تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹

در موکب شین؛ “امروز مهمان داریم”

در موکب شین؛ “امروز مهمان داریم”
نگاه اقتصاد - نمایش "امروز مهمان داریم" به کارگردانی و بازیگری زهرا چراغی از هنرمندان حوزه نمایش استان، در موکب فرهنگی هنری""شین" به اجرا درآمد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، حسن اسدی‌نیا مسئول موکب “شین” گفت: در نهمین روز از استقرار موکب شین برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری به همت هنرمندان استان اجرا شد.

وی گفت: از هنری‌ترین برنامه‌های امروز موکب شین، اجرای نمایش ” امروز مهمان داریم” به کارگردانی و بازیگری زهرا چراغی از هنرمندان حوزه نمایش استان بود.

وی افزود: این نمایش روایت نخلی است که شاهد وقایع مذهبی از امامت امام علی علیه‌السلام تا واقعه‌ عاشورا بوده و راوی این وقایع است.

اسدی نیا در ادامه بیان کرد: گروه نوای آسمان نیز از جمله گروه‌های هنری فعال در موکب شین است که به صورت روزانه و با اجرای سرودهای مختلف ملی، مذهبی و آیینی، زائرین اربعین را به موکب شین می‌کشاند.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در ادامه تصریح کرد: از آغاز فعالیت موکب شین تا کنون نیز در ابتدا و انتهای مراسم موکب شین، گروه سنج و دمام‌نوازی این موکب به روی صحنه رفته و به هنرنمایی می‌پردازند.

وی گفت: همچنین به همت سازمان امور سینمایی و سمعی بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هر شب دو فیلم از سینما سیار موکب شین برای زوار اربعین اکران می‌شود.

گفتنی است ایستگاه فرهنگی هنری هنرمندان ایلام و ایران(شین) برای دومین سال پیاپی با مشارکت دستگاه‌های فرهنگی چون فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری، کتابخانه‌های عمومی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و بسیج هنرمندان در محوطه موکب بزرگ بنیاد مستضعفان واقع در سه راهی کارزان از چهارم تا شانزدهم شهریور خدمات فرهنگی، هنری، ادبی و تجسمی در بخش‌های مختلف ارائه می‌کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.