تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۶

شاهکار یوزهای ایرانی برابر قهرمان جهان؛ برزیل مقهور کامبک شاگردان عبدی

شاهکار یوزهای ایرانی برابر قهرمان جهان؛ برزیل مقهور کامبک شاگردان عبدی
تهران- تیم فوتبال کمتر از ۱۷سال ایران با نتیجه ۳ بر ۲ برزیل‌ را در جام‌جهانی شکست داد و به یک برد مقتدرانه دست یافت.

به گزارش عصر شنبه ایرنا، تیم فوتبال نوجوانان ایران در نخستین دیدار خود در رقابت‌های جام‌جهانی فوتبال کمتر از ۱۷ سال، از ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه از گروه C این رقابت‌ها به مصاف برزیل مدعی اصلی این دوره از رقابت‌ها رفت.

شاگردان حسین عبدی در این دیدار در ورزشگاه ۸۰هزار نفری و بین‌المللی جاکارتا با قضاوت سلوین برون (هندوراس) در شرایطی برابر برزیل صف‌آرایی کردند که برزیل با ۱۸ بار حضور و کسب ۴ عنوان قهرمانی،‌ خود را در قامت مدعی اصلی نشان داده است.

اولین خطر جدی در این بازی دقیقه ۶ توسط وینگر برزیل و با اختلافی اندک به اوت رفت. در ادامه برزیلی‌ها سعی داشتند با حملات متعدد روی دروازه ایران به گل برسند اما این حملات هر بار دیگر با دفع به‌موقع مدافعان ایران سرانجامی نداشت. برزیلی‌ها در این نیمه با زدن شوت از راه دور و استفاده از فضاهای موجود بین مدافعان ایران سعی در رسیدن به گل داشتند.

خطرناک‌ترین صحنه نیمه نخست به دقیقه ۲۶ این بازی باز می‌گردد؛ جایی که آرشا شکوری توپ مهاجمان برزیل را روی خط دروازه مهار کرد تا بازی همچنان با تساوی ادامه پیدا کند. کادر فنی برزیل پس از آنکه این تیم در دقایق ابتدایی موفق به گلزنی نشد، سعی در تغییر برنامه‌های هجومی خود داشتند و حسین عبدی نیز در آن سوی میدان با فریادهایی از کنار زمین، بازیکنان خود را به بازی بهتر و حفظ تمرکز فرا می‌خواند.

تلاش برزیلی‌ها در دقیقه ۲۸ به ثمر نشست و ارسال کرنر لوکاس کامیلو با شوت دقیق و زیبای رایان ویتور به گوشه دروازه ایران رفت تا برزیل یک بر صفر از حریف خود پیش بیافتد.

در نیمه نخست توپ مناسبی به اسماعیل قلی‌زاده در نوک خط حمله تیم ایران نرسید و او نتوانست در ۴۵ دقیقه اول در محوطه جریمه برزیل صاحب توپ و موقعیت شود. در شرایطی که بازی به لحظات پایانی نیمه نخست نزدیک می‌شد، فشار تیم برزیل با برخورد توپ به ابوالفضل زمانی مدافع کشورمان کافی بود تا نتیجه بازی ۲ بر صفر شود تا برزیلی‌ها با برتری به رختکن بروند.

در نیمه دوم و در دقیقه ۵۴ شاهکار شاگردان حسین عبدی شروع شد و یعقوب براجعه موفق شد دروازه برزیل را باز کند تا اختلاف به حداقل برسد. این گل روحیه تیمی ایران را افزایش داد و در ادامه شاگردان عبدی حملات خود را روی قهرمان جهان افزایش دادند.

سرمربی تیم فوتبال کمتر از ۱۷سال ایران با فریادهای خود در کنار زمین بازیکنان خود را به سمت جلو هدایت می‌کرد. بازی متفاوت ایران در نیمه دوم باعث شد برای دقایقی قهرمان جهان روی دروازه ایران هجومی نداشته و بیشتر سعی در دفع حملات ایران داشته باشد.

در دقیقه ۶۸، شروع بی‌نقص آرشا شکوری سنگربان ایران کافی بود تا طاهری در پشت مدافعان برزیل صاحب توپ شد و با شوتی سرکش،‌ دومین گل ایران را به ثمر برساند تا بازی ۲ بر ۲ شود. شاهکار ایران در این دیدار تمامی نداشت و در دقیقه ۷۳ طاهری با دیدی بسیار خوب اسماعیل قلی‌زاده را در موقعیت گلزنی قرار داد و همین کافی بود تا هنر ایرانی در جام‌جهانی کمتر از ۱۷‌سال کامل شود.

برزیلی‌ها که از کامبک ایران در شوک فرو رفته بودند دست به تغییراتی در ترکیب خود زدند تا به بازی باز گردند اما در ادامه شاهکار ایران با برتری ۳ بر ۲ یوزهای جوان برابر برزیل کامل شد تا یکی از شگفتی‌های این رقابت‌ها رقم بخورد. با این نتیجه انگلیس به صدر رفت و تیم‌های ایران، برزیل و کالدونیای جدید در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

تیم فوتبال نوجوانان کشورمان در ادامه بازی‌های خود ۲۳ و ۲۶ آبان به ترتیب به مصاف انگلیس و نیوکالدونیا می‌رود. هر سه مسابقه در ورزشگاه بین‌المللی جاکارتا برگزار می‌شود.

پیش از این و از همین گروه، انگلیس موفق شد نیوکالدونیا را ۱۰ بر صفر شکست دهد. در این دیدار نولهان آلبیت در دقیقه ۴۶ از بازی اخراج شد تا انگلیس در ادامه بازی برتری نفری داشته باشد.

ترکیب اولیه تیم نوجوانان ایران:

آرشا شکوری، حسام نفری، عرفان درویش عالی، نیما اندرز، ابوالفضل ذلیخایی، ابوالفضل زمانی، امیرمحمد رزاق‌نیا، یعقوب براجعه، ماهان صادقی، اسماعیل قلی‌زاده، ابوالفضل موردی

سرمربی: حسین عبدی

ترکیب اولیه تیم نوجوانان برزیل:

فیلیپه گابریل، ویتور ریس، دا ماتا، پدرو لیما، سوزا، لوکاس کامیلو، سیدنی، رایان ویتور، لوران، دودو، الیاس نوگیرا

سرمربی: فیلیپه لیل

گروه‌بندی کامل این رقابت‌ها به شرح زیر است:

گروه A: اندونزی، اکوادور، پاناما و مراکش

گروه B: اسپانیا، کانادا، مالی و ازبکستان

گروه C: برزیل، ایران، کالدونیا و انگلیس

گروه D: ژاپن، لهستان، آرژانتین و سنگال

گروه E: فرانسه، بورکینافاسو، کره جنوبی و آمریکا

گروه F: مکزیک، آلمان، ونزوئلا و نیوزیلند

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.