تاریخ انتشار : پنجشنبه ۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۵

به مناسبت برگزاری کنگره سه هزار شهید استان ایلام: سینمایش رقص پرچم از امشب در ایلام روی صحنه می رود

به مناسبت برگزاری کنگره سه هزار شهید استان ایلام: سینمایش رقص پرچم از امشب در ایلام روی صحنه می رود
ایلام - کارگردان نمایش رزمی - فرهنگی رقص پرچم گفت: سینمایش رقص پرچم از امشب با هنرمندی ۸۵ بازیگر بومی استان ایلام و مرکز در قالب هشت شب فرهنگی به روی صحنه می رود.

 

کورش زارعی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران استان ایلام اظهار داشت: در این سینمایش از جدیدترین تکنیک های هنر تئاتر و جلوه های ویژه موسوم به سینمایش (تلفیق سینما و نمایش) استفاده شده است.

وی افزود: کار مطالعه، پژوهش و تحقیق در مورد رویدادها و شخصیت های استان ایلام و همچنین تمرین و آماده سازی بازیگران ۴۵ روز زمان برده است.

زارعی که در کارنامه هنری خود نقش لاوی در سریال پرمخاطب یوسف پیامبر را دارد، یادآور شد: این نمایش توسط موسسه مهنا از زیرمجموعه های موسسه فرهنگی هنری اوج تهیه شده و ۷۰ درصد اثر بر اساس مستندات و واقعیت ها و ۳۰ درصد نیز حاصل تخیل و سناریوی فیلمنامه است.

وی تاکید کرد: در این نمایش نقش ایلات و عشایر، شخصیت های تاثیرگذار جنگ از جمله آیت الله حیدری ایلامی، تعدادی از شهدای شاخص چون شهید عدنان سابوته و مادر این شهید گرانقدر، زنان و دختران دوران جنگ به روی صحنه می رود و سعی شده است جامعیت استان ایلام در آن لحاظ شود.

وی با بیان اینکه در نمایش رقص پرچم ۸۵ بازیگر به ایفای نقش می پردازند، ادامه داد: ۷۰ بازیگر ماهر از استان ایلام و ۱۵ بازیگر شاخص باتجربه در حوزه دفاع مقدس کشوری بازی می کنند و آهنگ سازی پروژه نیز توسط سعید ذهنی موسیقی دان برجسته فیلم و سریال بر عهده دارد.

کارگردان نمایش رقص پرچم افزود: این سینمایش در ۹۰ دقیقه و در ۲۰ پرده روی صحنه می رود و در آن از جلوه های ویژه صوتی بصری خاص زمان جنگ از جمله انفجار استفاده می شود.

وی اظهار داشت: این نمایش یک اثر فاخر در سطح ملی است که در صدد هستیم بعد از کنگره ایلام، آن را برای ایلامی های مقیم و سایر علاقمندان به حوزه تئاتر و نمایش ساکن تهران اجرا شود.

زارعی گفت: در صورت پیگیری و رایزنی مسوولان استان، تهیه یک تله تئاتر و پخش آن در شبکه سراسری امکان پذیر خواهد بود.

نمایش رقص پرچم از ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه هرشب در محل نمایشگاه دائمی نمایشگاه شهر ایلام واقع در بوستان چغاسبز برگزار می شود./ایرنا

 

***

#نه_به_ملاقات_بیماران_کرونایی

***

#من_ماسک_می_زنم

***

#نه_به_مراسمات_پرازدحام

***

#من_پروتکل_های_بهداشتی_را_رعایت_میکنم

***
#ما_کرونا_را_شکست_میدهیم

***

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.