تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۹

سازمان ملل: آوارگی حدود یک میلیون نفر در غزه/فعالیت بیمارستان‌ها در تاریکی

سازمان ملل: آوارگی حدود یک میلیون نفر در غزه/فعالیت بیمارستان‌ها در تاریکی
نیویورک – معاون سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد:

 

تعداد آوارگان در غزه حدود یک میلیون نفر تخمین زده می شود که حدود ۳۵۳ هزار نفر آنها در مدارس آژانس امداد و کار سازمان ملل (UNRWA) در مرکز و جنوب غزه اقامت دارند.

به گزارش ایرنا از نیویورک، فرحان حق معاون سخنگوی سازمان ملل روز پنجشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران افزود: آوارگان در شرایط وخیمی که به صورت فزاینده بدتر می شود، زندگی می کنند.

فرحان حق اضافه کرد: غزه برای نهمین روز متوالی تحت خاموشی کامل برق قرار دارد. بیمارستان ها در آستانه فروپاشی هستند. آنها با حداقل ظرفیت کار می کنند و در تلاش هستند تا اتاق های اورژانس را فعال نگه دارند. برخی از جراحی ها به حالت تعلیق درآمده است و بیمارستان ها در تاریکی کار می کنند و استفاده از آسانسور محدود شده است.

معاون سخنگوی سازمان ملل ادامه داد: سازمان جهانی بهداشت حمله به پرسنل و دارایی های مراقبت های بهداشتی را مستند کرده است که در آن ۱۶ کارمند مراقبت های بهداشتی کشته و بیش از ۲۰ نفر دیگر زخمی شدند. ۲۶ مرکز بهداشتی و درمانی و همچنین ۲۳ آمبولانس آسیب دیده اند.

فرحان حق گفت: تولید آب از منابع آب زیرزمینی شهری کمتر از پنج درصد سطح قبل از بحران است. کمبود سوخت، ناامنی و آسیب جاده ها باعث شده است که عملیات حمل آب در بیشتر مناطق متوقف شود.

وی تصریح کرد: شرکای سازمان ملل تخمین می زنند که میانگین مصرف آب از همه منابع و برای همه نیازها به سه لیتر در روز برای هر نفر کاهش یافته است. به گفته سازمان بهداشت جهانی، بین ۵۰ تا ۱۰۰ لیتر آب برای هر نفر در روز برای اطمینان از برآورده شدن بیشتر نیازهای اولیه مورد نیاز است.

این سخنگوی سازمان ملل گفت: به رغم چالش های عظیم، برنامه جهانی غذا از زمان شروع بحران، هر روز به ۵۲۲ هزار فلسطینی کمک های غذایی و نقدی ارائه می کند.

فرحان حق افزود: این سازمان می گوید که ذخایر کالاهای غذایی ضروری رو به پایان است. در سطح فروشگاه، موجودی فقط برای چند روز بیشتر باقی نمانده است. خرده فروشان به دلیل تخریب گسترده و ناامنی نمی توانند از عمده فروشان خرید کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.