تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۷

استاندار ایلام: جاذبه‌های ایلام فرصتی کم‌نظیر برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است

استاندار ایلام: جاذبه‌های ایلام فرصتی کم‌نظیر برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است
ایلام -  استاندار ایلام گفت: جاذبه‌های استان ایلام در بخش های مختلف از جمله طبیعت بکر، گردشگری، مرز و منابع زیرزمینی

یک فرصت کم‌نظیر و خاص برای حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در این استان است.

“حسن بهرام‌نیا” روز یکشنبه در دیدار با سرمایه‌گذار مونتاژ محصولات صنعتی برای سرمایه گذاری در این استان، اظهار کرد: استان ایلام در مقام مقایسه با سایر استان‌هایی که دارای مرز خشکی با کشورهای همسایه هستند، از امتیازات فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

وی با تاکید بر اینکه یکی از مهم ترین شاخص های سرمایه گذاری، امنیت است، افزود: با وجود داشتن ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق، امنیت مطلوبی برای سرمایه‌گذاری در این استان فراهم است.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه یکی از مزیت‌های مهم استان ایلام مرز( مهران و دهلران) است، افزود: توسعه مرزها در استان در دستور کار دولت سیزدهم و مجموعه مدیریت ارشد استان قرار گرفته و امید است با حضور بخش های مختلف اقتصادی به ویژه بخش خصوصی شاهد توسعه و رونق اقتصادی در این استان باشیم.

بهرام‌نیا با تاکید بر اینکه توسعه زیرساخت‌ها اعم از راه دسترسی، آب و برق در مرز هلاله شمالی در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: زیرساخت‌های لازم در مرز هلاله شمالی در حال ایجاد شدن است و انتظار می رود به زودی شاهد تکمیل زیرساخت های مورد نیاز در این مرز باشیم.

وی با تاکید بر اینکه هرگونه سرمایه‌گذاری در این راستا علاوه بر درآمدزایی در ایجاد اشتغال هم تاثیرگذار خواهد بود، ابراز کرد: با توجه به نزدیکی مرز مهران، امنیت پایدار و مراودات تجاری و فرهنگی استان با آن سوی مرز در کشور عراق، ایلام می تواند در زمینه تولید و مونتاژ قطعات صنعتی تامین کننده نیاز کشور عراق باشد.

گفتنی است در این نشست مقرر شد که با راه‌اندازی خانه تجارت در مرکز استان، بعد از تولید محصولات صنعتی، عملیات مونتاژ انجام و سپس صادرات محصولات صنعتی مونتاژ شده از طریق مرز مهران انجام شود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.