تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲

سیره عملی رضوی باید الگوی کارگزاران جامعه اسلامی باشد

سیره عملی رضوی باید الگوی کارگزاران جامعه اسلامی باشد
ایلام - معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت:

 سیره و روش عملی امام رضا (ع) باید الگوی عملکردی همه کارگزاران و مسئولان جامعه اسلامی باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، “محمدسبحان حسنی” روز دوشنبه در نخستین همایش بین المللی حکمرانی اسلامی مبتنی بر سیره و معارف رضوی، اظهار کرد: در این همایش، حکمرانی اسلامی به عنوان یک مبحث اساسی و مهم از نگاه و سیره امام رضا(ع) مورد پژوهش قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه حضور هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام رضا(ع) در ایران، مایه خیر و برکات فراوانی برای جامعه است، تصریح کرد: ایران در واقع به یُمن و برکت حرم این امام همام، امروز ام القری جهان اسلام است و همه نگاه ها از نقاط مختلف جهان به سوی ایران معظوف است.

حسنی با تاکید بر اینکه حرم شریف امام رضا (ع) باعث توسعه جغرافیای تمدن اسلامی در جهان و مامن و پناهگاه همه درماندگان است، ابراز کرد: سیره، معارف و فرهنگ رضوی، زمینه ساز ایرانی قوی در همه عرصه هاست و بایستی در راستای توسعه فرهنگ رضوی در جامعه تلاش کرد.

وی با اشاره به برگزاری نخستین همایش بین المللی حکمرانی اسلامی مبتنی بر سیره و معارف رضوی، گفت: امید است این گونه پژوهش های سیره محور با حضور جمع زیادی از اندیشمندان و پژوهشگران از ایران و کشورهای مختلف ادامه پیدا کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام نیز در این همایش، اظهار کرد: در سال های گذشته فعالیتهای در خور و شایسته ای با موضوعات شعر، خاطره و دلنوشته رضوی در استان ایلام برگزار شد و این بار مفتخریم که در ساحت علمی جهت نهادینه کردن آموزه‌های رضوی چنین همایشی در ایلام برگزار می‌شود.

“علی هوشمند” با بیان اینکه این همایش با استقبال پژوهشگرانی از ایران و مسلمانان کشورهای دیگر به میزبانی استان ایلام به عنوان یک سرفصل پژوهشی برگزار شد، یادآور شد: در مدت فراخوان جشنواره آثار متعددی از اندیشمندان و پژوهشگران به دبیرخانه همایش در استان ارسال و با داوری اساتید برجسته و صاحب نام صاحبان پژوهش های برتر انتخاب شدند.

وی با اشاره به برگزاری اولین همایش بین المللی حکمرانی اسلامی مبتنی بر سیره و معارف رضوی به میزبانی این استان، آنرا یک حرکت ارزشمند تلقی کرد که در سال های آتی استمرار خواهد یافت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام یادآور شد: بنا به ظرفیت و قابلیت دانشگاهی در استان و سرفصل های مشخص شده این همایش در ایلام برگزار شد و البته دست اندرکاران توقع چنین استقبال ملی و بین المللی را از برگزاری این همایش نداشتند.

هوشمند تصریح کرد: در استان حمایت‌های خوبی از سوی شورای فرهنگ عمومی، استانداری و دانشگاه ایلام صورت گرفت که این امر نشان از اهمیت مباحث فرهنگی و نقش آموزه‌های اهل بیت(ع) در استان است.

دبیر اجرایی این همایش نیز اظهار کرد: نشست تخصصی ارائه مقالات همایش «حکمرانی اسلامی مبتنی بر سیره و معارف رضوی» در سالن فرزانگان دانشگاه ایلام با حضور اساتید، دانشجویان و اصحاب رسانه برگزار شد که در این نشست، برگزیدگان و تعدادی از شرکت کنندگان در این همایش، خلاصه ای از مقالات خود را ارائه کردند.

“سعید محمودی” از ارسال بیش از ۸۰ مقاله به همایش بین‌المللی حکمرانی اسلامی مبتنی بر سیره و معارف رضوی به میزبانی این استان خبر داد و گفت: چکیده بیش از ۶۰ مقاله رسیده به دبیرخانه این همایش در یک مجموعه چاپ و منتشر خواهد شد.

به گزارش ایرنا، این همایش بین المللی با حضور مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع)، نماینده ولی فقیه در استان ایلام، مسئولان دستگاه های فرهنگی و دانشجویان دانگشاه ایلام در سالن همایش های این دانشگاه برگزار شد.

در این همایش پژوهشگرانی از کشورهای ایران، عراق و تونس به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده بودند.

در پایان این جشنواره از آثار سه برگزیده و سه شایسته تقدیر با حضور مسئولان اجرایی و فرهنگی استان تجلیل شد./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.