تاریخ انتشار : شنبه ۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۲

معاون رییس جمهور:

پیام بانوان رسانه‌ای جهان، ایستادگی در برابر هیاهوی استکبار رسانه ای است

پیام بانوان رسانه‌ای جهان، ایستادگی در برابر هیاهوی استکبار رسانه ای است
مشهد - معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: پیام بانوان فعال عرصه رسانه‌ در جهان در حوزه حجاب و ترویج آن باید «حفظ حجاب برای جلوگیری از خشونت علیه زنان» باشد.

انسیه خزعلی شنبه شب در حاشیه “اختتامیه جشنواره بین‌المللی خورشید” که با حضور ۱۰۰ تن از بانوان خبرنگار از ۴۰ کشور جهان در مشهد برگزار شد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیام رسانه ما، پیام نگهداری و حفظ خانواده، امنیت خانواده، امنیت زنان، باید باشد و فلسفه وجودی حجاب، حفظ زنان از خشونت و آزار است و آن چه اکنون دنیا دارد از آن رنج می‌برد زیاد شدن خشونت و آزار در انواع مختلف به ویژه آزار جنسی است که هرساله در رسانه‌ها و پژوهش‌های خود از ازدیاد این آزار نسبت به زنان می‌گویند.

وی با بیان این که حجاب درواقع یک حریم است که زن را حفظ می‌کند ادامه داد: حجاب علاوه بر حفاظت از زن، می تواند زمینه فعالیت بیشتر وی را در اجتماع فراهم کند که نبود این حفاظ می‌تواند سبب محدودیت‌های تردد اجتماعی آنان شود بنابراین باید حجاب را به عنوان یک ویژند خاص بانوان مسلمان و خصوصا کشور ایران تبلیغ کنیم.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: زنان باید روایتگر وقایع و حقایق باشند و روایتگری آنان بایستی با عقلانیت و تدبیر همراه باشد و با توجه به این که در روایتگری زنان عاطفه و احساس موج می‌زند، می‌تواند اگر با درایت و تدبیر همراه شود تاثیرگذاری بیشتری بر مخاطب نسبت به سایر روایتگری‌ها داشته باشد.

خزعلی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی به تاسی از فاطمه زهرا (س) الگوی سوم زن تراز انقلاب را ترسیم کرده اند؛ الگویی که نه زن را محبوس در خانواده می‌داند و نه او را از امکاناتی که یک شهروند باید داشته باشد محروم می‌کند و نه او را به وا دادگی در برابر تهاجم غرب می‌کشاند.

وی با بیان این که همچنین در این الگو، زن تراز انقلاب در مقابل فرهنگ غربی که می‌خواهد هویت، شخصیت و زن بودنش را زیر سوال ببرد، واداده نمی‌شود ادامه داد: در این الگو، زن تراز انقلاب، زنی کامل است که بتواند جنبه‌های مختلف شخصتی خود را به منصه ظهور برساند و بتواند هم برای خانواده و هم برای جامعه مفید باشد.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده اظهار داشت: بانوان ۴۰ درصد از جمعیت رسانه‌ای کشور را به خود اختصاص داده‌اند که این عدد رقم خوبی است و انتظار می‌رود که زنان فعالیت رسانه‌ای خود را افزایش دهند، البته باید از آنان حمایت و پشتیبانی شود چرا که مسولیت های چندگانه دارند.

خزعلی اضافه کرد: در این راستا امید است وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز برای حمایت از زنان رسانه‌ای، پوشش بیمه ای انان را مد نظر قرار دهد و به شرایط ویژه آنان توجه کند تا بتوانند علاوه بر انجام مسولیت های اجتماعی به به مسولیتهای خانوادشان نیز بپردازند.

به گزارش ایرنا، نخستین جشنواره بین‌المللی رسانه‌ای خورشید با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری و شهرداری مشهد و با شعار “زنان روشنگری می‌کنند” به یاد شهیده راه روشنگری «شیرین ابوعاقله» که به دست رژیم اشغالگر قدس به شهادت رسید، برنامه ریزی شده است.
شیرین ابوعاقله (۳ آوریل ۱۹۷۱ – ۱۱ مهٔ ۲۰۲۲) خبرنگار فلسطینی بود که به مدت ۲۵ سال در شبکه عربی زبان الجزیره فعالیت می‌کرد. او یکی از خبرنگاران فعال در خاورمیانه بود که که اخبار مرتبط با فلسطین را پوشش می‌داد. در ۱۱ مهٔ ۲۰۲۲ درحالی که مشغول پوشش اخبار حمله نیروهای ارتش اسرائیل به شهر جنین در کرانه باختری بود مورد هدف نیروهای اسرائیلی قرار گرفت و به دلیل اصابت گلوله به سر جان باخت.
بانوان رسانه ای خارجی عصر دیروز هفتم مهر ماه به منظور شرکت در جشنواره بین المللی خورشید، وارد فرودگاه مشهد شدند و تشرف به حرم مطهر رضوی، بازدید از صحن‌ها و بخش‌های مختلف حرم و بازدید از آرامگاه فردوسی و بیمارستان رضوی و حضور در نشست هم اندیشی نخبگان ملی و بین‌المللی از جمله برنامه‌های روز گذشته آنها بود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده نیز برای سفری ۲ روزه پنجشنبه شب وارد مشهد شد.
شرکت در برنامه‌های هفته وحدت و دیدار با خواهران اهل سنت، بازدید از فعالیت کارآفرینان زن و شرکت در مراسم ازدواج آسان و مشارکت در جشنواره بین‌المللی رسانه‌ای خورشید که با حضور ۱۰۰ زن فعال رسانه‌ای آزاداندیش و استکبارستیز از بیش از ۴۵ کشور و حدود ۱۲۰ زن خبرنگار ایرانی برگزار می‌شود از اهداف این سفر است.
بازدید از شرکت صنایع قطعات خودرویی بهین امید نور میلاد و شرکت بین المللی مهندسی و ساخت امید نور موعود شهرستان چناران، بازدید از دفتر گروه صنعتی اجتماعی امید نور، شرکت در آیین رونمایی از کتاب “امسال موفق می‌شویم”، بازدید از بیمارستان خیریه تخصصی زنان ۲۲ بهمن دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، بازدید از مجموعه رسانه ای سعدا، شرکت در نشست ویژه زنان توانمند، از جمله برنامه‌ها و بازدیدهای انجام شده توسط معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از زمان حضور وی در مشهد بوده است./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.