تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۱

در نشست بسیج جهانی اسلام، مقاومت رمز پیروزی؛ سردار سلامی: بسیج عظیم‌ترین قدرت دفاعی پایان‌ناپذیر است

در نشست بسیج جهانی اسلام، مقاومت رمز پیروزی؛ سردار سلامی: بسیج عظیم‌ترین قدرت دفاعی پایان‌ناپذیر است
تهران- فرمانده کل سپاه پاسداران گفت:

بسیج آنگونه که ما آن را در عرصه سازماندهی و عمل و میدان می‌شناسیم، عظیم‌ترین قدرت دفاعی پایان‌ناپذیر دنیا است.

سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بعدازظهر امروز (چهارشنبه) در نشست بسیج جهانی اسلام، مقاومت رمز پیروزی که با حضور حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و جمعی از مسئولان لشکری و کشوری در محل وزارت امور خارجه برگزار شد، اظهار داشت: خوشحالم که امروز در جمع مردان و زنان عرصه دیپلماسی و سیاست خارجی انقلاب اسلامی افتخار حضور دارم.

وی در خصوص اهمیت موضوع بسیج، گفت: بسیج آنگونه که ما آن را در عرصه سازماندهی و عمل و میدان می‌شناسیم، عظیم ترین قدرت دفاعی پایان ناپذیر دنیا است.

فرمانده کل سپاه پاسداران بیان کرد: استعداد و ظرفیت‌های ارتش های کلاسیک بزرگ معین و محدود است و به مرور کاهش پیدا می‌کند اما بسیج نیرویی بی انتهاست، قدرت جابجایی سریع دارد و رویش‌های آن بیشتر از ریزش‌های آن است.

سردار سلامی تاکید کرد: بسیج متکی بر منطق جهاد و شهادت است و هر یک بسیجی که به زمین می‌افتد، جوانان بیشتری جای او را پُر می‌کنند.

سلامی افزود: شاید عرصه جغرافیایی جنگ ایران و عراق محدود بود اما تمام دنیا تجهیزات و تسلیحات را به ارتش عراق تحویل می‌داد و بسیجیان ما در برابر آنها ایستاد و مقاومت کرد.

وی ادامه داد: بسیجیان ما داوطلبانه و بر اساس عشق به شهادت در راه خدا وارد میدان شدند.

فرمانده کل سپاه گفت: سیاست بدون مضمون قدرت، نقش آفرین نیست و کمتر جایی در جهان این چنین قدرتی وجود دارد. خود وجود این قدرت یک موضوع است و شعاع تأثیرگذاری آن موضوع دیگری است.

سلامی تصریح کرد: در دوره کرونا هم دیدیم اوج فداکاری و ایثار بسیجیان را که اموات مردم را براثر کرونا غسل می‌داده و کفن می‌کردند در خالی که خانواده‌های آنها چند متر فاصله داشتند. در فقر زدایی، در محرومیت زدایی و در حوادث مختلف زلزله و سیل بسیجیان کمک‌های بسیاری را به مردم داشتند.

وی افزود: تا زمانیکه این نیروی بسیج را داریم از هیچ تهدیدی هراس نداریم. جهان اسلام چندین سال میدان تاخت و تاز قدرت‌های بزرگ جهانی بود و اکثر جنگ‌ها در این منطقه رخداد ولی در مردم ما اثری از ترس از جنگ وجود ندارد.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران وقتی از مرزها عبور کرد و اسلام تشکیل قدرت داد و جغرافیایی از مقاومت در منطقه تشکیل شد، منازعات از سطوح راهبردی به سطوح تاکتیکی تغییر کرد و دشمنان مجبور شدند مستقیما وارد یک گسترش نظامی بشوند.

سلامی بیان کرد: دنیا به نقطه‌ای رسیده که ظرفیت‌های سیاسی برای حل چالش‌ها ناکارآمد شده و جنگ رخ می‌دهد. شما می‌بینید آمریکا در سطح تاکتیکی و راهبردی درگیر هستند و پایگاه‌های نظامی آنها در منطقه مورد هدف قرار می‌گیرد. اینها نشان می‌دهد که این قدرت در حال از دست دادن توانایی‌اش است و کم کم ناکارآمد می‌شود.

وی بیان داشت: امروز آمریکاهایی به جایی رسیدند که هرچه تهدید می‌کنند کسی نمی‌ترسد، در عرصه سیاسی هم آمریکا قدرت خودش را از دست داده است. بنابراین جهان یک تغییر اساسی کرده است.

فرمانده کل سپاه افزود: موضوع غزه یک موتور محرکه جدید است برای ایجاد عزم راسخ برای کشورهای اسلامی و حتی فراتر از کشورهای اسلامی در دنیا. امروز واقعیت غرب و اسرائیل فارغ از تبلیغات و عملیات روانی آنها برای مردم دنیا در غزه نمایش داده می‌شود. آمریکا همواره ادعای دفاع از دموکراسی، آزادی، حقوق بشر، امنیت و رفاه دارد، اما امروز دنیا می‌بینید که آمریکا بیشتر تسلیحات مورد نیاز اسرائیل را علیه مردم غزه تامین می‌کند.

سلامی بیان کرد: این آمریکا است که اجازه میدهد اسرائیل کشتار وحشیانه علیه مردم غزه به راه اندازد و اقدامات اسرائیل را بی شرمانه دفاع مشروع می‌نامد. امروز نفرت نسبت به سیاست مقامات آمریکایی در سطح افکار عمومی جهانی ایجاد شده و دو قطبی بین ملت‌ها و برخی دولت‌ها شکل گرفته است.

وی گفت: اتصالی که امروز جهان به منطق، ارزش و آگاهی بخشی‌های انقلاب ما پیدا کرده است، نشان دهنده این است که آنچه قبلا می‌گفتیم مصداق پیدا کرده است. پیشتر از این می‌گفتند ایران از روی دشمنی می‌گوید آمریکا جنگ طلب یا شیطان بزرگ است، اما امروز می‌بینند که واقعیت دارد.

فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: افکار عمومی جهانی می‌بیند که آمریکا برای حقوق بشر ارزشی قائل نیست و به معنای واقعی اشغالگر هست. امروز با توجه به‌این فضای ایجاد شده عرصه برای دیپلماسی عمومی ما فراتر از دیپلماسی رسمی باز شده است.

سلامی تصریح کرد: از اینکه سیاست خارجی ما در این مدت ظرفیت انقلابی خوبی را از خود نشان داده خوشحالیم، اینکه شجاعت و منطق سیاسی خوب و قوی دارد. اینکه با ملت‌های مختلف می‌تواند گفتگو کند و اینها یعنی فضای جدید در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران که باید بیشتر از آن استفاده کرد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.