۱۸ شورای اسلامی کار در سطح استان مشغول به فعالیت می باشند و سه شورا نیز در دست اقدام است.

 

به گزارش ایرنا، در این جلسه هم اندیشی که صبح امروز با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اعضای مراجع حل اختلاف شهرستان ایلام، نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت در مراجع حل اختلاف شهرستان ایلام در محل هتل زاگرس برگزار شد، اعضای مراجع حل اختلاف و تشخیص به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.