تاریخ انتشار : جمعه ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۷

‍ اجرای اولین کشت قراردادی ذرت علوفه ای در کشور، توسط اتحادیه تعاونی های تولید استان ایلام

‍ اجرای اولین کشت قراردادی ذرت علوفه ای در کشور، توسط اتحادیه تعاونی های تولید استان ایلام
نگاه اقتصاد - دکتر حمیدرضا شکری مدیرکل تعاون روستایی استان ایلام اعلام کرد، با هدف ایجاد و افزایش تولید و به منطور رفع دغدغه‌های مالی کشاورزان در تابستان سالجاری، میزان ۲۰۰۰ هکتار از اراضی آبی استان تحت کشت قراردادی قرار گرفت.

 

به گزارش روابط عمومی تعاون روستایی؛ مدیر تعاون روستایی استان افزود، در این کشت قراردادی، تمام نهاده ها اعم از بذر مادری، کودهای ریز مغزی و سموم مورد نیاز از طریق اتحادیه تعاون تولید استان و بدون دریافت وجه در اختیار کشاورزان قرار گرفته است و در پایان برداشت، اتحادیه تولید تعاون روستایی محصول تولید شده را به قیمت روز از آنها خریداری می نماید.

 

دکتر حمیدرضا شکری در ادامه گفت: به میزان حدود ۱۷۵۰ هکتار از این کشت قراردادی در دشت های: عین خوش _فکه و دشت عباس در شهرستان دهلران و به میزان ۲۵۰ هکتار در شهرستان هلیلان با حمایت اتحادیه تعاونی تولید استان و سازمان تعاون روستایی کشور با موفقیت انجام شده است و تا هفته آینده در حوزه شمالی استان عملیات برداشت اغاز خواهد شد.

 

مدیر کل تعاون روستایی ایلام در پایان اظهار داشت: کشت های قراردادی یکی از روش های موفق افزایش تولید محصولات کشاورزی در کشور است و تعاون روستایی استان مصمم است این رویه را در آنجام کشت های قراردادی، برای کلیه محصولات کشاورزی در استان دنبال نماید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.