تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲

برگزاری نمایشگاه ها منجر به توسعه اقتصادی ایلام خواهد شد + گزارش تصویری

برگزاری نمایشگاه ها منجر به توسعه اقتصادی ایلام خواهد شد   + گزارش تصویری
نگاه اقتصاد

 

همزمان با افتتاح نمایشگاه “ایرانی سازان” در محل سالن نمایشگاه های بین المللی چغاسبز شهر ایلام، بیش از ۶۰ شرکت داخلی تعمیر و نگهداری و تولید کننده قطعات داخلی نفت، گاز و پتروشیمی محصولات خود را به نمایش گذاشتند.

 

در این آیین غلامحسین گرشاسبی؛ مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام با اشاره به این که این نمایشگاه برای اولین بار در ایلام افتتاح شده، خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه ها منجر به توسعه اقتصادی ایلام خواهد شد و با فراهم شدن زیرساخت های لازم و تسریع در توسعه صنایع نفت در ایلام برگزاری نمایشگاه ها می تواند برای آینده استان موثر باشد.

 

گرشاسبی با بیان این که این نمایشگاه با حضور ۶۰ شرکت توانمند بومی و دانش بنیان از سوم آبان لغایت پنج آبان ماه در ایلام برگزار می شود، افزود: این نمایشگاه در حوزه های توانمندی‌های ساخت داخل، تعمیر و ساخت قطعات و تجهیزات صنایع پتروشیمی، نفت و گاز است.

 

ایشان یادآور شد: با توجه به رویکرد اقتصادی کردن تولید، اولویت اول ما تعمیر نگاداشت است و این بخش نسبت به ساخت تجهیزات هم به لحاظ ارزش افزوده و هم تداوم تولید و هزینه ها مناسب تر می باشد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام مولفه اول موفقیت را تخصص و تجربه و مولفه دوم را بحث دانش بنیانی بودن عنوان کرد و افزود: در بخش دانش بنیان با مشارکت و حضور بخش جوان کشور و بخش تخصص آن با افراد با تجربه ترکیب مناسب و قوی تری نسبت به سابق ایجاد شده است.

 

گرشاسبی بر ضرورت برپایی و برگزاری چنین نمایشگاههایی در مجموعه استان ایلام تاکید کرد و اظهار داشت: ایجاد بستری برای حضور شرکت‌های ایرانی و معرفی توانائیها و فنآوری‌های جدید آنها در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی از اهداف برگزاری نخستین نمایشگاه ایرانی‌سازان در این استان به شمار می رود.

 

مدیرعامل پتروشیمی ایلام در ادامه‌گفت: کاهش هزینه‌های تولید، معرفی فرصت‌ها و زمینه‌های استان ایلام جهت فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و نوآور، از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

 

گرشاسبی با اشاره به این که سال گذشته پتروشیمی ایلام در بین ۱۶ شرکت هلدینگ خلیج رتبه اول را کسب کرد، افزود: هزینه صرف شده در ساخت قطعات و تجهیزات به میزان ۲۹۰ میلیارد تومان بوده که امروز با سود حاصل از آن این نمایشگاه در حال برگزاری است.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام هم در جمع خبرنگاران با بیان این که برگزاری این گونه نمایشگاه ها یک فرصت خاص و مغتنم برای استان است، افزود: با تمهیداتی که اتاق بازگانی ایلام اندیشیده از تجار و صنعتگران عراقی دعوت شود تا در این نمایشگاه حضور پیدا کنند چون کشور عراق به شدت نیازمند این تجهیزات است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.