تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷

قطره‌ای از دریای خروشان عشق به حسین در راهپیمایی جاماندگان حسینی

قطره‌ای از دریای خروشان عشق به حسین در راهپیمایی جاماندگان حسینی
تهران-  امروز را باید در اذهان ثبت کرد، لحظاتی که در گرمای طاقت‌فرسای تهران با حضور عاشقان حسین‌بن‌علی(ع) تصویری به یادماندنی را ثبت کرد و جاودانه شد.

به گزارش ایرنا، ۴۰ روز از واقعه تلخ عاشورا گذشت. روزهایی که هر لحظه و ثانیه‌اش گواه مصیبت و صبوری بر دل عاشقان و رهروان واقعی حسین‌بن علی (ع) است. آنهایی که امروز فرصت حضور در پیاده‌روی جاماندگان حسینی را پیدا کردند و آنهایی که به هر دلیل شرایط حضور نداشتند اما دلشان به عشق و قلبشان به ارادت خاندان عصمت و طهارت می‌تپید، دست ارادت به سینه گذاشته و از راه دور سرتعظیم فرود آوردند تا دل ناآرام خود را به نوعی آرام کنند.

آنهایی که در گرمای این روزهای تهران آمدند و نشان دادند عاشق و شیفته عزیزی هستند که از این عشق به خود می‌بالند چرا که عشق به حسین، عشق به همه خوبی‌هاست. عشقی که به بلندی همه آسمان‌ها با خانی گسترده از نعمت است و عطش آدمی را پایان می‌دهد.

آنهایی که امروز آمدند به چشم دل دیدند عاشقانی که به هر شکل به دنبال نشان دادن ارادت خود به خاندان حسین‌بن علی (ع) بودند، امروز پیر و جوان، زن و مرد نمی‌شناخت، امروز صحبت از دل بود و عشق و خیل عظیم عزاداران حسینی از ساعات اولیه با حضور در میدان امام حسین(ع) با ذکر زیارت اربعین، حرکت خود را به سوی حرم عبدالعظیم حسنی آغاز کردند.
عشق و ارادت به حسین آنقدر شیرین و جذاب است که گرما و سختی نمی‌شناسد، امروز مادرانی بودند که با نوزادان و کودکان خود پای پیاده این مسیر را طی کردند. کودکانی که در راه نهضت حسینی(ع) پا گذاشته و فردا روزی افتخار خادمی اهل بیت را خواهند داشت.
در این مسیر هر عاشقی به دنبال اثبات عشق خالصانه خود بود، دل‌سوخته‌ای در گوشه‌ای از خیابان به عشق آقا کفش‌ را صلواتی واکس می‌زد و با لبی خندان پذیرای عزاداران حسینی بود.
مادر میانسالی که ندای حسین‌حسین را بر لب زمزمه می‌کرد و از علی‌بن‌الحسین هدایت جوانان این مرز و بوم را خواستار بود.
در طول مسیر موکب‌هایی برای عزاداری دیده می‌شد و دل‌سوختگان اباعبدالله الحسین (ع) دقایقی را با زمزمه یاحسین سپری کرده و دوباره مسیر خود را تا حرم عبدالعظیم حسنی ادامه می‌دادند.
در این میان افرادی بودند که فرصت حضور در مسیر کربلا را پیدا نکرده بودند و به عشق حسین خود را به تهران رسانده بودند تا در راهپیمایی جاماندگان حسینی شرکت کنند.
در این مسیر نسل امروز و فردا با هم دیده می‌شدند، شور و عشق و علاقه حسینی که سینه به سینه نقل می‌شود و آینده‌سازان فردا با آن از کودکی خو می‌گیرند.

مگر می‌شود زنده بود عشق حسین را در سینه نداشت، بانویی که با کهولت سن و با واکر در این مسیر قدم گذاشت و از عشق خود به حسین گفت.

آنچه دیدیم گوشه‌ای از دریای بیکران راهپیمایی عظیم جاماندگان اربعین در تهران بود. قطره‌ای از عشق و ارادت به سرور و سالار شهیدان که تنها بخشی از آن را توانستیم به ثبت برسانیم. امید که فرصت خدمت در رکاب آخرین ذخیره الهی را داشته باشیم و بتوانیم در رکاب حجت بن الحسن که پرچمدار قیام حسینی است، ادای دین کنیم./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.