تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶

در حاشیه جلسه هیات دولت؛ صحرایی: بازگشت ۷۰ هزار دانش‌آموز به کلاس‌ درس /توزیع ۲ بار شیر رایگان در هفته

در حاشیه جلسه هیات دولت؛ صحرایی: بازگشت ۷۰ هزار دانش‌آموز به کلاس‌ درس /توزیع ۲ بار شیر رایگان در هفته
تهران- وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه مجموع اهداف و اقدامات دولت، به سمت تقویت دانش‌آموزان مدارس دولتی است، گفت: در طرح شهید محمودوند ۲۳۴ هزار دانش‌آموز شناسایی و ۷۰ هزار نفر به تحصیل بازگشتند.

رضا مراد صحرایی روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیات دولت به تشریح تازه‌ترین اقدامات وزارت آموزش و پرورش در آستانه آغاز سال تحصیلی پرداخت.

وی در پاسخ به پرسشی درباره تغییر کتاب‌های درسی، آن را تابع فرایند علمی و حساب‌شده‌ دانست و گفت: تغییرات را در بسته‌های آموزشی مکمل و سپس در کتاب‌های درسی درج می‌کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تولید کتاب‌های سال ۱۴۰۳ از یک ماه پیش شروع شده است، اظهار داشت: برای چاپ صدوپنجاه میلیون جلد کتاب، در مجموع به ۱۴ ماه زمان نیاز است.
صحرایی درباره تغذیه مدارس هم گفت: تمام دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی سراسر کشور دو بار در هفته شیر رایگان دریافت خواهند کرد.

وی از برنامه ریزی برای جمع‌آوری مدارس کانکسی خبر داد و گفت: بیش از هزار مدرسه از این نوع، جمع‌آوری شده و امید است سال آینده به همین تعداد، جمع آوری شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در حوزه تأمین معلم موردنیاز، یک سال تاریخی را گذرانده ایم، تصریح کرد: البته در این رابطه کمبودهایی وجود دارد که باید تأمین شود.

صحرایی از اجرای طرح شاداب سازی شهید عجمیان در ۲۰ هزار مدرسه خبر داد و درباره تامین لوازم‌التحریر دانش‌آموزان مناطق محروم، هم گفت: سال گذشته ۱۸ نهاد در طرحی به نام «همه حاضر» برای تامین این لوازم برنامه ریزی کردند و امسال هم تکرار خواهد شد و بر اساس توافق مشترک با بنیاد برکت موضوع بهسازی، بازسازی و ساخت مدارس جدید پیگیری خواهد شد.

وی از برنامه ریزی برای جمع‌آوری مدارس کانکسی خبر داد و گفت: بیش از هزار مدرسه از این نوع، جمع‌آوری شده و امید است سال آینده به همین تعداد، جمع آوری شود.

وی از بازگشت دانش آموزان بازمانده از تحصیل، در طرح شهید محمودوند خبر داد و تصریح کرد: در این رابطه ۲۳۴ هزار دانش‌آموز شناسایی شده و ۷۰ هزار نفر آنان به تحصیل بازگشته‌اند و پیش‌بینی می‌کنم امسال هم ۵۰ هزار نفر را به تحصیل بازگردانیم.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه مجموع اهداف و اقدامات دولت، به سمت تقویت دانش‌آموزان مدارس دولتی است، گفت: کتاب درسی به اندازه کافی چاپ شده اما در مساله توزیع ملاحظاتی وجود دارد و اتباع خارجی باید در سامانه ملی مهاجرت کد یکتا دریافت و بعد کتاب دریافت کنند.

صحرایی درباره چاپ کتب درسی با کاغذ ایرانی هم توضیح داد: طبق برنامه‌ریزی‌ها پیش‌بینی شده است که تا می‌توانیم چاپ کتاب‌های درسی با کاغذ داخلی انجام شود و تلاش بر این است حتی یک برگ کاغذ خارجی وارد نشود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.