تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۷

رئیس‌جمهور:

اگر آمریکا دچار اشتباه محاسباتی نمی‌شد تبادل زندانیان یکسال قبل می‌شد

اگر آمریکا دچار اشتباه محاسباتی نمی‌شد تبادل زندانیان یکسال قبل می‌شد
تهران- رئیس‌جمهور در جمع مدیران و سردبیران رسانه‌های آمریکایی تاکید کرد: اگر آمریکایی‌ها دچار اشتباه محاسباتی نمی‌شدند تبادل زندانیان می‌توانست یکسال قبل انجام شود.

محمد مهدی رحیمی مدیر کل روابط عمومی دفتر رئیس جمهور روز دوشنبه با اشاره به حضور رئیس‌جمهور در نشست با مدیران و سردبیران رسانه های آمریکایی، نوشت: رئیس‌جمهور در این دیدار گفت که اگر آمریکایی‌ها دچار اشتباه محاسباتی نمی‌شدند تبادل زندانیان می‌توانست یکسال قبل انجام شود. از نقش سازنده قطر و عمان سپاسگزارم.

فرآیند تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا و آزادسازی دارایی‌های توقیف شده ایران پس از دو سال گفت‌وگوهای غیرمستقیم، ۱۹ مردادماه (۱۰ آگوست) نهایی و صبح امروز اجرایی شد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه هم در نشست خبری امروز اعلام کرد: روند اجرای توافق میان دو طرف در دو موضوع رفع انسداد مالی دارایی‌های ایران در کره جنوبی و تبادل زندانیان گام به گام و با سرعت مطلوبی پیش رفته و امیدواریم که امروز شاهد وصول دارایی‌های خود از کره جنوبی باشیم. وی افزود: بر همین اساس است که در همین روز تبادل زندانیان هم انجام می‌شود و ۵ زندانی شهروند ایرانی از زندان های آمریکا آزاد می‌شوند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.