تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲

سخنگوی اجتماع طراحان انقلاب اسلامی «قلم»؛

واکنش سریع ۷۰۰گرافیست گروه مجازی قلم به مسائل روز/ مردمی و خودجوش هستیم

واکنش سریع ۷۰۰گرافیست گروه مجازی قلم به مسائل روز/ مردمی و خودجوش هستیم
تهران- سخنگوی اجتماع طراحان انقلاب اسلامی «قلم» گفت:

 یک گروه مجازی به نام قلم در شبکه مجازی ایجاد شده که ۷۰۰ هنرمند برجسته وآماتور کشور در آن عضو هستند و روزانه صدها اثر با توجه یا به مسائل روز و موضوعات ملی و مذهبی تولید می‌کنند.

محسن فرجی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا درباره تشکیل گروه مجازی به نام «قلم» در شبکه مجازی و فعالیت‌های این گروه، اظهار داشت: گروه مجازی قلم از اعتراضات سال ۱۴۰۱ ایجاد شد و طی یکسال در مقاطع مختلف به صورت روزانه و هفتگی ۱۰۰ها اثر واکنشی نسبت به مسائل روز قالب پوستر، موشن گرافی، تصویرسازی، کارتون و کاریکاتور خلق می‌کند.

وی افزود: تاکنون از سوی این گروه به صورت خودجوش ۱۰ها عنوان کارگاه، ۱۰۰ نشست و کلاس دورهمی برای هنرمندان برگزار شده که منجر به شکل‌گیری تیم‌های استانی و کشوری به صورت موضوعی و جغرافیایی شده است.

فرجی ادامه داد: کارگاه ها با توجه به مسائل روز یا موضوعات ملی و مذهبی به صورت سه روزه، فشرده و تولید محور است و پیوست و نشست‌های آموزشی ذیل آن برگزار می‌شود.

سخنگوی اجتماع طراحان انقلاب اسلامی قلم توضیح داد: در این کارگاه چند نفر از اساتید بنام، در حوزه محتوایی و هنری به راهبری هنرمندان در زمینه تولید اقدام می کنند و هنرمند موظف‌اند ظرف سه روز از ایده به اجرا و به اکران برسند بعد آثار در فضای مجازی پیام رسان ایتا در کانال برای ایران و ایرانیوم برای استفاده عموم مردم، سازمان ها و نهادها به صورت عام المنفعه عرضه می‌شود.

فرجی گفت: تاکنون کارگاه هایی در رده‌های استانی و ملی برگزار شده که شاخص ترین آنها کارگاه جان فدا با موضوع حاج قاسم سلیمانی، اجتماع طراحان انقلاب اسلامی کشور با موضوع فتنه ۱۴۰۱، کارگاه لبخند خدا با موضوع دخت ر، روز امید با موضوع مهدوی ت و امام زمان، کارگاه هفتاد سال دشمنی با موضوع دشمنی آمریکا با ایران، افول ابرهه با موضوع طبس، زن، زندگی آزادی توسط مجمع هرا مازندران، مجمع طراحان انقلاب اسلامی خراسان جموبی (رواق)، جمعیت و خانواده یزد، امام امت با موضوع امام خمینی (ره) است.

وی افزود: تاکنون صدها نشست مجازی و کلاس با عناوینی مثل گروه سه نقطه، خیمه بانوان هنرمند هیئتی (جامعه ایمانی مشعر) و گروه‌های استانی شکل گرفته است.

سخنگوی اجتماع طراحان انقلاب اسلامی قلم توضیح داد: پویش هایی نظیر رهبر من با تولید ۴۰ اثر با موضوع تمثال و سیره مقام معظم و غزه آب ندارد از سوی این گروه برگزار شده است.

فرجی تاکید کرد: این کانال به صورت مردمی و خودجوش ایجاد شده و حمایت ها به صورت مردمی و بعضا با همکاری سازمان و نهادها برای تشویق هنرمندان صورت می‌گیرد.

وی گفت: برای جنگ غزه حدود ۴۰۰ اثر در غالب پوستر، موشن گرافی، تصویرسازی، کارتون و کاریکاتور در سطوح مختلف هنری از آمار تا حرفه ای توسط هنرمندان خلق شده است./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.