تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱

رییس اتاق بازرگانی ایلام: ۸۲۲ میلیون دلار کالا از مرز مهران به عراق صادر شد

رییس اتاق بازرگانی ایلام: ۸۲۲ میلیون دلار کالا از مرز مهران به عراق صادر شد
ایلام - رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایلام گفت:

براساس آمارهای موجود در نیمه نخست سال جاری ۸۲۲ میلیون دلار کالا از طریق مرز مهران به کشور عراق صادر شده که در مقایسه با پارسال ۱۲ درصد رشد نشان می دهد.

“سیدمحمد موسوی نسب” روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ما با گرامیداشت ۲۹ مهرماه به عنوان روز صادرات، اظهار کرد: صادرات شاهرگ حیاتی اقتصاد هر کشور است و تداوم صادرات، ضامن بهبود اقتصادی محسوب می شود.

وی با بیان اینکه صادرکنندگان در راستای توسعه همه جنبه اقتصادی کشور حرکت می کنند، افزود: نقش صادرات به عنوان آخرین زنجیره تولید، کار و اشتغال بسیار موثر و پر اهمیت است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایلام یادآور شد: به هر میزان صادرات کالا افزایش یابد به تناسب آن زمینه لازم برای تقویت تولید، کار و اشتغال فراهم می شود.

موسوی نسب با بیان اینکه امروزه تجار و بازرگانان در خط مقدم جبهه اقتصادی قرار دارند، بیان کرد: همه وظیفه دارند از تجار و بازرگانان برای تقویت جایگاه اقتصادی کشور حمایت کنند.

وی یادآور شد: ۱۲ مرز بین جمهوری اسلامی ایران با کشور عراق وجود دارد که مرز بین المللی مهران یکی از مهم ترین کانون های اصلی تردد زوار و صدور کالای ایرانی به کشور همسایه است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایلام تاکید کرد: استان ایلام دارای شرایط مطلوبی برای توسعه صادرات با کشور عراق است که می تواند فرصت های جدیدی را برای اتصال به بازارهای دیگر کشورهای منطقه همچون سوریه نیز فراهم کند.

موسوی نسب با بیان اینکه مهم ترین رویکرد اتاق بازرگانی ایلام این است که از تمامی ظرفیت های اقتصادی استان برای تحول اقتصادی استفاده کند، گفت: امیدواریم با همکاری و همدلی تجار و بازرگانان، فعالان بخش خصوصی و دولتی زمینه مناسبی برای تحول اقتصادی در منطقه فراهم شود.

شهر مرزی مهران در استان ایلام با حدود ۲۳۰ کیلومتر فاصله با بغداد نزدیک‌ترین شهر مرزی کشورمان به پایتخت عراق و عتبات عالیات این کشور است که امروز به کانون فعالیت‌های صادراتی و تردد زوار با کشور همسایه تبدیل شده است.

شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام قرار دارد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.