تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶

حضور ۳۰۰ نفر خبرنگار در مرز مهران

حضور ۳۰۰ نفر خبرنگار در مرز مهران
.

ایلام – معاون امور فرهنگی و رسانه ای فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام گفت: ۳۰۰ نفر روز خبرنگار از دوم شهریورماه (هفتم صفر) تاکنون به صورت آزاد یا در قالب قرارگاه رسانه ای اربعین (موکب شهدای فرهنگ، هنر و رسانه) استان ایلام با حضور در مهران اقدام به انتشار و انعکاس اخبار اربعین می کنند.

 

منصور محبی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه موکب و قرارگاه رسانه برای دومین سال متوالی همزمان با شروع ورود زائران، فعالیت خود را آغاز کرده است، اظهار کرد: خبرنگاران روزانه با استقرار در این قرارگاه اخبار اربعین را به صورت لحظه ای منعکس می کنند.

 

وی افزود: پیش از آغاز اربعین و طی یک فراخوان عمومی در بین اهالی رسانه، افرادی که مایل به حضور در مهران بودند ثبت نام کردند و هرچند ۱۲۰ نفر از اصحاب رسانه‌ در این فراخوان ثبت نام کردند، اما با شکل گیری راهپمایی اربعین، تعداد خبرنگاران و حضور آنها در مرز مهران افزایش یافت.

 

محبی ادامه داد: روزانه حدود ۲۰ نفر از خبرنگاران از ایلام یا دیگر شهرستان های تابعه در قالب قرارگاه رسانه ای توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به شهرستان مهران در سفر یک روزه اعزام می شوند و حدود ۱۰ نفر از خبرنگاران نیز به صورت شبانه روز در مرز مستقر هستند.

 

وی یادآور شد: این خبرنگاران شامل فعالان رسانه ای برخط چون خبرگزاری ها، پایگاه های خبری، هفته نامه های محلی و نمایندگی روزنامه های سراسری و منطقه ای است.

 

به گفته محبی، موکب فرهنگ و شهدای رسانه به صورت منظم و برای دومین سال متوالی با همکاری و همراهی استانداری ایلام فعالیت خبری دارد و تا برگشت کامل زائران این فعالیت ها استمرار خواهد داشت.

 

وی هدف از ایجاد این موکب را انتشار و اطلاع رسانی به موقع این رویداد توسط اصحاب رسانه دانست و اضافه کرد: آحاد جامعه از اخبار و وقایع رویداد عظیمی و مردمی اربعین بدون حضور و فعالیت رسانه ها آگاه نمی شوند و رسانه ها و خبرنگاران از ارکان اصلی مناسک اربعین به شمار می روند.

 

معاون امور فرهنگی و رسانه ای فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام ادامه داد: بدون شک اگر در این کنگره بزرگ تلاش اصحاب رسانه نباشد عملکرد مسئولان و خدمات رسانی به زائران نمود پیدا نمی کند.

 

محبی با قدردانی از همکاری و تلاش خبرنگاران در انعکاس رویداد اربعین تاکید کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با وجود ظرفیت و داشته های محدود خود، امکان رفت و آمد خبرنگاران به مهران را فراهم کرده و هدف این اداره کل کاهش مشکلات موجود برای سالهای آتی است.

 

به گزارش ایرنا، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با مشارکت نهاد کتابخانه‌های های عمومی، بسیج هنرمندان، حوزه هنری و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اقدام به برپایی ایستگاه فرهنگی شین در محوطه موکب بزرگ بنیاد مستضعفان واقع در سه راهی کارَزان شهرستان سیروان کرده است.

 

استان ایلام دارای بیش از ۲۰۰ خبرنگار فعال در رسانه های جمعی مکتوب و برخط است.

 

مرز مهران به واسطه نزدیکی مسافت به عتبات عالیات و امنیت طول مسیر در داخل خاک عراق مهمترین و اصلی ترین گذرگاه زمینی کشور به سمت عراق است.

 

بیش از ۶۰ درصد از زائران اربعین حسینی از مرز مهران تردد می کنند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.