تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸

یک هزار و ۷۰۰ گشت پلیس در محورهای مرزهای شش گانه فعالیت می کنند

یک هزار و ۷۰۰ گشت پلیس در محورهای مرزهای شش گانه فعالیت می کنند
ایلام - فرمانده قرارگاه اربعین فراجا با اشاره به افزایش ظرفیت پارکینگ ها و اصلاح زیرساخت ها در اربعین امسال، گفت: یک هزار و ۷۰۰ گشت پلیس در محورهای مرزهای شش گانه فعالیت می کنند.

 

سردار محمد شرفی روز دوشنبه در جلسه قرارگاه اربعین در مرز مهران در این باره اظهار کرد: سیاست گذاری،جهت گیری، هماهنگی و حضور دیپلماسی با کشور مقابل در قرارگاه های مرکزی در مرزهای ۶ گانه از اولویت های پلیس بوده که این مراحل را با موفقیت پشت سر گذاشتیم.

وی با اشاره به اینکه فراجا از ۲۷ مرداد ماه وارد مرحله عملیاتی در حوزه اربعین شده است، گفت: پلیس در این مرحله چهار ماموریت اعم از برقراری امنیت، صدور گذرنامه های زیارتی، مدیریت و روان سازی ترافیک و مدیریت لایه به لایه جمعیت را تدوین و برنامه ریزی کرد.

فرمانده قرارگاه اربعین فراجا برقراری امنیت را از مهم ترین برنامه های پلیس در مرحله عملیاتی کنگره عظیم اربعین دانست و تصریح کرد: پیش بینی و چاپ گذرنامه های زیارتی و تمدید گذرنامه های مهلت گذشته از ابتکارات فراجا در اربعین امسال بود که پلیس روزانه بیش از ۱۰۰ هزار گذرنامه را تهیه و چاپ کرد.

سردار شرفی با تاکید بر اینکه فراجا پیش قراول خدمت به زائران حسینی است، گفت: بیش از یک هزار و ۷۰۰ واحد گشت ثابت و سیار با هدف مدیریت و روان سازی ترافیک در محورهای مواصلاتی مسیرهای منتهی به مرزهای ۶ گانه فعالیت می کنند.

این مسئول انتظامی، مدیریت لایه به لایه جمعیت و اتخاذ تمهیداتی به منظور عدم معطلی زائران در گیت های گذرنامه را از اهداف عملیاتی پلیس در انجام این ماموریت عظیم دانست.

وی در ادامه از همکاری و پشتیبانی سایر ارگان های دخیل در کنگره عظیم اربعین قدردانی کرد و گفت: با اقداماتی که در راستای افزایش گنجایش پارکینگ ها و اصلاح زیرساخت ها در دولت انجام گرفت تاکنون مشکلی در بحث تردد زائران وجود نداشته است.

سردار شرفی به تدوین راهکارهای ارائه خدمات حین بازگشت زائران پرداخت و خاطرنشان کرد: امیدواریم دولت همانند اصلاح زیرساخت ها به تعهداتی که در قبال انتقال زائران به استان های مقصد داده به خوبی عمل کند تا خدایی ناکرده شاهد ایجاد نارضایتی بین زائران نباشیم./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.