تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۳

اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال برای توسعه آبرسانی در روستاهای ایلام

اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال برای توسعه آبرسانی در روستاهای ایلام
ایلام - مدیرعامل آبفای استان ایلام با اشاره به طرح های آبرسانی در روستاهای استان، گفت:

۱۰ هزار میلیارد ریال برای توسعه طرح های آبرسانی در مناطق محروم و روستایی این استان در فاز دوم اختصاص یافته است.

“پرویز ناصری” در گفت و گو با خبرنگار ما، میزان پیشرفت فیزیکی پروژه های جهاد آبرسانی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: پیشرفت فیزیکی پروژه های محرومیت زدایی و فاز اول جهاد آبرسانی در استان بیش از ۷۳ درصد بوده و ایلام در حال حاضر در ردیف استان های با عملکرد بالا در سطح کشور در این زمینه قرار دارد.

وی ضمن تاکید بر تحویل موقت پروژه های خاتمه یافته و اولویت بندی تکمیل پروژه های عملیاتی با پیشرفت فیزیکی بیش از ۷۰ درصد، افزود: در فاز اول این طرح آبرسانی به ۱۲۸ روستای استان در حال انجام است و در فاز دوم نیز آبرسانی به ۲۱۰ روستای دیگر با اعتباری بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال توسط شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) اجرا می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام گفت: احداث ۳۷ باب مخزن آب با ظرفیت ۱۶ هزار و ۷۵۰ مترمکعب، حفر ۲ حلقه چاه، اجرای۲۴۹ کیلومتر خط انتقال آب، اصلاح شبکه توزیع آب به طول ۴۳۸ کیلومتر، تجهیز پنج باب ایستگاه پمپاژ از مهمترین اقدامات اجرایی در فاز اول جهاد آبرسانی به مناطق محروم و روستایی استان است.

ناصری با اشاره به اینکه شروع جهاد آبرسانی در دولت سیزدهم موج امید را در دل مردم مناطق محروم و روستایی استان ایجاد کرده است، ابراز کرد: انتظار می رود با استفاده از توان نیروهای جهادی، طرح آبرسانی به روستاهای محروم در موعد مقرر به بهره برداری برسد.

وی خاطرنشان کرد: با اتمام قرارداد فاز اول و تصویب قرارداد فاز دوم با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد ریال، امید است شاهد پایداری وضعیت تامین آب و بازسازی کلیه زیرساخت ها در مناطق روستایی استان باشیم.

شهر ایلام ۲۳۰ هزار مشترک آب و حدود ۹۰ هزار مشترک فاضلاب دارد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.