تاریخ انتشار : جمعه ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۶

رییس جمهور دیپلماسی قدرتمند ایران اسلامی را در سازمان ملل نشان داد

رییس جمهور دیپلماسی قدرتمند ایران اسلامی را در سازمان ملل نشان داد
ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با اشاره به سفر اخیر رییس جمهور به اجلاسیه سالانه سازمان ملل، گفت: رییس جمهور در این سفر دیپلماسی مقتدرانه و عزتمندی از ایران اسلامی به نمایش گذاشت. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین “اله نور کریمی تبار” در خطبه های نماز جمعه این هفته ایلام اظهار کرد: رییس جمهور با بیان قاطع، شیوا و مواضع خردمندانه و حکیمانه خود در برابر زورگویی های مستکبران در صحن سازمان ملل ایستاد.

وی افزود: آیت الله رییسی برای تنویر افکار عمومی جهان از تریبون سازمان ملل، فریاد رسای ملت مظلوم ایران شد و با گرفتن قرآن کریم بر بالای دست به ایادی استکبار فهماند که فرهنگ غالب در آینده جهان مکتب قرآن، اسلام و اهل بیت (ع) خواهد بود و اسلام در حال فتح تدریجی جهان است.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار بازگشت آثار و اسناد تاریخی و فرهنگی به ایران که از سال ۱۳۱۳ آمریکایی ها به ناحق و به اسم امانت تصاحب کردند را از دیگر دستاوردهای مهم دولت سیزدهم دانست که با پیگیری مسئولان این اسناد تاریخی به کشور بازگردانده شد.

خطیب نماز جمعه ایلام تاکید کرد: اتکا به خدواند و تنها ترس از ذات پروردگار باعث می شود که فردی چون رییس جمهور ایران اسلامی در قلب آمریکا و در سازمان ملل ضمن اعلام مظلومیت مردم ایران، با جرأت و شهامت افول آمریکا را فریاد بزند و شجاعانه موضع خود را اعلام کند و حتی در داخل خاک آمریکا و مجمع سازمان ملل باعث اخراج سفیر رژیم صهیونیستی که اقدام به سوءاستفاده از تصویر یک دختر فوت شده ایرانی کرده بود، شد.

وی تاکید کرد: روزگاری در جهان ۲ قطب شرق و غرب بودند و بعد از فروپاشی شوروی به عنوان بلوک شرق دنیا با سیاست های آمریکا تک قطبی شد و اکنون نیز اقتدار آمریکا در حال سپری و افول است و آمریکا برخلاف گذشته توان تشکیل ائتلاف جهانی را ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار در مورد سالگرد اغتشاشات هم توضیح داد: امسال دشمنان با تبلیعات گسترده در صدد ایجاد ناامنی در داخل کشور بودند اما با هوشیاری و بصیرت مردم و آمادگی نیروهای انتظامی و امنیتی، خدعه آنها به سرانجام نرسید.

امام جمعه ایلام گفت: رسانه معاند اینترنشنال به عنوان سردمدار هجمه های تبلیغاتی علیه ملت ایران، از انگلیس به آمریکا پناهنده شد و کشور تامین کننده منابع مالی این شبکه با چرخش کامل از مواضع قبلی خود، ضمن ایجاد ارتباط دیپلماسی با جمهوری اسلامی ایران، از شبکه تفرقه انگیز اینترنشنال جدا شد.

وی در مورد منافقان هم گفت: این فرقه تروریست که در داخل ایران هیچ جایگاه و پایگاه مردمی ندارند، مورد غضب دولت پناهنده خود آلبانی قرار گرفتند و با اخراج از این کشور، سرگردان شده اند و رایانه های اطلاعاتی آنها در اختیار جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت و گروهک های تجزیه طلب کُردی نیز که مورد آتش سنگین نیروهای مسلح ایران قرار گرفتند، امروز خلع سلاح شدند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام اظهار کرد: رژیم صهیونیستی در صدد کشاندن ایران به آشوب های داخلی بود، اکنون خود درگیر آشوب شده و سران این رژیم توان و قدرت دفاع از خود را ندارند و آمریکا به عنوان سردمدار فتنه ها و حمایت مستتقیم از آشوب گران و مسلح کردن آنها، اکنون با شکست در طرح های خود، ضمن تبادل زندانیان و آزادسازی ۶ میلیارد دلار از پول های بلوکه شده ایران، خواهان برقراری ارتباط و مذاکره با ایران بدون تمسک به برجام است.

