تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲

کسب رتبه های برتر ملی توسط ادارات ایلام بیانگر روند رو به رشد استان است

کسب رتبه های برتر ملی توسط ادارات ایلام بیانگر روند رو به رشد استان است
ایلام - استاندار ایلام گفت: کسب رتبه های برتر ملی توسط دستگاه های مختلف اجرایی استان، نشان دهنده بهبود عملکرد ادارات ایلام در ارائه خدمات رسانی مطلوب به مردم، تحول و توسعه رو به رشد استان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، “حسن بهرام نیا” روز یکشنبه در جشنواره شهید رجایی و انتخاب ادارات برتر این استان، اظهار کرد: کسب رتبه‌ نخست اشتغال در رفع موانع تولید و اشتغال و ارتقا ۱۱ پله‌ای در این حوزه، رتبه‌ نهم کشوری در رشد اقتصادی، رتبه پنج کشور جذب سرمایه‌گذاری خارجی، رتبه‌ اول مرزهای زمینی کشور در حوزه‌ صادرات غیرنفتی، کسب رتبه برتر در حوزه تولید کالاهای استراتژیک (جزو هفت استان برتر در تولید گندم با رشد ۸۶ درصدی)، بهبود ۱۳ پله‌ای نرخ تورم و رتبه اول تسهیل در فضای کسب و کار از جمله عناوین برتر کشب شده توسط ادارات استان ایلام در سطح کشور است.

وی افزود: استان ایلام در زمینه فعال‌سازی واحدهای راکد(فعال‌سازی ۱۰۶ واحد)، ستاد اربعین، کاهش ضریب جینی «بیشترین کاهش فاصله‌ طبقاتی» در مناطق روستایی و شهری، کاهش تصادفات جاده‌ای در ایام اربعین، پرداخت تسهیلات ازدواج، نهضت آبرسانی به روستاهای محروم رتبه نخست کشوری و در زمینه سامان‌دهی امور جوانان و کاهش نرخ بیکاری رتبه‌ دوم، احیای واحدهای راکد رتبه‌ چهار و در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی تبصره (۱۶) رتبه‌ چهار کشور را کسب کرده است.

استاندار ایلام از کسب رتبه اول کشور بر اساس آمار مرکز ایران در زمینه تسهیل فضای کسب و کار خبر و ادامه داد: امروز استان ایلام به عنوان پدیده‌ نوظهور گردشگری در کشور معرفی شده است که البته رسانه‌ها و صدا و سیمای مرکز استان در معرفی ایلام به‌ عنوان پدیده‌ نوظهور گردشگری بسیار موثر بودند که در این راستا اطلاع رسانی های اصحاب رسانه‌ استان و صدا و سیمای مرکز استان قابل قدردانی است.

وی با بیان اینکه با اقدامات انجام شده افق پیش روی استان ایلام را بسیار روشن ‌و امیدبخش کرده است، افزود: جنس خدمت و مدیریت در اربعین سال‌ جاری از گفتمان دوران دفاع مقدس بود که با لطف خداوند بسیار باشکوه برگزار شد به گونه ای که رییس جمهور در نشست هیئت دولت از همه‌ دست اندرکاران اربعین قدردانی و معاون اول رییس‌جمهور نیز در این نشست نتایج بازدید از پایانه‌ مرزی مهران و خدمات ارایه شده به زائران و زیرساخت‌ها را مثبت اعلام کرد.

بهرام نیا با قدردانی از همه‌ اعضای ستاد مرکزی اربعین‌حسینی کشور و ستاد اربعین و مردم مهمان‌نواز استان، خاطرنشان کرد: سه میلیون و ۶۰۰ هزار زائر ایام اربعین از مرز مهران تردد کردند و اربعین بسیار باشکوه برگزار شد و در اربعین همه‌ مدیران با عشق به خدمتگذاری زائران عتبات عالیات پای کار آمدند و شاهد وحدت و همدلی بین مردم و مسئولان برای برگزاری این کنگره‌ بزرگ جهانی بودیم.

وی تاکید کرد: امروز همه مسئولان استانی اعم از نمایندگان مجلس، ائمه جمعه و جماعت، مسئولان استانی در قوای سه گانه در راستای انسجام و خدمت به مردم تلاش می کنند و دستگاه های قوای سه گانه برای خدمات رسانی به مردم در واقع یک پیکره از نظام و یک زنجیره به هم متصل هستند.

