تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۵

کمک ۴۰ هزار میلیارد ریالی خیرین به مددجویان کمیته امداد در سال جاری

کمک ۴۰ هزار میلیارد ریالی خیرین به مددجویان کمیته امداد در سال جاری
ایلام - معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد کشور گفت:

مردم و خیرین از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه، ۴۰ هزار میلیارد ریال به مددجویان کمیته امداد کشور کمک کرده اند.

“حبیب اله آسوده” روز چهارشنبه در حاشیه آیین نکوداشت موسسات خیریه و تشکل های مردمی استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: کمک های مالی خیرین در طرح اکرام و محسنین، به طور مستقیم به حساب ایتام واریز می شود.

وی تصریح کرد: سایر کمک های مردمی و خیرین از جمله صدقات، مبتنی بر نیاز در سرفصل هایی چون ابن سبیل و ضروری، قرض الحسنه، اشتغال، جهیزیه، درمان، تامین یا ودیعه مسکن و تحصیل دانش آموزان و دانشجویان خانواده های مددجو هزینه می شود.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد کشور تصریح کرد: در بازه زمانی هفت ماهه از فروردین تا مهر امسال، حدود چهار هزار میلیارد ریال صدقه از محل صدقات و نذورات مردمی جمع آوری شده است.

آسوده یادآور شد: در همین مدت نیز عملکرد مشارکت مردم، شبکه های خیرین مردمی و صندوق های صدقات در حمایت از نیازمندان در اکرام ایتام ۳۰ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار خیر در کشور از ۵۰۰ هزار فرزند یتیم و محسنین حمایت می کنند، تصریح کرد: تلاش کمیته امداد افزایش تعداد حامیان و حمایت خیرین از ایتام و محسنین زیر ۱۸ سال است.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد کشور اضافه کرد: هدف کمیته امداد این است که سرانه پرداخت کمک های حامیان به ایتام و محسنین زیر ۱۸ سال از هشت هزار و ۹۰۰ میلیون ریال افزایش یابد.

به گفته آسوده در کشور هشت هزار و ۵۰۰ مرکز نیکوکاری فعال محله محور وجود دارد که این مراکز به عموم نیازمندان ( اعم از مددجو و غیرمددجو) محلات تحت نظارت خود، کمک رسانی و ارائه خدمات می کنند.

وی تاکید کرد: موسسه های خیریه و افراد نیکوکار، باری را از دوش دستگاه های حمایتی برمی دارند و به عنوان بازوی کمک رسان کمیته امداد و سایر نهادهای حمایتی برای کمک به نیازمندان و فقرا فعالیت خودجوش دارند.

به گزارش ایرنا، در این همایش تعدادی از موسسه های خیریه و افراد خیر استان با حضور مسئولان اجرایی و فرهنگی استان تجلیل شدند.

این همایش در محل سالن اجتماعات دانشگاه ایلام و با حضور نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از مسئولان استان ایلام و مهمان هایی از لرستان و خوزستان برگزار شد.

پنج میلیون نفر در قالب ۲ میلیون و ۴۰۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد کشور هستند.

استان ایلام دارای بیش از ۴۰۰ موسسه خیریه فعال است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.