تاریخ انتشار : شنبه ۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۸

ماهانه یک پرونده قصاص در ایلام با صلح و سازش مختومه شده است

ماهانه یک پرونده قصاص در ایلام با صلح و سازش مختومه شده است
ایلام -  رئیس کل دادگستری استان ایلام گفت: از سال گذشته تاکنون به طور میانگین ماهانه یک پرونده قصاص نفس در استان با صلح و سازش مختومه شده است.

“عمران علی‌محمدی” روز شنبه در جلسه شورای قضایی استان ایلام با اشاره به دستاوردهای بزرگ دوران دفاع مقدس و ایستادگی ایران اسلامی در برابر بلوک شرق و غرب، اظهار کرد: ما در جنگ آموختیم با توکل بر خدا و تکیه بر ایمان و توانایی های خود رشد کنیم.

وی افزود: در زمان جنگ ثابت شد ایران ام‌القرای مسلمین جهان است و پیشرفت های چشمگیر امروز ما ریشه در فداکاری ها و ایثارگری های شهیدان و جانبازان و رزمندگان دوران دفاع مقدس دارد.

رئیس کل دادگستری استان ایلام همچنین با اشاره به خدمات دستگاه قضایی استان ایلام در ایام اربعین، گفت: دستگاه قضایی استان با تمام توان در بخش های مختلف اقدام به خدمت رسانی و نظارت بر خدمت رسانی سایر دستگاه های متولی به زوار اباعبدالله الحسین(ع) در سطح استان کرد.

وی تصریح کرد: با تلاش و پیگیری های صورت گرفته علاوه بر ایجاد موکب و خیمه و پذیرایی از همکاران قضایی و اداری و عموم مردم، برای بیش از یک هزار و ۷۰۰ خودرو همکاران زائر از اقصی نقاط کشور پارکینگ اختصاصی در مهران مهیا شد.

رئیس کل دادگستری استان ایلام خاطرنشان کرد: در قوه قضاییه همه چیز بر اساس سند تحول و تعالی تعریف و ارزیابی می شود، لذا توجه به اجرای این سند و اجرای دقیق فرامین مقام معظم رهبری باید سرلوحه کار همه مسئولین دستگاه قضایی استان باشد.

رئیس شورای قضایی استان ایلام بر رعایت نظم و انضباط کاری در واحدهای قضایی و اداری، دقت در بررسی پرونده های مربوط به ماده ۴۷۷ آیین دادرسی کیفری، پیگیری پرونده های مهم و کثیرالشاکی و پیگیری پیشرفت طرح حدنگار بویژه در اراضی کشاورزی استان تاکید کرد.

علی‌محمدی با اشاره به اهمیت مقوله صلح و سازش در رفع اختلافات و منازعات و کاهش ورودی پرونده ها به دادگستری خواستار فعال شدن هر چه بیش تر هیئت های صلح استان شد و گفت: از سال گذشته تاکنون به طور میانگین ماهانه یک پرونده قصاص نفس در استان با صلح و سازش مختومه شده است.

در پایان این جلسه و پس از استماع سخنان اعضاء شورای قضایی استان، “علی‌محمدی” از تلاش ها و خدمات “یوسف احمدی” معاون قضایی و مسئول ارزشیابی قضات دادگستری استان در طول دوران تصدی این مسئولیت ها، تقدیر و برای ایشان در سمت جدید آرزوی موفقیت کرد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.