خطیب نماز جمعه ایلام ادامه داد: عوامل نفوذی در داخل دستگیر و لیدرهای آنها ساکن در خارح از کشور هم در تور اطلاعاتی ما گرفتار و به داخل کشور منتقل شدند و سایر دشمنان و جبهه ائتلاف علیه ایران از جمله سلطنت طلبان هم دچار فروپاشی شده اند و به تخریب و افشای سوابق همدیگر می پردازند.

وی از فریب‌خوردگان خواست گول تبلیغات اغواگرانه معاندان را نخورند و با بازگشت به آغوش کشور، بدون شک با رافت اسلامی با آنها برخورد خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام به سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) و آِغاز امامت امام عصر (عج) اشاره کرد و گفت: پیروان آن حضرت باید با تغییر و اصلاح رفتاری در خود و جامعه، زمینه ظهورش را فراهم کنیم.

خطیب نماز جمعه در مورد سالروز میلاد پیامبر اکرم (ص) یادآور شد: هرچند در سالروز میلاد پیامبر اسلام(ص) بین مورخان شیعه و سنی اختلاف نظر است اما فاصله هفت روزه این اختلاف با عنوان هفته وحدت نامگذاری شد که آثار و برکات پرباری برای مسلمانان در پی داشت و با وجود سرمایه گذاری و تلاش دشمنان قرآن و اسلام برای ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی، نامگذاری هفته وحدت دسسیه های دشمنان را خنثی کرد.

وی به هفته گرامیداشت دفاع مقدس اشاره و اضافه کرد: جنگ تحمیلی عراق علیه ایران یکی از مهمترین حوادث تلخ در تاریخ ایران است و عراق زمانی که ایران ارتش منسجم، نیروهای مسلح توانمند و مردم آماده نبرد نداشت اما به کشور ما حمله کرد ولی در این نبرد نابرابر ایران اسلامی با اتکا به قدرت خداوند به پیروزی رسید.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار تاکید کرد: دفاع مقدس در واقع سرمایه و عامل سربلندی ما در جهان شد و امروز در موضع قدرت و برتری قرار مقتدرانه قرار داریم در حالی که دوران‌ دفاع مقدس ما از ساده ترین تجهیزات نظامی مانند سیم خاردار تحریم بودیم اما امروز برای فروش سلاح های نظامی و دفاعی به کشورهای مختلف تحریم می شویم در حالی که بیشتر کشورهای دنیا خواهان خرید ادوات نظامی از ما هستند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ادامه داد: بنیانگذار فرزانه و دوراندیش انقلاب انگیزه دفاعی قوای نظامی و روحیه مردم را با رهنمون های خود بالا بردند و اثبات کردند که اسلام و قرآن درسایه اتکا به خداوند شکست ناپذیر است.

وی به آِغاز سال تحصیلی جدید مدارس و دانشگاه ها اشاره و خاطرنشان کرد: مهرماه در واقع فصل رویش دانش آموزان و دانشجویان است.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه دشمن تلاش می کند اساتید، معلمان و اذهان این اقشار مهم و آینده ساز مملکت را مهندسی کند، ابراز کرد: معلمان و اساتید در برابر افکار انحرافی که نسل جوان و نوجوان را احاطه می کند، باید واقعیت ها را تبیین کنند تا دشمنان شکست خورده انقلاب قادر به سربازگیری از بین قشر جوان و نوجوان دانش آموزان و دانشجویان نشوند./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.