استاندار ایلام با تاکید بر اینکه این استان، میدان رقابت مدیران برای خدمت به مردم است و همه‌ مدیران در حوزه‌ی خدمت به مردم در حال رقابت هستند، گفت: مدیران باید قدردان موهبت الهی یعنی خدمتگزاری به مردم باشند و امروز خوشبختانه هارمونی و وحدت خوبی برای خدمت به مردم در استان شکل گرفته است.

رییس کل دادگستری استان ایلام هم در این مراسم اظهار کرد: تمام ادارات استان ایلام در حال خدمت و رقابت برای خدمات گذاری مطلوب به مردم هستند و باید همه مدیران پشت سر مسئولان ارشد نظام و در راستای منویات مقام معظم رهبری در جهت خدمتگذاری صادقانه به مردم حرکت کنند.

“عمران علیمحمدی” یادآور شد: ایران اسلامی به برکت انسجام و اتحاد ملی در حال پیشرفت است و مسئولان باید در عملکرد خود شاخصه ها و نیازهای اساسی مردم چون امنیت، عدالت در تقسیم منابع، رفاه و آسایش مد نظر داشته باشند.

وی با بیان اینکه به جز رقابت در خدمت در بین مجموعه ها و دستگاه های اجرایی استان چیزی ندیده ام، افزود: همه مجموعه ها در حال رقابت برای خدمت به مردم در دولتی مردمی و عزتمدار هستند.

رییس کل دادگستری استان ایلام با اشاره به اینکه خدمت مردم در نظام اسلامی بهترین امور است، ابراز کرد: در نظامی که در راس آن مقام معظم رهبری، این حکیم فرزانه قرار دارد که همه حاکمان جهان همانند طفل در محضر او هستند، همه باید در راستای خدمت به مردم گرام برداریم و قدر این نعمت را بدانیم.

علیمحمدی یادآور شد: امروز همه بدنه انقلابی در برابر کید دشمن به میدان آمده است، کید دشمنان، ناامید کردن مردم از انقلاب و نظام است، ایران اسلامی امروز به اعتراف دوست و دشمن در حال پیشرفت است و ما باید قدردان باشیم.

وی بر تقسیم امکانات در همه حوزه‌ها و شهرستان ها به ویژه شهرستان های محروم استان تاکید و خطاب به مدیران استان، گفت: با روی باز و گشاده مردم را بپذیریم و تمام توان و ظرفیت خود را برای رفع مشکل مردم به کار ببریم.

رییس کل دادگستری استان ایلام ابراز کرد: مدیریت استان یک مدیریت جهادی است که تمام توان خود را برای رفع مسایل و مشکلات مردم به کار گرفته است.

علیمحمدی با تاکید بر اینکه عدالت محوری، بهره ور بودن و مردم پایه بودن از مهم ترین شاخص های حاکمیت نظام اسلامی است، خاطرنشان کرد: مدیران و مسئولان، باید تمام توان و تلاش مدیران در راستای رفع مشکلات و مطالبات مردمی به کار گیرند.

به گزارش ایرنا در پایان جشنواره شهید رجایی استان ایلام، دستگاه های برتر دارای اقدامات برجسته بر اساس (محورها ) موضوع تبصره بند “ج” بخشنامه این جشنواره معرفی و تجلیل شدند.

بر این اساس شرکت های “آبفا و گاز” استان در گروه زیربنایی و توسعه زیرساخت، اداره کل “صنعت، معدن و تجارت” در گروه تولیدی و خدماتی، “میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری” در گروه فرهنگی، علمی و آموزشی، “حفاظت محیط زیست” در گروه سلامت و رفاه اجتماعی، اداره کل “امور مالیاتی” در گروه مالی و اقتصادی، “ثبت اسناد و املاک” در گروه عمومی، امنیتی و قضایی به عنوان دستگاه های برتر معرفی شدند.

همچنین ” اداره کل آموزش و پرورش” در تبیین دستاوردهای دولت و اقناع افکار عمومی، “اداره کل ورزش و جوانان” در اجرای مصوبات سفر رییس جمهوری به استان، “دادگستری ایلام” در تحقق شعار سال، اداره کل “راهداری و حمل و نقل جاده ای” در اقتصاد مقاومتی، “بنیاد مسکن ایلام” در بهبود محیط کسب و کار، “توزیع نیروی برق ایلام” در کسب رضایت مردم، “بنیاد شهید و امور ایثارگران و کمیته امداد” در ایجاد اشتعال، حمایت از قانون جوانی جمعیت، “بانک ملت”، “اداره کل زندان ها” در مشارکت خبرگان، و “دانشگاه علمی کاربردی” در بخش پژوهش به عنوان دستگاه های اجرایی برتر استان در جشنواره شهید رجایی معرفی و مورد تجلیل قرار گرفتند./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.