تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۳

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: آمریکا به دنبال جلوگیری از افول هژمونی خود در منطقه است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: آمریکا به دنبال جلوگیری از افول هژمونی خود در منطقه است
ایلام- عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فروپاشی امنیت و قدرت بازدارندگی اسرائیل

به معنای اضمحلال هژمونی آمریکاست، گفت: آمریکا به دنبال جلوگیری از افول هژمونی خود در منطقه است.

“سارا فلاحی” نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از همان آغاز “طوفان الاقصی” به شکل جدی وارد عمل شد و یک سلسله فعالیت از جمله برگزاری جلسه با “ابوشریف” نماینده جهاد اسلامی در ایران و یک جلسه با “قدومی” نماینده سیاسی حماس در ایران برگزار کرد و تحولات فلسطین در این کمیسیون به شکل دقیق رصد شد.

وی افزود: این کمیسیون تمام سفرای کشورهای اسلامی( سفرای ۳۵ کشور) را به مجلس دعوت کرد که البته این سفرا همگی مواضع تندی علیه رژیم غاصب اسرائیل اتخاذ کردند.

فلاحی یادآور شد: کمیسیون امنیت ملی سپس رایزنی های پارلمانی را آغاز و ۲ تیم را به کشورهای مختلف فرستاد که بنده و رئیس کمیسیون به همراه ۲ نفر دیگر از نمایندگان به قطر و روسیه رفتیم و یک تیم دیگر به عراق، سوریه و لبنان سفر کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تمام تلاش ما این بود که دولت ها را مجاب به محکوم کردن اسرائیل و فشار بر این رژیم کودک کش کنیم و از طرف دیگر جبهه مقاومت را به لحاظ دیپلماتیک کمک کنیم، در روسیه مقرر شد در دفاع از مردم فلسطین مجمع روسای بین المجالس کشورهای طرفدار فلسطین تشکیل شود.

وی افزود: در همه این نشست ها یک نکته به عنوان راهکار اصلی مقابله با جنایت های رژیم صهیونیستی مطرح شد و آن همکاری اقتصادی کشورهای صاحب انرژی مخصوصا برخی کشورهای اسلامی برای مقابله اقتصادی با اسرائیل بود که متاسفانه برخی کشورهای عربی در این مسیر همراه نیستند، در حالی که در شعار از فلسطین حمایت می کنند اما در عمل و همزمان با جنایت صهیونیست ها که به کمک آمریکا و غرب در حال انجام است بزرگ ترین قراردادهای گازی و نفتی خود را با غربی ها منعقد می کنند و این راهکار روی زمین مانده است.

فلاحی تصریح کرد: با توجه به وتو کردن قطعنامه هایی که توسط آمریکا برای آتش بس در شورای امنیت مطرح می شود و حجم وسیع کمک های ضدبشری آمریکا به اسرائیل بنده معتقدم آمریکا بیشتر در حال جلوگیری از افول هژمونی خود در منطقه است، فروپاشی امنیت و قدرت بازدارندگی اسرائیل به معنای اضمحلال هژمونی آمریکاست به همین خاطر است که جبهه ضد روسی اوکراین را فعلا رها کرده و با تمام قوا در اتاق جنگ رژیم صهیونیستی مستقر شده است.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه در واقع فرمان عملیات در غزه در دست آمریکاست، تصریح کرد: اینکه ۳۰ روز است که بزرگ ترین و جنایت کارترین ابرقدرت نظامی دنیا با تمام تجهیزات خود تمام بمب های خود را بر سر مردم بی دفاع غزه می ریزد و هنوز نتوانسته یک گروه مقاومت که در یک جغرافیای بسیار محدود هستند را شکست دهد، این برای آمریکا و اسرائیل بسیار سنگین است از طرف دیگر افکار عمومی داخلی صهیونیست ها به شدت کابینه ضدبشری نتانیاهو را تحت فشار قرار داده اند و نتانیاهو می داند باخت در این معرکه پایان همیشگی او خواهد بود.

وی گفت: بنابراین رژیم صهیونیستی به هر جنایتی دست می زند که خود را پیروز میدان جلوه دهد از طرف دیگر بعد از عملیات طوفان الاقصی که تمام معادلات منطقه را بر هم زده و هیمنه اسرائیل را در هم شکسته است، این رژیم فکر می کند با کشتار غیرنظامیان می تواند این همینه را بازسازی کند، بنابراین این جنگ نابرابر همچنان ادامه دارد.

فلاحی با اشاره به اینکه نکته بعدی که برای اولین در این تحولات اخیر شاهد آن هستیم، اسرائیل ستیزی بسیار وسیعی است که در سطح دنیا و در قلب آمریکا و کانادا و انگلستان و …شکل گرفته، افزود: همواره افکار عمومی جهانی را به نفع رژیم صهیونیستی مهندسی کرده بودند و این در حالی است که امروز، شاهد حضور میلیونی مردم علیه اسرائیل هستیم و به نظر من، این نفرت جهانی که از صهیونیست ها شکل گرفته از هزاران موشک کروز و بالستیک که در قلب تلاویو فرود بیاید، مهم تر است.

وی گفت: بنابراین این جنگی که اسرائیل در حال ادامه آن علیه غیر نظامیان غزه است دو بازنده بیشتر ندارد: رژیم صهیونیستی و آمریکا در یک سو و در سوی دیگر رژیم های محافظه کار عربی که فلسطین را در قمارهای اقتصادی و سیاسی شان واگذار کرده اند.البته این دو ثابت کرده اند که دو روی یک سکه خیانت و جنایت در حق مردم فلسطین هستند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: با این حال به نظر من راهکار دفاع از فلسطین یک راهکار اسلامی است، اگر همه کشورهای مسلمان همت کنند و چند صباحی شیر نفت و گازشان را به روی دشمنان ملت فلسطین ببندند، اتفاقات مثبتی خواهد افتاد.

وی تصریح کرد: نکته بعدی این که فلسطین متعلق به همه جهان اسلام است و همه جهان اسلام باید در کنار هم و با تمام ابزارهایشان از فلسطین دفاع کنند.

وی ابراز کرد: در رابطه با نظم نوین جهانی و جایگاه شایسته ایران در این نظم، رهبر معظم انقلاب اسلامی در تاریخ ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ مسئولان دیپلماسی کشور را به رصد دائم تحولات تدریجی و حوادث تأثیرگذار در نظم بین‌الملل برای بدست آوردن جایگاه شایسته ایران عزیز در نظم آینده جهان فراخواندند.

فلاحی با اشاره به اینکه در این نظم جدید سقوط آمریکا مطرح نیست بلکه افول اقتدار و هژمونی آن مطرح است، ابراز کرد: مقام معظم رهبری به سه ویژگی تغییر نظم نوین جهانی اشاره کردند که این سه ویژگی عبارت از انزوای ایالات متحده آمریکا، انتقال قدرت به آسیا، گسترش ایدئولوژی مقاومت و توسعه میدان‌های آن است و بر اساس تحولات جهانی که در حال وقوع است می توان گفت این نظم نوین جهانی بر اساس قدرت ایران و متحدانش شکل می گیرد./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.