تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۷:۴۰

سامد؛ میانبری برای حل مشکل ۲ ساله هشت کارمند ایلامی

سامد؛ میانبری برای حل مشکل ۲ ساله هشت کارمند ایلامی
ایلام - سامانه تلفنی سامد از همان زمان شکل‌گیری تاکنون باعث رفع مشکلات زیادی از مردمی شده است که با سهولت و راحتی به مدیران و مسوولان دسترسی ندارند.

مدیران دستگاه‌های مختلف از جمله شخص استاندار با حضور در سامانه سامد پاسخگو و پیگیر رفع مشکلات مردم هستند و در ایام شیوع کرونا سامانه سامد از اهمیت بیشتری برخوردار شده است.

استاندار ایلام توجه بسیار ویژه‌ای به سامانه سامد دارد به گونه‌ای که در شهریورماه ۲ بار با حضور در سامانه سامد پاسخگوی مشکلات مردم بود.

یکی از مشکلاتی که در شهریورماه از طریق سامانه سامد به اطلاع استاندار رسید و منتج به نتیجه موثر شد،‌ موضوع اعمال آیتم مزایای بدی آب و هوا برای کارکنان شرکت گاز بخش چوار از توابع شهرستان ایلام بود.

از ۲ سال پیش که آیتم مزایای بدی آب و هوا برای کارکنان شرکت گاز در نقاط مختلف استان اعمال شده بود هشت نفر از کارکنان شرکت گاز بخش چوار در لیست نبودند و برای این افراد هزینه بدی آب و هوا واریز نمی‌شد.

با وجود تلاش‌های مستمر و پیگیری‌های فراوان اما این افراد نتوانستند آیتم مزایای بدی آب و هوا را برای خود احقاق حق کنند و تمام تلاش‌های آنها با شکست مواجه شده بود.

تا اینکه یکی از این هشت نفر در می‌یابد که استاندار پاسخگوی سامانه سامد است و وی ناامیدانه با سامانه سامد تماس می‌گیرد و ماجرای مشکل خود و همکارانش را برای سلیمانی‌دشتکی بیان می‌کند.

استاندار ایلام نیز به طور جدی رفع مشکل این افراد را در دستور کار خود قرار داد و در کمتر از ۱۰ روز مشکل اعمال آیتم مزایای بدی آب و هوا برای این افراد مرتفع شد و اسم این هشت نفر نیز وارد سامانه پرداخت آیتم بدی آب و هوا شد.

این افراد که بعد از ۲ سال و کاملا غیرمنتظره و در کمال ناامیدی متوجه شدند که مشکلشان از طریق یک تلفن و طرح مشکل در سامانه سامد با پیگیری جدی استاندار رفع شده در دفتر کار سلیمانی دشتکی حضور یافتند و از تلاش وی برای پیگیری و حل مشکلشان تشکر و قدردانی کردند.

هرچند با اجرای این آیتم مالی در کل مناطق واجد شرایط استان توسط شرکت گاز اعمال و اجرایی شده بود اما این افراد خواسته یا ناخواسته از لیست مناطق واجد شرایط دریافت آیتم بدی آب و هوا جامانده بودند و از آن محروم شده بودند.

در این ۲ سال به هر دری و روزنی که گمان امید حل مشکلشان داشتند کوبیدند اما کوچکترین جوابی نگرفتند و حتی برای رفع مشکل خود به دیدار استاندار ایلام هم رفته بودند و قاسم سلیمانی دشتکی نیز در آن مقطع مشکل آنها را تا حدودی پیگیری کرده بود.

حل مشکل ۲ ساله کارکنان شرکت چوار توسط استاندار ایلام در کمتر از ۱۰ روز

بعد از اینکه مشکل آیتم مزایای بدی آب و هوا برای این افراد با پیگیری های جدی استاندار ایلام رفع شد، آنها با راهنمایی مشاور اجتماعی استاندار در دفتر سلیمانی دشتکی حضور یافتند و از تلاش های وی برای پیگیری و رفع این مشکل بعد از ۲ سال دوندگی و رایزنی بی نتیجه تشکر و قدردانی کردند.

مشاور استاندار ایلام که از نزدیک در جریان این داستان قرار دارد، گفت: ۲ سال پیش شرکت ملی گاز ایران آیتمی را به فیش واریزی کارکنان خود در برخی مناطق کشور اضافه کرد به عنوان بدی آب و هوا که استان ایلام نیز مشمول این بند می شود.

سعید انوری افزود: با ابلاغ این بند به شرکت گاز استان ایلام، نقاط و افراد واجد شرایط شناسایی و در سامانه ای که به همین منظور طراحی شده بود ثبت شدند اما بخش چوار از توابع شهرستان ایلام به هر دلیل از این لیست جا ماند و هشت نفر نیروی شرکت گاز بخش چوار وارد سامانه پرداخت نشدند.

وی یادآور شد: این افراد در مدت ۲ سال تلاش و پیگیری های زیادی برای رفع مشکل خود داشتند و به کرات برای حل این موضوع به وزارت نفت و شرکت ملی گاز رفتند و با نمایندگان قبلی و فعلی استان در مجلس شورای اسلامی هم به کرات طرح مشکل کردند اما هیچ نتیجه موثری کسب نکردند.

انوری اضافه کرد: حتی یکبار این افراد برای رفع مشکل خود به دیدار استاندار نیز رفتند و وی قول مساعد برای حل این موضوع داد و تا مقطعی نیز پیگیری کرد اما باز هم نتیجه ای حاصل نشد.

وی گفت: تا اینکه در شهریورماه امسال استاندار که پاسخگوی سامانه سامد بود یکی از کارکنان شرکت گاز بخش چوار تصمیم به طرح مشکل خود و همکارانش با استاندار گرفت و وی که دریافته بود هنوز بعد از ۲ سال مشکل این افراد حل نشده است به طور جدی موضوع را از طریق تربتی معاون وزیرنفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز کشور و شرکت گاز استان ایلام پیگیری کرد و در کمتر از ۱۰ روز آیتم بدی آب و هوا بر روی فیش حقوقی این افراد اعمال شد و مبلغ ۷۰۰ هزار تومان به حقوق آنها اضافه شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.