تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام: هفتمین دوره جایزه کتاب سال ایلام سال آینده برگزار خواهد شد

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام: هفتمین دوره جایزه کتاب سال ایلام سال آینده برگزار خواهد شد
ایلام-معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: بنا به سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه کتاب و ادبیات ایران، جایزه کتاب سال در همه استان‌ها دوسالانه شده و هفتمین دوره جایزه کتاب سال استان هم به صورت دوسالانه و در سال آینده برگزار خواهد شد.

 

منصور محبی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در ایلام گفت: با عنایت به سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه کتاب و ادبیات ایران، هفتمین دوره جایزه کتاب سال استان ایلام، به صورت دوسالانه و سال آینده برگزار خواهد شد.

 

وی ادامه داد: می‌توان اذعان داشت که برگزاری ۶ دوره مستمر جایزه کتاب سال در استان ایلام، از سال ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۱ یک جریان هدفمند و شاخصی مهم و قابل اعتماد و تاثیرگذار فرهنگی و ادبی بود که مورد استقبال و مشارکت ناشران و مؤلفان قرار گرفت.

 

وی ادامه داد: برگزاری جایزه کتاب سال استانی، از یک سو موجب رونق هنر-صنعت نشر در جامعه و بالا رفتن سرانه مطالعه در جامعه می‌شود و از سوی دیگر موجب تقویت انگیزه در میان ناشران و مؤلفان در آفرینش و انتشار آثار فاخر خواهد شد.

 

وی با اشاره به آماده بودن بسترهای لازم برای برگزاری هفتمین دوره جایزه کتاب سال در استان افزود: تمام بسترها و شرایط مناسب و لازم برای برگزاری هفتمین دوره این جایزه در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و مؤسسه مجری و مشارکت ناشران و مؤلفان استانی آماده بود، اما با عنایت به تغییر سیاست وزارت و خانه کتاب و ادبیات ایران مبنی بر برگزاری دوسالانه این جایزه، ان‌شاالله هفتمین دوره جایزه کتاب سال استان ایلام سال آینده برگزار خواهد شد.

 

وی ادامه داد: دوره اول جایزه کتاب سال استان ایلام توسط مؤسسه فرهنگی هنری فراسوی فصل پنجم هنر برگزار شد و اجرای دوره‌های دوم، سوم، چهارم، پنجم و ششم برعهده مؤسسه فرهنگی هنری اقلیم هشت ایلام به مدیریت ملوک هاشمی بوده که جا دارد از تلاش مستمر و پیگیری‌های این مؤسسه در برگزاری ۵ دوره جایزه کتاب سال تقدیر کنیم.

مؤلف کتاب «شخصیت‌پردازی در رمان جنگ با تکیه بر پنج رمان برتر دهه‌ هشتاد» ادامه داد: تنوع محتوایی آثار ارسالی به دبیرخانه در حوزه‌های مختلف و در دو گروه سنی کودک و نوجوان و بزرگسال و مشارکت حداکثری ناشران و مولفان در اجرا و انجام و فرجام این جایزه در طول ۶ دوره برگزاری مستمر بسیار ارزنده و قابل تقدیر بوده است.

 

وی ادامه داد: توجه به زبان کردی و گویش‌ها و لهجه‌های زیر مجموعه آن در تالیف و انتشار کتاب‌های کودک و نوجوان و بزرگسال و انتخاب و تقدیر از آثار برگزیده، از اتفاقات خوب و مورد استقبال این جایزه در استان ایلام بوده که مورد توجه ناشران و مولفان فعال در حوزه زبان و ادبیات کردی بوده است.

 

وی ادامه داد: برگزاری جایزه کتاب سال استان ایلام،فرصت خوبی برای معرفی و کشف قابلیت‌ها و ظرفیت‌های ادبی ناشران و مؤلفان است که می‌توانند توانمندی‌های خود را به جوامع هدف نشان دهند.

 

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در پایان گفت: شرکت در جایزه‌ کتاب سال نشان از توان و ظرفیت بالا در نقدپذیری است و جایزه کتاب سال می‌تواند معیاری برای کیفیت آثار تولید شده در حوزه چاپ و نشر و بررسی نقاط ضعف و قوت آن‌ها باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.